Recenze (685)
Zádušní večírek (2013)
Hezký snímek, velmi příjemně překvapil. Lolitka byla fakt kouzelně roztomilá a zábavná, Japonec-Brazilec ji zdatně doplňoval a je skoro škoda, že nedostal více prostoru. Ale i přes značné množství zábavných scén si snímek uchoval vážnou dramatickou tvář - ať už šlo o zesnulou, tatíka či jeho dceru řešící těhotenství a rozvod se záletným manželem - zábavné i vážné scény se krásně střídaly a ty dvě hodinky utekly jako nic, hluchých míst bylo celkem málo. Vcelku tradičně by se našlo pár opravdu silných scén, např. když se týpek Haru s Yuriko loučil u řeky, to mělo fakt hloubku a zavrtalo se mi hluboko pod kůži, a ostatně i rozverná lolitka ukázala svou dospělou povahu. Celkově vzato, film se vydařil stejně jako závěrečný večírek - 85%.
Zahrada slov (2013)
Vizuálně neskutečně nádherné, mistr animace se pozná. Hudebně nenápadné, obsahově vcelku prosté, ovšem nesmírně křehké, melancholické, poetické a romantické. Viděno podruhé na promítání v JICC Praha 1 s anglickými titulky, a že Shinkai táhne bylo vidět na účasti (20-25 lidí), dokonce dorazili i japonští diváci :-)
Zájezd (1998)
Hodně hořká komedie o zoufalství a smyslu života aneb jak jedna milá dívka dokáže radikálně změnit vývoj sebevražedného zájezdu :-)
Zakázané království (2008)
Tragický úvod a zápletka, zoufalý příběh, hromada akce a soubojů (často zbytečných), mraky pitomin a nelogičností, slabý humor, pitomý závěr, krásná příroda, solidní hudba a jedna půvabná Číňanka k tomu - prostě absolutní konzumní, nicméně stále ještě sledovatelný průměr - 58%
Zan'e: Sunde wa ikenai heja (2016)
Spíše než jako horor bych tento povedený snímeček hodnotil jako hororově laděné mystery s prvky detektivky, ačkoli těch strašidelných momentů není zase tak málo a rozhodně nejsou na škodu, naopak tomu dávají správný říz. Pravděpodobně půjde o první snímek, kde moje oblíbená Yuko nehraje mladou atraktivní dámu, nýbrž obrýlenou spisovatelku :-) Oproti tomu Hashimoto Ai je zatraceně pohledná dívka, tudíž stěžovat si v tomhle směru vůbec nemohu. Mám rád horory, zejména Japonci jsou v téhle oblasti opravdu mistři, takže vzhledem k relativně dost omezené nabídce tohoto žánru nelze tento snímek než doporučit, ovšem na vlastní nebezpečí - za případné prokletí nenesu žádnou zodpovědnost :-)
Zápisník jedné lásky (2004)
Ukrutně předvídatelné a průhledné, bídná a naprosto nepůsobivá hudba, stupidní idylický závěr. Veškeré důležité scény, tedy zejména zábavné, romantické, emotivní či dramatické, se v případě mé maličkosti míjely účinkem. Ano, dokoukal jsem to celé, ovšem jen díky tomu, že jsem se při sledování věnoval dalším aktivitám, jinak bych se asi unudil k smrti. Holt tohle prostě není Asie jež se mnou dokáže často emočně pořádně zacloumat.
Zavěste červené lucerny (1991)
Tvrdý příběh na téma intrik, vztahů a soupeření jež za podpory tradiční hudby a sborových zpěvů v daném prostředí působí značně podmanivým způsobem...
Zhluboka dýchat! (2004)
Řekl bych delší dobu pohodový, ale dosti nudný a stereotypní snímek o pár brigádnících a svým způsobem zoufalcích v jedné osobě. Nicméně zhruba od půlky se můj názor začíná měnit a vcelku prostý obsah se překlopí v atraktivní sledování. Jednotliví účastníci začínají vypouštět na povrch svá tajemství a vnitřní bolísky zatímco se jejich vztahy utužují a úsilí v dosáhnutí cíle, tedy kompletní sklizně v termínu, radikálně stoupá. Opomenout nemohu ani nevtíravou, ale působivou a k okolnostem hezky zvolenou hudbu. 75%
Zítra s tebou (2017) (seriál)
Tedy něco tak zoufale nezábavného už jsem dlouho neviděl, a to je tu přitom Shin Min-a. Hlavní dvojka se snaží být tak ukrutně nuceně roztomilá, až to bolí – naprosto nefunkční snaha o zábavnost, veškeré ty scény působí ukrutně násilně a herci se spíše pitvoří než hrají. Seriál je děsně ukecaný, ale humor až na výjimky naprosto selhává. Upřímně, kdyby tam nehrála má oblíbená Shin Min-a, asi bych to po 5 dílech odpískal, takhle jsem vydržel, přestože u obrazovky mne držela akorát ta napínavější část seriálu. 58%
Z makové hůrky (2011)
I na druhé shlédnutí zůstává můj názor nezměněný - pěkný, poutavý a zábavný příběh jehož kvalita se v průběhu sledování neustále zvyšuje a vtahuje diváka více a více, na milou a dojemnou romanci zbylo prostoru víc než dost. Oproti tomu místní klubovna je vážně překrásně kouzelný bordel a její obyvatelé jsou ze značné části dokonalí pošuci :-) Animace občas nabízí opravdu krásné záběry a scenérie, studio Ghibli se prostě nezapře. Hudba ukazuje dvě stránky - ta instrumentální mne absolutně neoslovila (mistr Hisaishi to vážně není), ale zpívané skladby se velmi zdařily. Přes veškeré kvality tu ale chybí to něco nepopsatelného - to Goro nenabídne, Hayao je přecijen o trochu vyšší liga. 85%