AIMÉE

AIMÉE


staromódní recesista

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 19.7.2014  16:58

    Dva se perou a třetí se směje... No Letterman se vlastně už taky může dnes s odstupem času smát, O'Brienova hořkost už téměř odezněla a Leno má z ostudy kabát. A pak jsou tu další komici a jejich show, včetně Olivera, kteří se snaží ulovit divákův smích, avšak ne tak sveřepě jako právě zmínění pánové. Oliver je naštěstí z jiného kraje, a to doslova. Nejen, že jeho show si nemusí brát servítky, což zdařile dokazuje, ale především Oliver je těžký, opravdu, těžký pohodář, který je se svým břitkým britským humorem nad věcí (jak dokazuje jeho bezprostřední vystoupení jako host Fallona v jeho show). Proto ho nějaké "žabomyší" války předních stanic USA a loutek uvnitř nemusí příliš zajímat. Navíc jeho satirické komentáře se netýkají pouze aktuálních událostí v Americe, ale, díkybohu, jsou to globální záležitosti. Takže tím třetím smějícím se může být i Oliver, kterému HBO neslintá na záda a neprovádí podivná škatulata za jeho zády... Zatím. EDIT: Poslední dobou Oliver působí poněkud afektovaně a některé gagy a skeče mají nakročeno do hlubin polotrapných a plytkých night show... Calm down and lower your voice, John, or you're out, buddy.

    • 13.7.2014  13:51
    50/50 (2011)
    ****

    S lehkostí napsaný scénář s výbornými herci (Gordon-Levitt, Rogen, Huston), kterým divák bez výhrad uvěří jejich role, jejich slova. Film si na nic nehraje, nesnaží se násilně vyprovokovat emoce, ukazuje ošklivou realitu a vážnost situace, jenže nijak netlačí na pilu, a to příběh odlišuje od jiných s touto tématikou. A přesto není vyloučeno, že se smutné, deprimující dokonce až smíšené pocity tak či onak dostaví.

    • 13.7.2014  12:53
    Manhattan (1979)
    ****

    Allenův Manhattan je sice o třídu níže než jeho vynikající Annie Hall, ale stále je tu zachována až nadpozemsky ležérní atmosféra New Yorku pozdních 70. let. A na to je Woody mistr--ať už jde třeba o jiné velkoměsto (viz pozdější tvorba)--on jednoduše dokáže vylisovat bezpočet různých pocitů a obrazů, jenž skýtá ono místo.

    • 6.7.2014  22:00

    Úžasná atmosféra s úžasnými herci, ale přesto jsem v závěru vlastně dumala nad tím, čím by ten film mohl člověka, lidově řečeno, dostat. V tom množství vznikajících filmů asi maximálně : Evropané (a turisti obecně) na zájezdu za poznáním v Indii.

    • 6.7.2014  21:48

    Zajímavě koncipovaný snímek, jenž se soustředí na přítomné antagonisty--v podobě nacistů, kteří uvízli na pobřeží Kanady--putujícími krajinou s nepříliš pozitivním poslaním. Na základě střetů s místním obyvatelstvem a tím i postupným ubýváním sil (u některých též víry v dané poslání) a členů posádky vše vyústí v samozřejmou intervenci. Všechny ty "mini příběhy", jimiž si osazenstvo klestí cestu vpřed fungují jako jakési body na mapě (cesty mezi místy jakožto přímá spojitost), v podstatě vytvářejí příběh samotný. Epizodní role Oliviera a dále Howarda byly svým způsobem těmi nejvýraznějšími.

    • 28.6.2014  11:05
    Byt (1960)
    *****

    Klasická komedie s inteligentním scénářem, kde se vtipné narážky vyskytují téměř v rámci každé věty. K tomu Wilderův režisérský um s excelujícími herci dává vzniknout příkladové komedii. "What's a tennis racket doing in the kitchen?" "I use it to strain the spaghetti."

    • 28.6.2014  10:54

    Téměř neuvěřitelná oslava lidskosti aneb kterak jedinec dokáže ovlivnit životy druhých. To vše za použití úžasně neotřelé animace a vznešených slov vyprávění.

    • 25.6.2014  10:51

    "We're the real Beastie Boys, motherfakas.. the ones from the future where shit is really REAL." Zajímavé ohlédnutí se za svou kariérou, za "použití" hvězdného ansámblu, kde vulgaritám jsou dveře otevřeny, BB kalkulují -- a právě včas: MCA si přece jen sedl na režisérskou židli.

    • 22.6.2014  10:22

    Po mém citelném zklamání a rozporuplných pocitech po zhlédnutí Moonrise Kingdom, jsem si díky Grandhotelu Budapešť spravila chuť. Wesův rukopis je jako vždy nezaměnitelný a neotřelý, což vrývá jakýsi punc originality do jeho snímků. Avšak v této fázi, kdy už natočil pár filmů, je až do očí bijící, že se Wes neustále opakuje, ba vykrádá sám sebe. Přesto toto od něj nejen fanoušci v podstatě očekávají. Dokázal by nafilmovat něco, co by bylo naprosto un-Wes? Nebo lépe, zajímalo by to někoho natolik, že by se k danému filmu vracel jako se to děje s některými jeho předchozími filmy... Takových režisérů tu bylo, je a bude, proto si nechme Wese jaký je, dokud mu to pořád myslí 4-dimenzionálně.

