Recenze (553)
MOST! - Epizoda 1 (2019) (epizoda)
Od prvního obrazu super jízda. Skvělý casting, skvěle zahrané.
Po strništi bos (2017)
Hezký dětský film s podmanivou kamerou, ale – bohužel – nic víc. Nemile mě překvapily některé herecké výkony dospělých (za všechny Vetchý, Špalková a Svěrák st.- co to proboha předvádějí?), z nějakého nepochopitelného důvodu byly dost na sílu, takže nakonec se mi nejvíc líbil hlavní dětský představitel a T.Voříšková. Scénář mizerný. Pokud se to porovná s klasickými filmy, kde jsou v hlavní roli děti, nebo třeba s Vlakem dětství a naděje... No, nevím. Z úcty k oběma pánům S. přidávám jednu hvězdu, ale na film se už asi znovu nepodívám.
Přání k mání (2017)
Nejsem cílová skupina, ale líbilo se mi to. Děj příjemně odsýpá, je nápaditý, důsledně je dodržována hravá a přijatelně kýčovitá stylizace. Kdyby někteří dětští představitelé dokázali hrát trochu přirozeněji, bylo by to skoro dokonalé. Překvapení v podobě V.Jandáka - to byla dobrá volba..
Mladý papež (2016) (seriál)
Wow! Panebože! Nejlepší seriál za posledních hodně let!
Don Giovanni (1979)
Jeden z nejlepších operních filmů vůbec. Kromě hudby ve špičkovém provedení uvidíte také mnohé z Vicenzy a palladiánských vil.
O zakletém králi a odvážném Martinovi (2018) (TV film)
Vkusný a nepodbízivý pohádkový příběh o lásce a odvaze, který mě velmi potěšil a - vůbec se za to nestydím - dojal. Má to správné pohádkové – navíc vánoční – kouzlo, krásný podmanivý vizuál a mimořádně sympatickou a bezprostředně působící ústřední dvojici (Richard Autner a Simona Kollárová; CZ dabing nebyl špatný, ale přišli jsme o to, jak znějí jejich hlasy v originále, což je škoda, hlavně u Autnera). Moc dobrý propracovaný scénář, jehož cenu si lépe uvědomuji při opakovaném shlédnutí. Některé scény – např. když se Martin poprvé dotkne princezny, nebo když je mu odstraněn handicap – jsou prostě úžasné. Na konci chvíle dojetí, jak to má ve správné pohádce být, a navíc - dost nečekaně - katarze a námět k přemýšlení např. o tom, že Martin - paradoxně "díky" svému postižení - viděl víc než všichni ostatní. Nádhera. "Tak sa mi tu maj - a na svet sa usmievaj!" ----- Smekám aj tlieskam, pán Bebjak!
Kouzelník Žito (2018) (TV film)
Loňská ulítlá Slíbená princezna se mi – na rozdíl od zdrcující většiny – moc líbila, tolik přidrzlé invence a nápadů se jen tak nevidí. Letos proti proudu nejdu: Žito je bohužel propadák, i když jistý potenciál to mělo. Invence ovšem na nule. Opravdu se tohle může líbit dnešním dětem? Osobně mě – zatím to tady nikdo nezmínil, tak je to asi jen můj problém - tahaly za uši repliky; chvílemi se to rýmovalo, chvílemi ne; podivně nepřirozené slovosledy se slovesy na konci, občas se objevily i ryze moderní výrazy a patvary (Zmizni!). Mám-li aspoň něco pochválit, pak jsou to kostýmy a snaha o jakousi „gotickou“ stylizaci.
Lynč - Pravda (2018) (epizoda)
O něco lepší než naprostý úlet v minulém díle. Zobrazení lynče, což měl být asi vrchol nejen tohoto dílu, je ale jako z jiného světa. Celkové vyústění a uzavření série zcela neuspokojivé. Jedna * za některé herecké výkony a jedna za hudbu. Lynč by si zatoužil někdo jiný, rozhodně ne postavy tohoto dílka, ty v tom jsou nevinně.
Rédl - Děs (2018) (epizoda)
Pořád dobré, ale poslední minuty a vůbec celý závěr - který moc negradoval ani nešokoval - mě docela zklamaly. Naopak se mi v tomto díle líbila Hřebíčková. Chválím i hudbu, ta je dokonalá.
Lynč - Špína (2018) (epizoda)
Ti dva ke konci jsou Češi žijící v Německu, nebo Němci mluvící česky? Ty postavy jsou každopádně jako z jiného filmu, docela mě to otrávilo. Nechápu, co to mělo být, a už vůbec nechápu režii, že tlačí herce do takových otřesných karikatur.