Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (5 347)

plakát

Draculův dům (1945) 

Hrabě Dracula se usadí v podzemí hradu doktora Edlemana a chce po něm, aby mu vrátil lidství. Jenže upíří část hraběte je přeci jen silnější, a tak experimentální léčba není jednoduchá. Do toho chce L. Talbot, měnící se o úplňku ve vlkodlaka, po doktorovi to samé- -aby ho zbavil kletby, kterou považují oba za druh nemoci. A aby toho nebylo mála, tak do třetice je nalezeno Frankensteinovo monstrum a doktor se ho ve slabé chvilce pokusí oživit. Půvabná, ale hrbatá sestra Nina má přislíbeno od doktora, že ji zbaví hrbu, který je připomínkou všech Ignáců a dalších zrůdných pomocníků nejen barona Frankensteina. A pak je zde krásná Miliza, jejíž příběh se stává samostatnou linií filmu. Výborná hudba, skvělé gotické kulisy, obstojné speciální efekty a masky. Příběh sice trochu skřípe, ale skalní fanoušek leccos překousne.

plakát

ATM (2012) 

Trojice uvězněná v prosklené boudě s bankomatem a venku psychopat. Nebylo to nejhorší, postavy se chovají všelijak, ovšem těžko říci, co by člověk dělal na jejich místě. Jasně, chování postav občas postrádá logiku, jenže pod tlakem jsou lidi schopni neuvěřitelných věcí, tudíž mi to tentokrát moc nevadilo. Jak říká Emily - Kdybych jela taxíkem, kdybych nešla na večírek, kdybych nenastoupila do firmy...- ano, pak by nebyl ani tenhle film. Každopádně Corey na zabití, protože to byl normální parazit. Některé scény nepostrádaly napětí - boj s vodou, pokusy o útěk či snaha spustit alarm, ovšem konec to zazdil. Nějaká katarze? A nevylepšily to ani mezititulkové scénky. Nakonec máte pocit, jako byste sledovali jeden střípek ze života psychopata. Snadno zapomenutelný kousek, kdy i pozdější Open 24 Hours je o něco lepší. 2,5*

plakát

The return of Dracula (1958) 

Na úvod je třeba říci, že Universal ve třicátých letech natočil skvělého Draculu s Lugosim a že ve stejném roce 1958 natočil kultovní klasiku Dracula T. Fisher s Ch. Lee. V takové konkurenci tento snímek rozhodně neobstojí. Na druhou stranu není to propadák. Hrabě Dracula se vydává do Ameriky a cestou ve vlaku zavraždí českého malíře. Přivlastní si jeho identitu a vetře se do rodiny, kam měl malíř namířeno. Zde mu učaruje mladá dcera Rachel, zatímco její matka je nadšená, že v domě bude konečně zase muž. Hrabě si ale nejprve vybere její kamarádku Jennie. Dívky jsou v podstatě jediným motivem, co spojuje film s knižní předlohou. Tajemna není příliš, zákusy nejsou v záběru, respektive když se hrabě skloní k oběti, obraz se setmí. Pěkná je plíživá upírská mlha, nechybí útok zuřivého psa ani zatloukání kůlu. Závěr obstojný. Škoda tehdejšího nešvaru - natáčení nočních scén (vyjma studiových) ve dne s filtry. Doporučit lze asi jen skalním příznivcům starých hororů, hraběte a sběratelům.

plakát

Útěk ze sna (1984) 

Alex je senzitivní a má jisté telepatické schopnosti. Doktor Novotny ho doslova uloví pro svůj vědecký projekt, i když se znají z minula. Výzkum je jednoduchý - pomoci lidem od zlých snů a nočních můr, či jim odstranit psychické bloky a zábrany. Stačí jen, aby někdo do jejich snu vstoupil a vše napravil. Jenže jak se záhy ukáže, ve snu lze i zabíjet. Ve stejný rok jako Noční můra v Elm Street, tudíž nikdo asi neopisoval, přichází myšlenka, že když člověk ve snu zemře, zemře i v reálném světě. Nemluvě o tom, že v jednu chvíli roztáhne Tommy prsty a na koncích má ocelové drápy, které dají ještě více vzpomenout na Freddyho. Možná pomalejší a převážně psychologický rozjezd a nepříliš vydařené speciální efekty jsou slabinou snímku, který ale nakonec dostane spád a napětí. Původní hodnocení jsem proto o jednu hvězdu zvednul.

plakát

Open 24 Hours (2018) 

