Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (3 048)

plakát

Bod obnovy (2023) 

Cenim pokus o český scífko, což je žánr, do kterýho se tady téměř nepouštíme. Je to však kvůli finanční náročnosti těhlech projektů vcelku pochopitelný a nakonec na to z části dojel přes veškerou snahu i Bod obnovy. Zajímavejch scifi exteriérů / interiérů nebo akčních scén je po skromnu, takže se scénář soustředil hlavně na příběh. Vzniklo tak ukecaný scifi s nepříliš originálnim příběhem. Nicméně je potřeba ocenit aspoň těch pár vizuálně zajímavejch scén, povedenou hudbu nebo filmařinu, který místama dosahovaly hollywoodskejch rozměrů. S většim rozpočtem moh vzniknout hodně zajímavej počin. Rád bych dal čtvrtou hvězdu, jelikož se jedná na český poměry o něco nevídanýho, ale s výjimkou úvodu jsem se po zbytek stopáže spíš nudil a čekal jsem trochu víc, tři hodně silný hvězdy.

plakát

Star Trek: Vesmírná loď Voyager (1995) (seriál) 

Po DS9 opět návrat ke kořenům, kdy má každej díl svojí zápletku a neni žádná jednotící linka napříč dílama. Opět však zase jako v případě TNG chybí vývoj postav, kterej je tentokrát v podstatě nulovej. Naštěstí včas nastoupí do posádky Sedmá z devíti a dojem z průměrný posádky značně vylepší. Poslední dvě série jsou však dost nudný a zajímavejch dílů v nich je jako šafránu. Nejvíc na Voyageru oceňuju možnost si bez nutnosti osvěžování průběžnýho děje kdykoliv pustit ty nejlepší epizody, tři silnější hvězdy.

plakát

Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992) 

Projekci jsem dal po spoustu letech znova a musim říct, že už mi to tak vtipný a dobrý jako kdysi nepřišlo. Několik hlášek je už natolik legendárních, že je používám ve svym každodenim životě. Ale kromě nich pobaví pořádně jenom pasáž v Praze a zbytek je vcelku nuda. Dlužno taky dodat, že celej film stojí na geniálnim Bolkovi Polívkovi, kterej toho vesnickýho balíka zahrál naprosto dokonale (i po třiceti letech lze aplikovat i na dnešní dobu). Ale další projekci už si asi ani dávat nebudu, zase taková pecka i přes tohle všechno to nebyla, tři silnější hvězdy.

plakát

S čerty nejsou žerty (1984) 

Asi nejlepší čertovská pohádka vůbec, u který jsem se pobavil i já jakožto odpůrce pohádek obecně. Vedle dobře vymyšlenýho příběhu pobaví i několik vtípků nebo hlášek. Filmařsky jde taky o fajn dílo, ať už jde o kulisy, kostýmy, výpravu, efekty nebo Uhlířovu hudbu. Tohle všechno společně s našlapanym hereckym obsazenim se postaralo o pohádkovou podívanou, u který i dokážu pochopit, že si jí někdo pustí každej rok, čtyři silnější hvězdy.

plakát

RRRrrrr !!! (2004) 

Nějaký vtípky nebo hlášky jsou hodně přaštěný a občas zustávaj ve stádiu pokusu, ale některý jsou zároveň naprosto nezapomenutelný (ponocnej, šéfova manželka, vyjadřování pocitů, jména apod.). Člověk díky tomu odpustí i místama lowcostovej look na úrovni podprůměrnýho TV filmu (kostýmy nebo kulisy za moc nestojej a vizuální efekty jsou fakt tragický). Tenhle biják je třeba brát jako naprosto nenáročnou blbinu, u který neni radno přemýšlet. Pokud to uděláte, užijete si projekci aspoň tak jako já. Za spoustu vtípků a hlášek a třetí hvězda.

plakát

Velryba (2022) 

