Recenze (1 343)

Blue Beetle (2023)
To snad ani nelze popsat slovy, jak trapně jsem se cítil prakticky po celý průběh filmu. Nevěděl jsem totiž, jestli sleduji nějakou tupou mexickou telenovelu, nebo sci-fi večerníček pro retardované předškoláky. V každé druhé scéně divák naráží na nelogická klišé a neustávající hysterický řev pomatených portorikánců. Jinak se tam v podstatě nic neděje a postavy, ke kterým si nelze vytvořit pozitivní vztah, si ve chvilkách herecké improvizace vzájemně mažou med kolem huby a masírují si prdele. Akční scény jsou v ratingu 3+, tedy rozhodně žádná krvavá lázeň. Není tedy nic, nač diváka nalákat. Vědět to dřív, asi bych raději ty dvě hodiny žehlil kapesníky. 5%

Mluv se mnou (2022)
Takové ostýchavě neotřelé dílko, plné slizoidních halucinací jedné afroameričanky, která ráda ujíždí na parafínu, olizuje cizí chodidla a ohmatává se se sádrovou hnátičkou. Jinak unylé úlekové drama se stínovými maňásky a nezletilými chlapci, co se rádi sebepoškozují, které v divákově paměti uvízne snad jen díky jednoduchému názvu. Určitě stojí za zhlédnutí, ale bez přehnaného očekávání. 65%

Barbie (2023)
Ze startu této bestiálně růžové hovadiny jsem se ukrutně bál, že to bude další Gájenův muzikál a já v tom kině snad shořím. Nakonec jsem se ale tuze nasmál absurditám a očekávaným vtípkům, které prostě stály za to. Rozhodně milé překvapení. I am Kenough! 75%

Krakonošovo tajemství (2022) (TV film)
Je to tak mezi třemi a čtyřmi hvězdami. Neurazí ani nenadchne. Musím ale lehce přihodit, anžto je to po dlouhé době pohádka bez trapného přehrávání, ze které by se mi vyloženě zvedal kufr. Zaplať křemík, že to konečně někdo trefil tak akorát. Jen ten příběh by mohl být ještě víc promyšlenější. Jen tak dál a více úsilí. 75%

Avatar: The Way of Water (2022)
Dost přidal fakt, že 3D v kině bylo skutečně znatelné a hmatatelné. Jinak byl příběh jednoduchoučký. Typická potrava pro požírače popcornu. Ale nemohu říci, že bych byl zklamán. Dostal jsem přesně to, co jsem očekával. 70%

Na nože: Glass Onion (2022)
Slabých 55%

Enola Holmesová 2 (2022)
Tedy, jen ve zkratce.. První díl Eboly byl celkem vítaným materiálem pro uskřinuté homofeministické transkřižníky a nadějné nevyhraněné deprivátory s rokem narození nad dva tisíce. Pro nás ostatní netolerantní homofobní zmrdy, kteří odmítají sluníčkový náhled na svět a všech čtyřistadvacetsedm pohlaví se všemi jejich poddruhy, znamenala Ebola jen fádní zábavu s velice zanedbatelnou snahou zaujmout diváka, používajícího mozek. A pak přišla Ebola dvě. Vylepšená těžkotonážní homohoufnice, pálící ostrými do řad zmatených frustrátů, kteří právě upustili od sledování Spongeboba, kde nabrali veškeré dosavadní zkušenosti a vědomosti, toužíc po hutnější látce pro další seberozvoj a studium. Ideální překlenovací materiál! Pak už snad jen Sex ve městě a Opuštěný, říznutý nějakou tou Dánskou dívkou! Ale zpět k Ebole cvaj! Scénáristé přitlačili na pilu a vytvořili ještě znepokojivější flusanec do tváře Ej Sí Dojla. Doufal jsem, že z první hravé a veselé Enoly vytvoří něco zábavnějšího, poučí se z nedostatků a vypilují ji do dokonalosti, nebo alespoň k lepšímu dojmu. Vyzdvihnou talent mladé herečky a dají divákům něco svěžího. Stylem se blížícího například Tenkrát na východě a Deadpoolovi. Bohužel to vzali opačným směrem a vytvořili toxickou Ebolu, pohřbenou pod nánosem tupé nezábavné propagace ženské nezávislosti a chabé rádoby zábavy. Jsem hrubě zklamán. I hereckým obsazením a výkony. Korunu tomu nasadil Moriarty; negr v sukni. To už jsem kroutil hlavou. Bída a zmar. 30%

Ruce v záruce (2022) (TV film)
Poslední dobou nějak ztrácím víru v jakýkoli úspěch v české kinematografii. Po mírném zklamání z Žižky, což měl být výstavní epos a vůbec největší událost za posledních x let, už skutečně nemá cenu hledat v tom množství kokotin perly. Dnešní režie a scénáristé by nezvládli ani kvalitní reklamu na “hřebejky” a přišli by o veškerý “vejdělek”. U Polívkové jsem se svíjel, jako bych měl ve střevech tasemnici, co se zrovna chtěla přetočit na levý bok. O nikom jiném ten film vlastně nebyl a jednotlivé rádoby humorné scénky, kdy divák přichází na to, že bez rukou se to dělá vskutku blbě, vlastně ani hezky nenavazovaly. Nedokážu popsat klady, jestli tam vůbec byly. Pobavilo mne snad jen pár veselých řešení této nekomfortní situace. A to je tak všechno. Polívková je poslední dobou poněkud okoukaná. Měla by pečlivěji vybírat role, nebo bude brzy vyvolávat dávící reflex už jen vyslovení jejího jména. 30%

Finch (2021)
Docela to šlo, ale zaseklo se to někde na půlce krvavé cesty průdušnicí. 65%

Voyagers - Vesmírná mise (2021)
Tohle si zaslouží alespoň 60%..