Recenze (381)
Vzhůru do oblak (2009)
Tak tohle je ta nejdokonalejší pixarovka, kterou jsem kdy viděl. Opravdu velké překvapení. Příběh mě neuvěřitelně dojal a několikrát jsem se přistihl že nedokážu zabránit průchodu svých emocí v podobě slz, aniž by na mě cíleně tlačil. Občas mi to přišlo, že je to spíše animák pro dospělé. Tohle se opravdu moc povedlo.
Vyvolený (2000)
Výborný thriller s myšlenkou, který se každý den nevidí. Bruce Willis jako snad nikdy nezklamal, to samé platí pro Samuela L. Jacksona. Shyamalan umí točit vynikající a neobyčejné filmy, to musím uznat. U mě vede Šestý smysl.
Vrahův polibek (1955)
Kubrickova prvotina. Krátké, stručné, ale zato bez omáčky a rovnou k věci. Boxerský zápas je nafilmován skvěle.
Mechanický pomeranč (1971)
Nemám slov k tomu co jsem viděl. Naprosto dokonalý film, bez jediné chyby. Miluji scénu, kdy má Alex sex se dvěmi dívkami, vše je zrychleno a podbarveno skvělou hudbou (tady se určitě musel Darren Aronofski nechat inspirovat). Jestliže se o nějakém filmu dalo mluvit jako o kontroverzním, pak je to kubrickův Mechanický pomeranč. Sex, násilí a Beethoven.
Poklad na Sierra Madre (1948)
Zlato dokáže udělat s člověkem úplně všechno.
Monty Python a Svatý Grál (1975)
Myslím, že nic se nevyrovná Brianovi. Výborné vtipy (králík zabiják) a skeče střídají nudná, hluchá místa. Navíc tak debilní konec jsem už dlouho neviděl.
Monty Pythonův smysl života (1983)
Začátek je dokonalý, alias alegorie pirátství. 4 scény jsou skvělé, rozdíly mezi katolickou a protestanskou církví, děkovný chorál Bohu, učení ve škole o sexu a následné rugby a píseň o třetí noze. Zbytek je ale úplně mimo a nějak mi to vůbec nezapadá do sebe. Velké zklamání.
2001: Vesmírná odysea (1968)
Tohle byl ten nejnáročnější film, který jsem kdy viděl (zlatý Lynch). Neumím si představit jaký poprask musel tento snímek vyvolat v té době. Opravdu vynikající hudba a efekty, které se jen tak neviděly. Je opravdu těžké pochopit, co nám mistr chtěl říct, ale až si přečte o čem že to vlastně bylo, tak ta myšlenka je naprosto úchvatná (já to taky nepochopil, ale najděte mi někoho kdo ano). Každý detail má své opodstatnění a je jedinečný. Holt Kubrick je jen jeden.
Mise (1986)
To se snad nedá ani popsat, co všechno zničila Evropa a církev. Uchvacující film s nádhernou hudbou od Ennia Morriconeho. Stydím se za církev...
Maltézský sokol (1941)
Trochu zamotanější kriminálka s excelentím Humprhrey Bogartem jako Sam Spade.