Recenze (422)
Klepání na nebeskou bránu (1997)
Skvělý mix ironie, humoru a přestřelek. Přesto v něm neteče krev proudem. To je hlavní rozdíl oproti tvorbě Quentina Tarantina, kde se počítá na plavecké bazény. Tady ani kapka...
Eega (2012)
Moucha jako reinkarnovaný hlavní hrdina toužící po krvavé pomstě. To tu ještě nebylo. Příště, až vám něco zabzučí u ucha, mějte se na pozoru. Kdoví co je to zač. Třeba někdo komu jste přebrali Emu na pískovišti...
Looney Tunes: To nejlepší z králíka Bugse (1996) (video kompilace)
Vůči Sylvestrovi a Tweetymu a Kohoutovi Uličníkovi je to jako nebe a dudy. Bugs Bunny je mnohem vtipnější a promakanější a baví mě i po letech. Dá se to skouknout jedím dechem.
Hnüs (2019)
Jako hudební dokument s takovou stopáží jsem to čekal ukrutně nudné a rozvláčné. A opak byl pravdou. Svižné, vtipné, dobře natočené i díky ujeté předloze v podobě Mötley Crüe.
Krycí jméno Tygr (2012)
Ani jsem netušil, že se dá natočit romantický akční film. Indům se to očividně podařilo. Film má spád, hloubku i slušný příběh, který ani na dvou hodinách nepůsobí nastavovaně. To se jim musím nechat. Avšak jestli hollywoodské filmy působí v akčních scénách nereálně, co teprv ty bollywoodské. Při pádu z 10 metrů herec udělá tři salta, chytne se po cestě provazu o dva metry vedle a nakonec ladně odcválá jako laňka. Zpomalených záběrů tu je víc než v celém Matrixu (myšleno trilogii).
Spacewalker (2017)
Výtečně podaný film o počátcích ruské kosmonautiky. Pro laika působí i celkem přesně. Herecké výkony uvěřitelné, drží se historických faktů a není to politická agitka ani kritika. Za mě 90%.
Dračí dvojčata (1992)
Jackie Chan v Dračích dvojčatech exceluje v dvojroli. Přes nenápadný začátek film celou dobu graduje. Bitky vypadají velmi věrozhodně a mají spád. Hrát druhé nemotorné dvojče, které dostává nakládačku, dalo Chanovi asi dost zabrat. Jinak samotný závěr už nic moc.
Bang Bang! (2014)
Bang Bamg mě velmi příjemně překvapilo. I navzdory své monumentální stopáži stále drží tvar i tempo. Příběh, ačkoliv se na první pohled může zdát plytký, mě zaujal svou košatostí, udržením napětí až do konce a svou ne-prvoplánovitostí. Až dokonce jsem netušil, jak to skončí. To se mi u EU/USA filmu dlouho nestalo. U bollywoodského filmu mě už klasicky dostala kombinace angličtiny a hindštiny a přecházení z jedné do druhé i v rámci jedné věty. Jako bonus pár hezkých záběrů z Prahy. Pro Indy to musí být exotika... Abych jen nechválil - na hlavního hrdinu nemá ani Simír Gerchán - neskutečně rychlý, krásný, vydrží mlácení železnou tyčí, pak doběhne jedoucí auto a nemá ani modřinu. Asi indický Chuck Norris. I přesto je to za mě 90% a když bude příležitost rád se na film podívám znovu.
Fakjů pane učiteli (2013)
Velmi politicky nekorektní komedie, která ve mně znovu probudila zájem o německou kinematografii, která jak se zdá, nemusí být založená jen na fekálním pornu. Ačkoliv se jedná o teenagerskou komedii, která bývá zejména v Americe procpaná tunou záchodového humoru, tady je jeho míra vyvážená s grácií a, jestli se to dá říct, i s vkusností. Dokonce i nenásilně působí výchovně a není to ani okaté. Ještě ke všemu je to víc než jen trochu vtipné. Za mě 90%.
R.I.P.D. - URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů (2013)
RIPD je příjemná akční jednohubka. Neskrývám, že jsem silně ovlivněn Kickass 2, kterou jsem viděl včera. Zde funguje napětí, dramatické scény i humor. K tomu výtečný hudební doprovod a filozofický přesah s jasnými, ale předem nečekanými pravidly a i hodně artové stvárnění. Komentář od verbala mě přímo rozsekal.