Recenze (441)
Modrooký samuraj (2023) (seriál)
Místy mi přišlo, že někdo viděl pár japonských samurajských animáků (např. samurai champloo) a pokusil se to udělat po americku. Akce je skvělá, ale příliš hollywoodské vedení děje seriálu nesvědčí.
Fallout (2024) (seriál)
Promarněná příležitost. Zatímco vizuál je nádherný, scénář a režije stojí za bačkoru. Někdo by měl například vysvětlit, jak vypadá tři roky stará krev. Podobných zhovadilostí seriál obsahuje celou řadu, včetně rozuzlení vlastní zápletky, která vlastně ve své podstatě nedává moc smysl. To, že bratrstvo například nepoužívá energetické zbraně a používá jen konvenční munici je pak do nebe volající prohřešek, ale ve srovnání s tím zbytkem je to v podstatě detail.
Medvěd (2022) (seriál)
Dvě série, každá jiná, každá skvělá. Vstup nám dává nahlédnout do provozu vytíženého bistra. Klidné povahy trpí. Kdo má ale zkušenost z branže ocení zasvěcenost jednotlivých detailů a hlavně genius loci, díky kterému pochopíte, proč takhle složitou a nevděčnou branži lidé dělají a jaké oběti musí přinášet. Po konci druhé série je pět hvězd málo.
1883 (2021) (seriál)
Ta počáteční fascinace západem je na 6 hvězd, bohužel v druhé polovině začal Taylor těžce tlačit na pilu a je z toho vyřazovačka ve stylu Saw. Škoda nečerpaného potenciálu.
Čarodějnice (2015)
Artová nedoceněná žánrovka postavená na dobových textech o čarodějnictví. Kdo chce, najde průměrný atmosférický thriller, někteří ale možná přečtou i něco mezi řádky.
Za zdí zahrady (2014) (seriál)
Má to slušný vizuál ale atmosféru totálně zabíjí zamýšlená (nejspíš) debilita rádoby dekadentního děje. Na to jsem si bohužel nezvykl a odmítám to akceptovat.
Párty Hárd (2019)
Objektivně vlastně poměrně kvalitní a většinou i vtipná komedie, která jde hodně na krev. Pominu že se mi v některých chvílích dělalo špatně, ale nemohl jsem si pomoci, abych se nesmál. Otestuje kde až máte svoje hranice, ale pokud to dáte, není tomu moc co vyčítat. Lepší vidět cenzurovanou verzi...
Seveřan (2022)
Těžká symbolika. Snový rauš bersekera truchlícího po pomstě, aby v poslední půlhodině dostal konec, po kterém prahne. Formu tomu upřít nelze, scénář ale nakonci ulétne (nebo vyměkne?) a utopí se ve zbytečném patosu, čekal jsem mnohem větší jízdu valkýr. Škoda.
Síla (2021)
Zpracování Martina Marečka si rozhodně nezaslouží nějakou větší kritiku, ale sledovat to je čiré utrpení. Vnímám to jako odstrašující případ kam až jde v odsouzení ostatních a vlastní sebelítosti a touze ji propagovat zajít. Název Síla je vhodně zvolený, protože právě síla je to, co se hlavnímu hrdinovi nedostává.
Český žurnál - Matrix AB (2015) (epizoda)
Nemám rád Klusáka a jeho oblíbené moralizační sebe vstupy před kameru. Pokud si toto odmyslíte a budete ignorovat to, že vám dokument často říká co už víte (přeci jen na to koukám po sedmi letech - je to vůbec možné??), dostanete unikátní možnost podívat se, co je vlastně AB za člověka.