Když byl na scéně Brendan Fraser, byla to občas fakt radost pohledět. Došlo i na několik hodně silnejch dramatickejch momentů (hádka s bývalkou, přežírání u ledničky nebo závěr). Problém nastal, když se děj točil kolem zbytečnejch postav (kluk z církve nebo ošetřovatelka) a celkově to bez Fraserovy postavy před kamerou zkrátka nikdy nebylo uplně ono. Místo toho se měl ještě víc vyždímat dramaturgickej potenciál Charlieho vztahu s dcerou, bývalou manželkou nebo ztráty přítele. Mohlo se jít víc do hloubky a vznikla by pak ještě víc intenzivní podívaná. Takhle jsem se občas trochu nudil a zamrzel mě nevyužitej potenciál. Nicméně Brendon Fraser v hlavní roli, hudba a filmařina se postaraly o skvělou atmosféru, tři silnější hvězdy.

plakát

Eurosong: Příběh skupiny Fire Saga (2020) 

Čekal jsem mnohem víc komedie než muzikálu s pár vtípkama. Kromě postavy Willa Ferrella a ruskýho soutěžícího se vlastně jednalo o normální podivanou z prostředí Eurovize. Myslel jsem, že si budou tvůrci dělat srandu i z toho dneska už přežitýho a srandovního konceptu Eurovize a ono nic. I zvolený písničky byly vcelku normální a s výjimkou tý ruský nebyly nijak vtipný. Přitom právě od hlavního dua jsem očekával v tomhle smyslu největší srandu - jednak textem songu a taky tim, že prostě nebudou umět zpívat. Nudnejch pasáží bylo nakonec víc než těch fakt zábavnejch, takže i přes solidní výpravu nebo casting zustanu u dvou silnější hvězd.

plakát

Pretty Woman (1990) 

V jádru lehce kýčovitá červená knihovna, který však kultovní status náleží právem. Jednak díky fajnový filmařině a předevšim herectví Richarda Geera a Julie Roberts, který se postarali o příkladnou chemii mezi hlavníma postavama. Stopáž mohla být o něco delší, ale i tak ty konverzační dvě hodinky utelky docela rychle. Čtvrtá hodně slabá hvězda z nostalgie a za povedenou romantickou atmosféru.

plakát

Ukradené Vánoce (1993) 

Cenim velkou originalitu, která u filmů s vánoční tématikou často uplně chybí. Jen je smůla, že mi tohle pojetí vůbec nesedlo. Z postav mě fakt bavil jenom strašidlák (kterej však jako hlavní záporák dostal dost málo prostoru) a jinak mi byly všechny ty strašidýlka včetně Jacka hrozně nesympatický stejně jako svět, ve kterym žili. I přes střídmou stopáž jsem se nudil a subjektivě se mi film zdál o dost delší. Muzikály nemám rád, ale tak nějak jsem stále spoléhal na Dannyho Elfmana, ale nakonec mě překvapivě nezaujal ani jeden hudební motiv nebo písnička. Za animaci a originalitu druhá hodně silná hvězda.

plakát

Úsvit (2023) 

Filmařsky nemám v podstatě co vytknout, protože všechno od výpravy přes kulisy až k filmařině samotný (kamera nebo filtry super) bylo konkurence schopný světový úrovni. Daný téma mělo něco do sebe hlavně při zjištění, že se chování a přístup lidí k týhle problemetice moc nezměnil ani po téměř devadesáti letech. Dle různejch článků na netu jsem čekal, že se bude nějakym způsobem řešit LGBT téma, ale ani z traileru jsem nečekal, že to bude v podstatě jediná náplň filmu. Zkrátka jsem čekal, že bude ještě minimálně jedno hlavní téma. Tady se objevil maximálně tajnej agent, kterej měl zatočit s komunistama, nicméně jeho postava byla ve výsledku naprosto zbytečná. Jako (téměř) režijní debut mladýho režiséra pod 30 let a demonstrace toho, jak líbivě se dá po technický stránce v ČR točit je Úsvit skvělej. Jenže vítězství formy nad obsahem je příliš velký na to, aby se člověk zabavil i danym příběhem. Za filmařinu, herecký obsazení (Eliška Křenková TOP!) a dobovou atmosféru třetí jistá  hvězda.