    • 21.6.2014  13:43
    Melancholia (2011)
    ****

    Netradiční pojetí katastrofického filmu; Trier zajímavým způsobem protkal příběh(y) dvou sester do dvou, odlišně působících, kapitol, jenž vyústí v melancholický závěr.

    • 21.6.2014  10:28
    Jump Street 21 (TV seriál) (1987)
    ****

    Už jen pro tu nostalgii, kdy jsem s tímto seriálem vyrůstala. Kdybych jej měla měřit dnešním okem se zohledněním, kam se krimi seriály (ne)posunuly, hodnocení by bylo slabé.

    • 2.1.2014  23:50
    The Originals (TV seriál) (2013)

    Mikaelson's family, New Orleans a především žádné teenage výlevy, které jsou slabou stránkou TVD. Zde se intrikaří mnohem živočišnějšími způsoby, co si víc přát. Zda-li se The Originals propadnou to bažiny zapomnění si počkám, zatím si drží tempo.

    • 23.12.2013  23:16

    Poctivě natočené klasické romantické drama.

    • 23.12.2013  11:18

    Relativně nezpackaná původní předloha, pouze uzpůsobená jinému žánru... který působí docela obstojným dojmem - samozřejmě díky skvělé Charlize Theron (která navíc výborně artikuluje britském přízvukem, intonací a působí tak mnohem více podleji). Chris Hemsworth coby lovec byl v tomto případě sázka na jistotu a odvedl taktéž uvěřitelnou práci. Princ je směšný šašek, řekla bych a o samotné Sněhurce v podobě Kristen Stewart mám rozporuplné pocity; zda se mi tam hodila či nikoli.

    • 22.12.2013  22:41

    "If he gets up, we'll all get up, it'll be anarchy!"

    • 22.12.2013  22:28

    Smutné!

    • 22.12.2013  22:24

    Klasika s excelentními "komorními" výkony herců v až klaustrofobické atmosféře. "What are you so polite about?" "For the same reason you are not: it's the way I was brought up."

    • 21.12.2013  18:38

    Kolem pohádkového žánru se Vánoční koleda jen ležérně prošla, aby povědomím (byť tím anime-3D-digitálním) získala pozornost v širších řadách publika, nicméně v určitých chvílích jsem zaměňovala s hororem, nikoli s pohádkou. Být dítětem možná i učurávám strachy. Ale možná je to mou dlouhodobou absencí ve sledování hororů vůbec. Nicméně zpátky k Zemekisovu zfilmovanému "Dickinsovi" - myslím si, že ponese své poselství, zvláště o Vánocích, tím jsou takové snímky silné v tomto žánru. A Vydřigrošův hlas coby Jim Carrey je také obstojný (už jen díky osvojení si britského přízvuku).

    • 14.12.2013  19:03

    Obstojné herecké výkony a celkový "divadelní" dojem neobvykle funguje i na plátně.

    • 4.5.2013  00:17
    Avatar (2009)
    **

    Sice se pokládám za jedince se široce bujnou představivostí a fantazíruji téměř na denní bázi, ale tento "modrý zázrak", považovaný za revoluční dílo současnosti, mě nijak revolučně (ani evolučně: příběhem či tématem) neoslovil. Ne že bych byla rasista, ale preferuji lidi s klasickými odstíny kůže (vyjma anime snímků a jiných jim podobných). Tudíž nic proti "modrákům" (Šmouly jsem například nikdy nekritizovala, takže kritiku barvy pleti nechme malířům a jiným). Prakticky na filmu nenacházím nikterak převratný příběh, navíc lidé nejsou úplně diskriminováni - trochu prostoru se jim dostává, přesto se Cameron věnuje azurovému manšaftu ( jeho zvučné jméno mu dovoluje natáčet mainstreamově), ještě že s Titanikem vyplul dříve, jinak bych (subjektivně samozřejmě) pochybovala o jeho potenciálu. Takže raději terminátorskou "plechovou nádheru", nežli tyto blankytné avatáry.

    • 17.2.2013  01:01

    Asi jsem se namlsala Hanebných panchartů a očekávala jsem stejně vysoko nastavený nadstandard. Stále to nadstandardem je, ale ten pomyslnný říz je v Djangovi o třídu níže. Ansámbl je výtečný a věrohodný, režie samozřejmě nezaměnitelná od jiných, přesto však (obzvlášť) ke konci filmu všechno jakoby ztrácí dech a nějak se to zbytečně snaží udržet dříve nastavené "pravidlo" dlouhé stopáže - zde je závěr opravdu uměle natahovaný a víceméně se to trochu rozpadá.

