Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Dobrodružný

Recenze (533)

plakát

Devadesátky (2022) (seriál) 

Tak jsem po sto letech shlédnul celý seriál. Pět, šest dílů jsem schopen zkousnout. Původně jsem se chtěl podívat jen na čtvrtý díl, jelikož jsem si myslel, že jen tento díl je věnovaný orlickým vraždám, a další díly budou zase o jiných případech. Jakmile se však objevil pátý díl s názvem sudy, došlo mi, že případ orlických vražd se asi bude tahnout celou serií. Dokoukal jsem tedy i první tři díly. Je to super série po všech stránkách, včetně dobových reálií, a hlavní pochvalu asi zaslouží postupné vystavění a dávkování jednotlivých případů do sedmi hodin seriálu, takže nakonec sledujeme všechny najednou a vidíme, jak se vzájemně překrývají. Nejlepší pro mě asi třetí a pátý díl. První a poslední díl byly výrazně slabší než zbytek. Poslední díl mě přímo zklamal, jak chladně a strojově byl odvyprávěn. Dál se mi nelíbily ty uměle vyhrocené konfilkty mezi vyštřovateli kvůli napojení na ruskou mafii jednoho z nich. Tento konflikt byl nejvíce násilně tlačen právě do posledního dílu a už to bylo otravné. Přitom právě tato složka příběhu je asi nejvíc vymyšlená. Dále herectví- padouši byli občas trochu přehráváni. Třeba Jonák byl hodně přehrávaný záporák. Na obrazovce to vypadá efektně, ale trochu to kazí realističnost. Naopak mě překvapil Finger, ten zahrál velice realistickou a přirozenou postavu. No a následují snad už jen prkotinky, jako proč do týmu potápěčů vybrali herce šedesátileté páprdy, když podle dobových fotografií byli ti potápeči mladí hoši, atleti v excelentní fyzické kondici. Nezbývá než smeknout před těmi vyšetřovateli, že se jim podařilo věci vypátrat od úplného začátku, kdy mají jen informaci, že nějaká osoba je nezvěstná, a dál nevědí vůbec nic. Spletitá síť vzájemně propojených lidí a informací, a hledání jehly v kupce sena. Zkoušení na první pohled zbytečných pokusů, které k vyhledání dalšího vodítka přece logicky nemůžou vést, ale co kdyby náhodou.. a přesto tomu věnovali čas, a na něco nového přišli. Já bych asi na to neměl trpělivost, a to ještě v době, kdy nestačilo v terénu někam zavolat, nebylo z čeho a kam, ale museli jste se tam lopotně vláčet sami, a pak se zase s nepořízenou trmácet zpět, protože přeci všichni podezřelí věděli, že jste policajt...

plakát

Chlast (2020) 

Nechápu jak mohl tento film posbírat tolik ocenění. Není ničím objevný a co je horší, je strašně předvídatelný (pointě s Hitlerem jsem se smál dávno před tím než byla ve filmu vyřčena..). Další mínus je ten, že problematiku alkoholismu klamavě zjednodušuje, jakoby byl určen lidem, kteří nikdy neviděli ani pivo a jen slyšeli, co to asi dělá. Od filmu, který má chlast přímo v názvu, a od filmu pro dospělé, bych čekal trochu zasvěcenější a hlubší zpověď. Co je na něm však zajímavého je hlavně to, že i když zobrazuje celou řadu životních krizí, ve kterých kdekdo uvidí sám sebe, a místy vyloženě tne do živého, ve finále film vyzní docela příjemně a smiřlivě. Jak se to režisérovi podařilo, nemám tušení. Mimochodem 4 dny před natáčením se mu zabila dcera, která dokonce měla ve filmu hrát. Vůbec nechápu jak se mohl pustit do natáčení. Smíření se s tím zřejmě přenesl i do konečného vyznění snímku. A možná jsem si odpověděl i na tu úvodní otázku proč film dostal tolik cen. Jako útěchu za tu obrovskou ztrátu.

plakát

Sametoví vrazi (2005) 

Super film, který u nás nemá obdoby. Kriminální případy nejsou uplně moje hobby, proto jsem o tomto nejznámějším případu doposud nevěděl skoro nic. Jediný problém mám s interpretací velitele gangu, s Karlosem. Ve filmu ho zobrazili tak, že mu skoro fandíte, takový sympaťák, který ostatním neustále říká, že se asi zbláznili, a ty činy jim vpodstatě rozmlouvá, a tváří se překvapeně jakoby se do těch situací dostal snad  nechtěně. Nakonci je zobrazen téměř romanticky, takový ten Butch Cassidy a Sundance Kid feeling zakončení. Ale bavilo mě to hodně. Vynikající koktejl násilí, akce, erotiky, napětí, vyšetřování, reálií z Prahy, nočních podniků, párty, ale i romantiky. Jasná pětka.

plakát

Devadesátky - Přehrada (2022) (epizoda) 

