Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Sci-Fi

Oblíbené filmy (10)

Andrej Rublev

Andrej Rublev (1966)

Možná nejlepší film, jaký byl kdy natočen. Pro mě největší devizou filmu nejsou ani tak nábožensko-filozofické dialogy a symbolika filmu, jako až neuvěřitelná realističnost, kterou se Tarkovskému zde podařilo vytvořit. Od doby, co jsem viděl Rubleva, koukám na všechny historické filmy jako na kostýmní frašky ekvialentní narychlo vytvořeném ansámblu při školním představení. Tarkovskij je génius a kdo o tom pochybuje, zaslouží si žít ve stejném středoveku, v jakém nejspíš žil Andrej Rublev. Amen

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč (1971)

Mí drazí frendíci, to bylo asi takhle: seděl jsem ve svým oblíbeným baru Korova, plus-mlíko, byl jsem úplně odinočko, a tak jsem chtěl zažít trošku toho bitkovýho chorošnýho supernásilí. Dobře vím, že není lepšího bitkovýho můví než 'Mechanický pomeranč', takže jsem se nemusel decidovat dlouho. Kubrick, ten je vždycky chorošný, chorošný tak, že mi to Gulliver nebere. Po tom, co to hjumaník vočně, je bitkově nabroušený, ó ano, a chce se mu někoho tolčokovat, kartáčovat, a do toho zpívat 'singin in the rain' nebo si aspoň poslechnout ultra-chorošnýho Ludwiga Van. Ó, nebesa___ Aneb od doby, co jsem viděl Mechanický pomeranč mám chuť zažít trojku s dvěma nezletilýma holkama za hudby Viléma Tella, to vše třikrát zrychleno. Yes, my honour, I Plead Guilty.

Matrix

Matrix (1999)

Matrix jsem viděl minimálně dvacetkrát. Matrix je kyberpuková bomba, stejná jako je v knižním světě Neuromancer Williama Gibsona. Pokud se útočí na Matrix, pak se vychází z toho, že není tak originální, jak všichni tvrdí. Myšlenka fiktivního světa nerozpoznatelného od toho našeho nová skutečně není. Film 'Ghost in the Shell', díla Philipa K. Dicka, Blade Runner, zmiňovaný Neuromancer. A další. Stanley Kubrick řekl, že není možné vytvářet nové věci...jde jen o to, jak dobře budou autoři schopni kopírovat. Matrix si downloadoval základní principy kyberpunku - hlavní hrdina solitér, závislák (pokud ne na drogách, pak na komjůrovým připojení), výrazná ženská postava (Trinity), cool style znázorňuící odosobněnost, dehumanizaci společnosti 21. století, neustálý déšť evokující zkomírající přírodu, odkazy na umělou inteligenci (sentinely) a samozřejmě - propojování přirozeného biologického stavu člověka, s umělou, technologickou, virtuální esencí. To Matrix zkopíroval - ano - ale udělal to s takovou genialitou, že se snímek řadí mezi mé nejoblíbenější filmy. Chtěl bych ještě jednou zažít ten pocít, který jsem měl, když film skončil a já zůstal přimrznutý k sedadle kina. Ale smířil jsem se s tím, že něco takového se už opakovat nemusí.