Recenze (130)
Logan: Wolverine (2017)
Logan povýšil komiksové filmy na opravdové drama. Jackman a Stewart hrají své role excelentně. Taky aby ne, když je hrají sedmnáct let. Mladá Dafne Keen ji perfektně sekunduje a je pro fanoušky nadějí, že Wolverina zvládne zahrát i jiný herec než Jackman. Místy jsem si nebyl jistý, jestli chci své oblíbené postavy vidět v těchto emocionálních polohách, ale skvěle natočený příběh mě přesvědčil, že opravdu chci. Důstojné rozloučení s jednou érou.
Deadpool 2 (2018)
Dvojka se veze na stejné vlně jako jednička. Autoři zase přiložili pod kotel o něco víc. Místy to vypadá, že vybraly z brainstormingů nejvíce střelené nápady a tyx se rozhodly realizovat, protože proč ne. Moc si nepamatuju o co tam šlo, ale vím, že mě to bavilo.
Jumanji: Vítejte v džungli! (2017)
Kupodivu film dokázal navázat na úspěch původního Jumanji a to dokonce s úctou a respektem. Je to zábavné, moderní a pro celou rodinu. Obsazení postav je velmi dobré a jde vidět, že si herci užívají role, ke kterým se jen tak nedostanou. Dokonce i Jack Black zvládl pubertální blondýnu se ctí. Milé překvapení.
Jurský svět: Zánik říše (2018)
Zánik říše je zbytečně odfláknuté pokračování, které se zjevilo jen proto, aby oblíbené téma zůstalo v paměti diváků. Děj je nelogický (jak dlouho asi potrvá než je pochytají znovu?), popírá předcházející filmy (nějak se zapomnělo na druhý ostrov a jeho obyvatelé) a nepomáhá tomu ani Jeff Goldblum a jeho fatalistický projev o vyhynutí lidstva. Vše působí prvoplánově a bez invencí. I když mám hlavní duo aktéru rád, tak tady mi bylo celkem jedno, co se s nimi stane. Další pokračování je zbytečné.
Ant-Man a Wasp (2018)
Po Infinity War je Ant-Man a Wasp fajn oddechovka. Motivace postav jsou jednoduché (záchrana matky, vlastního života, hrabání peněz). Obě hlavní postavy se skvěle doplňují, vtipy fungují a příběh snadno a rychle ubíhá. Akce je zase o něco promyšlenější. Wasp si trochu film krade pro sebe, ale i tak Ant-Man dostal dost prostoru. Jsem zvědav, kam příběh bude pokračovat dál.
Duch ve stroji (2017)
Bedlivě jsem se připravil. Načetl jsem originál a shlédl původní anime a ... Filosofie a metafyzika je v útlumu. Film tohoto ražení měl přijít o patnáct let dřív a byl by to hit. Bohužel to mu tak nebylo. Svět Ghost in the Shell je však zpracovaný věrně a přináší do konce několik novinek, ale přesto se jedná o slabší kopii, která bez filosofického přesahu není životaschopná. Veškeré motivace se smrskly na osobní rovinu a postavy si "jen" vyřizují účty. Akce taky nefunguje, protože se snaží dávat prostor velkým myšlenkám, které tam bohužel nejsou. Neznalost originálu v tomto případě by byla výhodou. Přesto všechno jsem se nenudil.
Looper: Nájemný zabiják (2012)
Zajímavý námět spojený s cestováním časem a hromadou časových paradoxů. Do toho se klasicky zamíchá i sebenaplňující proroctví, které nesmí chybět. I když většina prvků je ohraná, tak autoři je velmi umě spojují dohromady a snaží se o velkou muziku i za pár peněz. Nemůžu si pomoc, ale já tu podobu mezi dvěma hlavními protagonisty nevidím. Shrnuto a podrženo: fajn sci-fi snímek s komorním laděním.
Star Wars: Poslední z Jediů (2017)
Je to jiné. Není to SW, jak ho známe, ale je to dobře natočený film, který si jde za svým. Zacházet s 40 let oblíbenými postavami, jak to udělal Johnson je riskantní a mnohým lidem to nesedlo. Škoda. Já jsem byl spokojený, v některých případech i překvapený. Osobně jsem unavený z prvoplánových dějových linek, které vždy končí šťastně. Tento díl si troufl vytvořit linku, která končí neúspěchem. Díky.
Avengers: Infinity War (2018)
Marvelu se povedlo u filmu to co zvládají v komiksech. Připravili si půdu na obrovské vyvrcholení, které završili výborným cliffhangrem. Vtipy jsou na ústupu, postavy mají v rámci možností dostatek prostoru, všechno drží pohromadě a dává to smysl. Na další díly se těším jako nikdy. Zábavnost stojí a padá se znalostí starších filmů. Jen tak dál.
Jak básníci čekají na zázrak (2016)
Co je nejhorší pro oblíbenou postavu, která měla šťastný konec? Přát si pro ni pokračování. A tak každý díl hořkne na patře o něco víc. Přesto se jedná o milou komedii o životě, jeho starostech a slastech.