    • 17.2.2013  00:37
    Slídil (1972)
    *****

    Závěr samotný mne nutí dát plný počet; "Andrew... remember... be sure and tell them... it was only a bloody game." A samozřejmě úžasné two men show, které nepotřebuje žádný "přebytečný komparz" na scéně!

    • 13.2.2013  21:31

    Už aby někdo tomu Deppovi vzkázal, že tu máme těch jeho excentriků v hojném počtu... Ne, že by to bylo vždy na škodu, ale v případě Temných stínů bohužel ano. Johnny ze sebe vymáčknul to, co všichni dokonale známe. A i když své party odehraje s grácií, tentokrát to bylo velmi okoukané a předvídatelné, plytké až křečovitě bezduché. Taktéž Burton začíná ztrácet šťávu, snaží se o dynamiku, ale tím, jak očividně tlačí na pilu, vytváří vyčpělé a rádoby ultrasupercool filmy. Škoda, pro tentokrát zklamání.

    • 13.2.2013  21:19
    Hamlet (1948)
    *****

    Knižní předloha je samozřejmě obsáhlejší, podrobnější a postavy jsou lépe vykresleny, přičemž si čtenář vytvoří svoji vlastní vizualizaci každého protagonisty. Pasáže mají silnější účinek a zanechávají hlubší dojem, může-li se nad nimi čtenář zamýšlet v textové podobě. Přesto však ani filmová adaptace z roku 1948, jež je natočena černobíle by neměla být opomíjena. Byl to také první britský snímek, který si odnesl Oscara. Navíc Laurence Olivier je, dle mého osobního názoru, jeden z nejlepších „Shakespearovců“, kteří se tímto fenomenálním spisovatelem zabývali na poli filmovém. Jelikož například jeho ztvárnění Richarda III. bylo taktéž famózní. Jeho Hamlet je věrnou verzí té knižní, důkazem je i mnoho různých ocenění (Zlaté Globy, BAFTA aj.), která si film odnesl. Proto i některé zfilmované příběhy knih mohou rušit „nepsané pravidlo“, že automaticky dochází k deformaci literární klasiky. Olivierův, dnes už také klasický, Hamlet se tak pro obdivovatele této látky stává téměř povinností a pro ostatní pravděpodobně kulturním zážitkem.

    • 13.2.2013  21:15
    Hořící keř (TV film) (2013)
    *****

    Takto zfilmované dokumenty zaplňují pomyslnou díru, tedy nedostatek realisticky působících snímků natočených podle skutečných událostí.

    • 28.10.2012  18:10

    Hodnotím vysoko nejen proto, že se tu odehraje 23 minut impresionistické slávy skvělého Anthonyho Quinna, ale především pro ten lehký závan Goghových abstraktních obrazců, které z plátna (malířského) přecházejí na plátno (filmové), a jenž vytvářel geniální (můj čistě subjektivní názor...) ve své době nepochopené obrazy. Výborná sonda do tehdejší duše tohoto veleznámého umělce, kterého nakonec dostihli nejenom absinthový démoni.

    • 26.10.2012  16:32

    Černý paegasus, Kraken vypadá jako hybrid křížený s godzillou a vetřelcem, ony tři čarodějnice také "podědily" nějaké ty vetřelčí geny, ale co víc, to původní kouzlo se ani letmo nedokázalo alespoň otřít o tento remake... Je to prázdná, megalomanská, popcornová nádoba, která slouží jako nástroj, který pouští (finanční) žilou popkulturní společnosti. Hanba.

    • 19.10.2012  14:50

    Nevšimla jsem si, že by Craigův Bond přešel na pití Sprite limonády, poněvadž jeho nová "Image je na nic - následuj instinkt", kterou si to teď razí skrze svá nová dobrodružství je svěže neobnošená, co se bondovské filozofie týče. Kašle na zásady a vnitřní politiku MI6, což se mu zatím vyplácí. I když zápletka a Bond-girls nejsou tentokrát tak rafinované jako u předešlého Casino Royale, stále se však o Quantum of Solace můžeme bavit jako o kvalitní bondovce, nicméně by filmaři neměli usnout na vavřínech a do té příští zakomponovat (i jiné) progresivní "prvky", aby se Bond nepropadl do bažiny tuctové stejnojakosti.

    • 14.10.2012  16:22
    Jmenuju se Earl (TV seriál) (2005)
    *****

    Celý Earlův život byla taková jedna velká Chmatácká procházka, jak to jednou nazval, jenže jednoho tragikomického dne ho navštívila "sudička" jménem Karma a od té doby Earl chce sekat latinu...

    • 14.10.2012  14:27

    Jednoduchý příběh obyčejného člověka. Hugo Haas byl vždycky klasa, ačkoli v české kinematrografii bezpochyby vynikal více. Byl to muž mnoha tváří a dokázal se zhostit rolí jakéhokoli charakteru. Proto toto americké drama o charakterním žebrákovi není výjimkou. Průměrné Jednou nohou v pekle nemá nijak velkolepý potenciál, ale Hugo si v něm reputataci rozhodně nezkazil. Bohužel závěr působí trochu teatrálně.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace