Recenze (416)
Osvícení (1980)
Jedna z nejlepších adaptací Stephena Kinga. Výtečně vykreslená atmosféra, která vás pohltí, a ačkoliv se na plátně celkem nic neděje, strach ve vás vibruje jak koleje pod expresem. naprostá klasika žánru.
Všichni dobří rodáci (1968)
Velmi civilní, velmi uvěřitelné, smutné, krásné... Je vůbec možné vidět "Rodáky" a pak vhodit do volební urny hlas pro komunisty?
Obecná škola (1991)
Pravděpodobně vrchol společné tvorby syna a otce Svěrákových. Chytrý, vtipný a lidsky laskavý film s nadhledem a se správnou dávkou nostalgie reflektující onu zvláštní poválečnou dobu. Výborný casting (charisma pana Třísky je neuvěřitelné!), skvělá kamera pana Brabce, ... a vůbec.. proč plýtvat kilobajty... Jeden z nejlepších českých filmů vůbec.
Matrix (1999)
Nevím. Wachowští mě nedostali. Neříkám, že je to špatně natočený, anebo zahraný. Nebo že by snad byly použitý triky nekvalitní a laciný. To ne. Ale všichni se tu rozplývají nad originalitou námětu - a to mi po shlédnutí (staršího) anime filmu Ghost in the Shell zase moc nepřijde. Jo, některý scény jsou už dneska "kultovní", ale to mě nedonutí vymáčknout ze sebe víc jak 3*.
Americká krása (1999)
Dokonalé. Skvělé herecké výkony všech zúčastněných, nádherná hudba i kamera... Vizuální a herecké orgie. Tak smutné, tak uvěřitené...
Amadeus (1984)
Souhlasím s Limou, že u Amadea je třeba odhlédnout od toho, že se nedrží přísně reálií, především, co se týče vztahu hlavních hrdinů a "významnosti" toho "druhého". Už potřetí jsem neodolal a podíval se na režisérský sestřih filmu a už potřetí jsem musel žasnout, jak přirozeně všechno do sebe zapadá, jak působivý obraz umocňuje hudbu a naopak, jak Forman dokázal vdechnou život i té nejmenší postavičce, každé rekvizitě, jak opulentní je Pištěkova výprava, jak skvěle jsou nasnímány pražské i jiné reálie, jak vás atmosféra filmu pohltí v první minutě a naprosto ohromené vás vyplivne při závěrečných titulcích za zvuků božského lacrimosa... Jeden ze skvostů světové kinematografie.
Zelená míle (1999)
Po letech jsem se znovu podíval na Zelenou míli a musel změnit své hodnocení ze čtyř hvězdiček na plný počet. Je jen málo takhle silných filmů, které ve vás zůstanou dlouho dlouho po shlédnutí. je neuvěřitelné, jak skvěle se Franku Darabontovi povedlo zpracovat dva (po přečtení na první pohled nezfilmovatelné) vězeňské náměty podle knížek Stephena Kinga. Krásná práce.
Rain Man (1988)
Má vůbec smysl hodnotit jeden z nejlepších filmů vůbec? Už po prvním sledování to bylo... takové ... "vlhké"...A k tomu ta skvělá "jungle" muzika od Hanse Zimmera...
Sedm (1995)
Chcete vidět opravdu nudnou detektivku, kdy už po deseti minutách víte, kdo je vrah a jak to dopadne? Chcete si zanadávat na nelogičnosti ve filmu, nedokonalý scénář a prkenné herecké výkony? Pak nechoďte na Sedm. Je to naprosto přesný opak toho všeho. Brilantní výkony režiséra, herců, scénáristů, podpořené výtečným příběhem a atmosférou, která zalézá do morku kostí. Vše pospojované v jeden z nejvíce nezapomenutelných thrillerů, jaké jsem kdy viděl. Byl bych pokrytec, kdybych nedal plný počet hvězdiček.
Spalovač mrtvol (1968)
Filmařsky i herecky brilantní dílo, umocněné neuvěřitelnou hudbou pana Lišky. Mrazivé, hypnotické...