Recenze (577)
Až já budu velká (1981) (TV film)
Vynikající kousek někdejších velmi kvalitních TV inscenací, které točili skvělí režiséři, inscenací s hlubokou společenskou sondou. Čas oponou trhl a o co jsme dál? Je mi smutno z toho, že uplynul jen určitý čas, jednání lidí je stejné ba mnohdy horší, kdy ideologii komunistickou nahradila ideologie peněz.
Po strništi bos (2017)
Neurazí ani nenadchne. Pro mne zatím nejslabší Svěrákův film. Není důvod vidět jej podruhé či potřetí, jako si mohu dát třeba Obecnou školu. Dobrý film zřejmě dělají scény, kdy si je můžeme pouštět znovu a znovu a neomrzí nás. Navíc u Vetchýho mám vždy pocit, že vidím Vetchýho a ne postavu, kterou hraje. Svěrák mi začíná otravovat už i tou předvídatelností použití herců.
Attila Marcel (2013)
Tak tohoto režiséra si budu rozhodně všímat víc. Krásně zalidněný film skvělými postavičkami nenapodobitelná poezie, hravé milé, smutné i veselé. Výborná kamera střih a pod Chometovou režijí vše plyne přirozeně a vy stojíte opodál, vše pozorujete a bavíte se. Nepopadáte se za břicho, ale bavíte se. Dám si film ještě jednou a budu se dívat, co mi v prvním shlédnutí uniklo pro nutnost číst titulky. Skvělý komentář Malarkey, nejhorší Enšpígl. Ani chlapec neví, co vše na sebe tím komentářem vypovídá.
Clara Immerwahrová (2014) (TV film)
Škoda, zajímavý příběh, ale pojatý nevýrazně. Říkám si jak by to vypadalo v rukách nějaké režisérské hvězdy a s hvězdným obsazením. Takhle to neurazí, ale ani nenadchne.
Kdo skutečně objevil Ameriku (2010)
Vynikající dokument, který vám nedovolí ani na chvíli se odpoutat od obrazovky. Skvěle a naprosto funkčně, nikoliv účelově, provedené 3D animace. Prostě takto má v dnešní době vypadat vědecky podložený populárně naučný dokument!
Lekce neslušného chování (2008)
Mám pro tuhle dobu slabost a také pro herectví Colina Firtha a tak jednu hvězdu přidávám. Komentáře jinak netřeba, příjemně a na úrovni anglického humoru se pobavíte a o to tvůrcům šlo a dokonale jim to vyšlo.
Lev v zimě (1968)
Tak tohle zpracování mohu vidět stále znovu a znovu. Vynikající a pro mne o dvě třídy výše, než zpracování Končalovského z roku 2003.
Osvobození III - Směr hlavního úderu (1971)
Bohužel pro mne příliš s ideologickým podtextem, což film nejméně o jednu příčku snižuje.
Vojna a mír (1956)
Přestože na tehdejší dobu skvělá výprava, výborná kamera a práce s barvou a vše dobře režijně zvládnuté, je tohle dílo, podle mne, naprosto nesrovnatelné s Bondarčukovo realizací. Americká VaM je typický Hollywoodský produkt, kde mne americké hvězdy - sice první velikosti, ale americké - chtějí přesvědčit, že jsou ruské národnosti. To i hvězda největší velikosti u mne nedokáže a tím film ztrácí na věrohodnosti. Přidáme-li k tomu době poplatné líčení a filmovou řeč, nejsem schopen tuto verzi, právě ve srovnání s verzí zmíněnou, akceptovat. K těm kladům bych ještě připočetl výbornou hudbu od Nino Rota, ve které jsem poznal motivy, které za 14 let ještě zdařileji rozvedl ve Waterloo S. Bondarčuka. Celý film tak za 3 a půl hvězdičky.
Fany (1995)
Po druhém shlédnutí po letech jsem přidal hvězdičku. Je to majstrštyk Jiřiny Bohdalové. Jednoznačně tu dokazuje, jak velkou herečkou je. A přiznám se beze studu, že na konci filmu mi taky ta slza ukápla a to u mne není moc zvykem. Uvěřitelné ve všech ohledech, k čemuž jistě přispívá i výborná Jiřina Jirásková a jistota režijního vedení mistra Kachyni. Inu platí tu ale i známý výrok Felliniho: Mám-li dobrý scénář, mám hotový film. Přidáme-li Hapkovu hudbu je namíchán úžasný umělecký koktejl. Vytýká se mu tu jednoduchost, ale jak říká klasik: právě v jednoduchosti je genialita.