Recenze (180)
Vykolejená (2015)
Čekal jsem to daleko drsnější a méně přeslazené.
Jesse Stone: Bludiště pochybností (2012) (TV film)
Ale je to první viděný díl série
Umělec (2011)
3.5
Torzo (1973)
Po zhlédnutí pár filmů od Argenta mi toto přijde, že to nefunguje. Jako by tomu něco chybělo. Je to takové moc obyčejné - takový normální thriller. Nahé ženy samoúčelné (jinak proti nim nic nemám), herci jako obvykle nic moc.
Temnota (1982)
Film ze začátku překvapivě docela nudil svou relativní obyčejností. Ale postupně se to rozjíždí a finále je masakr. 3.5*
Phenomena (1985)
Zvláštní, jak dokáže být hudba v tomto filmu strašná a dokonalá zároveň. Metalovou hudbu měli vynechat, ta se tam vůbec nehodí. Naopak záběry na alpské prostředí spolu s neustálým větrem, zamračeností oblohy a s hudbou dokáží neskutečně silně vykouzlit atmosféru plnou zvláštní zlověstnosti. Zatímco v ostatních Argentových filmech, které jsem viděl, hodně používá k budování atmosféry vizuální vjemy, zde překvapivě i bez nich je atmosféra vykreslena dokonale. Příjemná je změna i v tom, že je to asi zatím první "neitalský" Argento, co jsem viděl. Ne že bych proti vizuálnu a Itálii něco měl, ale ozvláštnění tvorby se hodí. Ovšem nečekejte, že konečně budou dobří herci :-) Jinak jak J*A*S*M píše, že by se film hodil na remake.. právě se bojím, že třeba u mě tento film silně tvoří právě ta kombinace Alpy / fén(vítr) / hudba / evropskost. U remake by určitě něco z toho zkazili.
Děs v opeře (1987)
4*, ale úplný závěr (v Alpách) to kazí a je tam zbytečný, takže ten nehodnotím.
Sama nocí tmou (2014)
Nějak jsem nepochopil, o čem to mělo být (možná mi ale jen něco nedošlo). Plus je to ubíjejícně pomalé a to fakt nemám rád (to by hodně vadilo samo o sobě, i kdybych ten film pochopil). A černobílá aby to vypadalo "umělecky" mě teda nenadchla. Zase tomu nelze upřít jistou dávku atmosféry, kterou umí film dobře navodit. Nevím. Takový film k žehlení, pokud nejste ten typ, co by se díval na Ulici.
Kate a Leopold (2001)
Bylo by to za 3*, čili normálně koukatelné. Ale hvězdičku dolů musím dát za to, že to používá "zničeho nic se vzdám kariéry a všeho, na čem mi doteď záleželo". A vůbec celý ten konec...
Captain America: První Avenger (2011)
Hvězdy za řemeslo. Příběh je na mě moc americký, prvoplánovitý... a tak vůbec.