Recenze (244)
Nepohodlný (2005)
100%! V jakymkoli jinym filmu by mě některý pasáže ze Zahradníka svou sentimentalitou sraly, ale tady na mě působily přesně, jak bylo zamýšleno. Může za to, v tomhle pořadí: Ralph Fiennes, Fernando Meirelles, John le Carré, Já, Rachel Weisz, César Charlone,..no a pak ty tisíce dalších lidí, co na tomhle filmu dělali,..a taky (last but not least, ehm) bych neměl ve své děkovné řeči zapomenout na ty miliony umírajících černoušků, že. No nic. Podobně na mě ostatně tenkrát zapůsobil Anglický pacient, který má se Zahradníkem ostatně příliš mnoho styčných ploch (byť možná povrchních), než abych ho tu mohl nezmínit.
Skyfall (2012)
sice zatim nejlepší Bond, ale pořád ještě příliš Bond.
Pozemšťan (2007)
Nápad za 10/10. Scénář tak za 8 (bod dolu za závěr, druhej za džízse - jinak dostatečně napínavý a nedementní). Režie za 5. Herci za 3. Výprava 0. Hudba 0 (ani ten Beethoven se tam nějak nehodil, navíc ho utli v půlce a zbytek vyloženě rušil). Ačkoli je to tu momentálně vedeno jako "260. nejoblíbenější film", to bohužel NENI FILM. Ani divadelní hra ne. Rozhlasová možná. Vyprávěnka na dobrou noc. Zkrátka, kdyby tomu scházel obraz, dojem by to spíš zlepšilo.
Serenity (2005)
Bez znalosti seriálu. Ze záčátku bomba vzbuzující velký očekávání, ale někde v půlce se to podivně zlomí a minutu za minutou je z toho stále víc rodokaps, soap-opera, videohra a všemožnej další, skoro až nefilmovej, céčkovej brak. Epilogovej přerod zdejšího übermenchnutýho superpadoucha v pokornýho klaďase pěkně tenhle vývoj kopíruje, přesně ve smyslu tvrzení, že film je jen tak dobrej, jak dobrej je jeho padouch. Škoda.
Looper: Nájemný zabiják (2012)
Na to jak je výchozí situace dementní (proč by probůh cestování v čase používali jenom "nejmocnější gangsetři" a jen k odklízení těl?!) se filmu daří odvyprávět celou smyčku napínavě, neotřele a poměrně inteligentně (kazí to jen ta kýčovitá závěrečná dovysvětlovací mašlička). Ani na chvíli jsem neměl tušení, co se bude dít dál. Navíc se jedná o můj oblíbenej žánr + další bod za opět plešatýho Willise cestujícího v čase :)
Vrtěti ženou (2011)
internet zatopil pornografii pod kotlem a ona teď probublává skrz vrstvu Hollywoodu...
Pokání (2007)
Pěkné, ale život je jinde :) …V úvodních scénách filmu postavy opakovaně zdůrazňují, jaké je horko, léto, hic – vidět to ale ani na vteřinu není. Záběry zůstávají chladné, barvy čisté, čela nezrosená. A takhle se to mělo pro mě s celým filmem. Červená knihovna, natočená jako červená knihovna na zapřenou, jakože „s přesahem“. Pěkní herci, čistá vášeň, láska a válka, osudová pointa, jedno oko nezůstane suché.... Výjimečnosti: Pětiminutová apokalypsa. Střih do závěrečný sekvence.
Expendables: Postradatelní 2 (2012)
Ultimátní slátanina! Nejzábavnější film posledních let
Divoká stvoření jižních krajin (2012)
mě to teda nedojalo a právě proto můžu dát 5*. S klidnym svědomím :)
Zvířátka (1998)
Zapomenutá, poloztracená zvláštnost. Naštěstí krásná a vyloženě mimočasová, takže ji svět může klidně za pár desítek let znovuobjevit...