Mary je magor a má slušné halušky, kdy tvůrci rozehrají hru s divákem tak, že už ani on pomalu neví, co je skutečnost. Jenže postupně se z halušek stává kolotoč ztrácející napětí, takže je fajn, když nastoupí realita. Bohužel, Mary se chová jako kráva a navíc je k tomu dřevák. Film využívá řadu klišé - trefíte toho nepravého, honí vás zabiják, ale vy křičíte haló, aby věděl, kde jste, rána rýčem do hlavy složí každého, ale minimálně od Halloweenu a Pátků 13. to neplatí, a když postava táhne kladivo po zemi, páč ho nemůže ani zvednout, tak najednou hele - běhá s ním v rukou jako čamrda. Na druhou stranu mě i tyhle nesmysly kolikrát baví. Škoda, že tu jsou všechny postavy kreténské, tudíž nemáte komu fandit. Dojde i na spoustu krve, rozmydlenou hlavu a potyčku s parohy. Některé scény jsou velmi dobré - na příklad přetékající záchodová mísa a šok. Zkrátit o dvacet minut, mohl by z toho být i dobrý nervák. Lepší průměr ale určitě. Déšť je fajn...

plakát

Vlak hrůzy (1980) 

Nijak výjimečný slasher odehrávající se po téměř celou dobu ve vlaku uhánějícím noční krajinou. Vraha není těžké odhalit hned s první mrtvolou, to ale není podstatné, páč divák by stejně měl očekávat především mordy. Těch je tu sice dost, ale nějaký gorefest se nekoná, dojde hlavně na krev. Nejhorší je však absence napětí a strašidelné atmosféry, které se objeví až v poslední čtvrtině. Ta má šťávu, Curtisová statečně ječí a připomene svoji kultovní roli ve snímku Halloween, když je vtažena do hry na kočku a myš. Jediným zpestřením jsou kouzelnické výstupy D. Copperfielda. Dnes pro skalní příznivce 80. let a sběratele, jelikož první tři čtvrtiny by mohly současného diváka unudit k smrti dřív, než přijde konečné zúčtování.

plakát

Stvoření (2009) 

Tak jsem netušil, když jsem cestoval po švýcarských Alpách, jaké nebezpečí skrývají. Horský survival v krásných kulisách nenabízí nic převratného. Tři vědci (tedy ve skutečnosti jeden profesor, syn a studentka) přiberou do auta rodinku, které se porouchalo auto. A pak už stačí hloupá nehoda a auto skončí na dně Ďáblovy roklinky. Cesta odtud vede lesem podél horské řeky, která ovšem není jedinou překážkou. Je to spíše na dvě hvězdy, třetí přidávám za konec, kdy už jde o život a ještě se ukáže pár zmetků navrch. Nejvyšší hodnocení si samozřejmě zaslouží majestátní štíty hor. Na jedno podívání, budiž.

plakát

HellBent (2004) 

-Už nikdy nepůjdu za transku...svist!- Slasher, jaký by byl standardní v osmdesátých letech, ale liší se tím, že vrah likviduje gaye. I když jsou tu kluby a bizarní halloweenský karneval, tak nejde o gay film jako takový. Čekal jsem více bizarnosti, na druhou stranu mrtvých je dost, hlavy padají a dojde i téměř na střeva ven. Kdo má ale s touhle tematikou problém, měl by film rozhodně vynechat, byť na žádný sex tu nedojde. Nakonec ani nevadí, že se o vrahovi člověk nic nedozví, protože tak to bylo právě i v 80. letech, kdy se zjevil zabiják, co zkrátka lidi mordoval. Výborná je hudba - punk, postpunk, horror punk, rock...

plakát

The Boat (2022) 

Slušný thriller o nepojízdné jachtě, šesti pasažérech, širém moři a psychopatovi na vysílačce. Se spravedlností to není jednoduché a člověk si musí dávat pozor, aby v touze po jejím naplnění nebyl sám tím nespravedlivým. Trochu se zde řeší sociální rovina, což ale zas tak nepřekvapí, páč Italové dali světu neorealismus, takže sociální cítění mají v sobě. Sice mě u thrillerů nebaví užvaněné pasáže, tady ale bylo jasné, že tvůrci potřebují postavy divákovi přiblížit co nejvíce, aby pochopil, kdo je kdo. Silné tři zvyšuji o jednu za happy end - možný spoiler - připomněl mi syrové a nekompromisní italské westerny...

plakát

Prvotní síla (1990) 

-Logane, co budem dělat, to je šílený!-Kašlu na všechno, vojedu tě!- Tak to se nakonec nestalo, byť k tomu vše směřovalo. Logan je nesympatický namyšlený hulvát, a tak není divu, že v akci vždycky selže. Tess je sympatická a velmi odolná, páč Logan s ní zachází jako s onucí. Ve světle spousty současných hloupých a mizerných filmů se ukazuje, že tahle raně devadesátková záležitost není až tak špatná. Snímek má spád, pořád se v něm něco děje, místy lehce strašidelná atmosféra, dostatek mrtvol, honičky včetně automobilových a obstojné, byť úsporné efekty. O něco málo lepší než Shocker a o něco slabší než Anděl smrti. -Ještě se potkáme, bráško!-