Recenze (4 132)
Shrek: Zvonec a konec (2010)
Štvrtý Shrek dopadol prekvapujúco dobre. Mne osobne sa linka s časovou šmyčkou veľmi páčila a určite to prinieslo osvieženie do upadajúceho dejového vákua tejto série. Animácie sa o niečo zlepšili a aj napriek tomu, že popkultúrnych odkazov tu už bolo minimum, stále to akosi bavilo a občas sa dočkáme aj emočne vypätých scénok. Osobne túto Shrek sériu nie veľmi obľubujem, ale nemení to nič na veci, že v rámci objektivity je to určite nadpriemerná séria. 70 %
Whitney Houston: I Wanna Dance with Somebody (2022)
Tento film sa v mnohom vyznačuje ako jeden z tých nadpriemernejších v rámci svojho žánru, ale zároveň nedosahuje kvalít tých najlepších. Čo však ale musím kvitovať, že citlivým a zbytočne emočne nezdrcujúcim spôsobom vykresľuje šťastné aj tie menej šťastné udalosti v živote Whitney. Ja osobne som tento snímok vnímal citlivejšie, keďže pre mňa je Whitney "modlou" a považujem ju za jednoznačne najlepšiu speváčku všetkých čias s absolútne podmanivým hlasom, ktorá je ale žiarivým pokladom, čo dokážu so životom človeka spraviť drogy. Čo pre mňa bolo ozdobou v Bohemian Rhapsody o Mercurym (live koncert vo Wembley), to je tu ozdobou záverečné nezabudnuteľné vystúpenie Whitney Houston na American Music Awards. 80 %
Dealer II (2004)
Ja akosi neviem odolať podobne ladeným žánrovkám. Mads Mikkelsen perfektne zahral lúzra pretĺkajúceho sa gangsterským životom, ktorý toho veľa v živote nedokáže, aby to potom pretavil do podareného finálového predstavenia. Predviedol tu viac-menej typickú one-man show. Jednotka sa mi páčila asi viac, ale dvojka je zase podstatne inak režírovaná a s iným úmyslom. Uvidíme, čo bude v trojke. 75 %
Shrekovy Vánoce (2007) (TV film)
Klasická vianočná šablóna obalená do extravagantnej shrekovskej formy. Opäť raz obľúbené postavičky, opäť raz odviazaná atmosféra, ale zároveň opäť raz jeden z tých priemernejších vianočných kraťasov, ktorých už je natočených neúrekom. 60 %
Dealer (1996)
Takéto lahôdky mám celkom rád. Svižné, akčné, realistické, na nič sa nehrajúce a drsne mrazivé. Aj dialógy boli uveriteľné a celkovo budovanie atmosféry ma bavilo asi najviac, Od priateľskej atmosféry až po nervydrásajúcu temnú, ktorá sa síce ukončí tak vlažne, ale v konečnom dôsledku je efekt veľmi dobrý. Kim Bodnia so skvelým hereckým výkonom. 80 %
Shrek Třetí (2007)
Tretí Shrek ide spočiatku (prvú polhodinku) na tej atmosferickej a komediálnej vlne z predošlých dielov, aby sa to potom zvrtlo na akúsi zbytočnú dejovú linku, ktorá prerástla do temnejšej atmosféry, ktorá tomuto snímku vôbec nesedí. Jednoducho sa tu už vytratilo to kúzlo a odľahčenosť jednotky a dvojky + zásadne ubudlo z popkultúrnych odkazov, a to je asi hlavný dôvod slabších hodnotení. Shrek by totiž mal byť zárukou odviazanosti a dobrej nálady. Jednu hviezdu preto uberám, ale stále je to slušná zábava. 65 %
Babylon (2022)
Jednoznačný kandidát na Oskara za najlepší film. To, čo tu namiešal Chazelle, bolo niečo geniálne. Dychberúci elixír zábavy, dekadencie, šialenosti, bizarnosti a veľkoleposti v jednom ucelenom príbehu. Neviem, či sa ešte niekomu podarí takýmto spôsobom zachytiť udalosti Hollywoodu 20-tych rokov minulého storočia. Niektoré dejové sekvencie boli jednoducho úžasné, napr. režisérske nekonečné snahy o úspešný prechod na zvukový film patria k najlepším scénam filmu. Prvá polka bizarno bláznivá, tá druhá šialene deprimujúca, čo trošku narušilo celkový koncept. Linka s Tobeym Maquireom podľa mňa zbytočná. Brad Pitt klasicky dobrý, ale Margot Robbie si ide po sošku, klobúk dole. A tá dlhočizná štopáž? Ubehne vám ako voda. Ja som sa náramne bavil. 85 %
Mayday (2023)
Typická "butlerovina" so všetkým, čo k tomu patrí. Klišé nad klišé, prvoplánové akčné rodeo, miestami stupídne dialógy a až priveľmi predvídateľný dej. Čo ale toto všetko vyvažuje, je fakt, že sa tu dejovo spája letecká tragédia s vojnovým konfliktom, a to všetko zabalené do exotického ázijského prostredia. Vďaka tomu je tento snímok značným oživením v rámci tejto žánrovej klasiky a určite to možno hodnotiť ako podarenejšiu akčnú jednohubku, ktorá v žiadnom prípade neurazí. Aj keď slabšie, ale predsa len štyri hviezdy. 70 %
Far Far Away Idol (2004)
Krátkometrážna prkotinka so Simonom Cowellom, ktorá si robí prdel nielen z neho samého, ale aj z celej tejto šou. Zároveň to v zásade úplne nadväzuje na záver dvojky a umne ho dopĺňa. Už som ale videl aj lepšie kraťasy. 60 %
Shrek 2 (2004)
Myslím, že v tomto prípade je na mieste povedať, že druhý Shrek je kvalitatívne minimálne na úrovni jednotky a nejako výrazne od nej nevybočuje, takže určite dám podobné hodnotenie. Dejovo sa to posúva už na Fioninu rodinu, zlobra spoznáva čoraz viac ľudí a aj zápletka sa celkom slušne rozvinie. Aj popkultúrnych odkazov je tu opäť habadej, takže ozaj toto pokračovanie splnilo všetky očakávania. 75 %