Nejsem moc seriálový typ, a tady se zase potvrdilo proč. Naředěný obsah. Já tohle medium prostě nedokážu docenit. O samotném případu jsem se nedozvěděl nic. Kdo vraždil, proč a jak. Tohle je podané pouze z pohledu policie a ještě hodně zkratkovitě. Možná to je záměr. Aspoň mě to navedlo na film Sametoví vrazi, který je opravdu povedený. Přesto uznávám, že určitou atmosféru a informační hodnotu to má, a zpracované to je velice dobře.

plakát

K zemi hleď! (2021) 

Mě překvapuje kolik lidí v komentářích uvěřilo, že film se strefuje do civilizace obecně, a defacto přijali, že v tomto světě, který je ve filmu parodován, sami žijí. Tak pro ti tomu já se musím opravdu, ale opravdu kategoricky Klausovsky vymezit. Film je jasná parodie na ameriku, na všechny jejich kulty prezidenta a jeho poradců, kult médií, armády, reklam, akcií, Applů, televizních show, osobností z médií, rabování obchodů, papání hromady prášků, a tak dále. Hromada vyloženě amerických reálií. Všecko tak typické právě pro ameriku, a přesně v tom duchu jak je to parodováno. Ale s tímto světem my v Evropě, a v České republice už vůbec, máme velmi málo společného. My máme zase svoje vtipnůstky, socialistickou EU s představiteli které nikdo do čela EU nevolil, rozkrádání dotací, či volbu prezidenta do které se přihlašují jakékoliv bizarní postavy s nulovými politicikými či společenskými výsledky... ale ameriku mi sem proboha netahejte.

plakát

Blaženost (2021) 

Nechápu to nízké hodnocení, je to jeden z nejlepších filmů o drogách co jsem viděl za poslední hodně dlouhou dobu a k tomu ještě krásně romantický. Téma drog trochu vyvanulo, doba trainspottingů a Requiemů je hodně zavátá.. a možná proto mě to tak nečekaně rozsekalo. Ale pozor tohle není film ani zdaleka jen o drogách. Pochopí asi jen lidi nad 40 let, co chodí pořád do stejný práce a řeší pořád dokola takový ty každodenní provozní záležitosti a mládí, to je takovýto cosi už hodně dávno, případně někdy zkusili něco ostřejšího než jen brčko z trávy. Proměna Salmy z tlusté homeless feťačky na doktoru Klemensovou je totálně vymazlená. Čuměl jsem jak péro z gauče, a nejen na ni. Cahil potvrdil proč je mým oblíbeným režisérem. Umí napsat postavy a dialogy tak, aby mezi nimi vzniklo silné pouto, nechává je hrát, aby to mezi nima jiskřilo, neuspěchává záběry ani střih, ten jeho flow mezi postavami mi prostě velmi sedí. Ve filmu je plno detailů, artefaktů, nenápadných událostí, které záhadně spojují oba světy. Je to určitě na několik shlédnutí, ale už při prvním jsem obdivoval kolik toho dokázal vymyslet a vypracovat, aby to na sebe pasovalo, a abyste si toho všimli, ale přitom ne násilně! Cahil má mezi jeho filmy velké časové rozestupy, a je vidět, k čemu potřebuje tolik času, na vypracování všech těch drobností, který z toho dělají vyjímečný film. Když navíc vysněnou realitu umístí na chorvatský ostrov, má u mě opět vyhráno. Chorvatský ostrovy jsou pro mě nejlepší místa na zemi, kde je člověk jak v ráji. I na ten , kde se natáčelo, se musím jet jednou podívat. Krásnej film. Kdo má rád třeba Aronofskyho (černá labuŤ, Matka) tak tomuhle porozumí a užije si to. Pobavilo i cameo Slavoje Žižeka. Chase something real, haters. Thoreau: "Procházet zdejší komentáře je jako kráčet intelektuální pustinou plnou nevědomých zombie." :D Tolik mimozních komentářů jsem opravdu dlouho neviděl.

plakát

Inferno (2016) 

Podle jmen podepsaných pod tímto filmem bych ani zdaleka nečekal takovou blbost. Jedna hvězda za slušný úvod a celkem zajímavý dějový twist. Dva zamilovaný teroristi se spolu rozhodnou zničit svět, ten jeden připraví velemocnou zbraň, odhodlá se jí konečně použít a pokud by se mu to náhodou nepovedlo a byl by zabit dříve než ji použije, připraví pro toho druhého teroristu sérii hádanek, skoro nemožných rozluštit, díky kterým tu zbraň bude moct co nejrychleji a nejjistěji najít, a stoprocentně a bezodkladně použít... dřív než vše odhalí tajné služby :D. Škoda že takle hravě nespolupracujou všichni teroristi, hodně by ubylo těch neštěstí. Hádanky luštit je prostě těžký :D

plakát

Boží ruka (2021) 

Má to svý momenty, kdy Sorrentino servíruje ten svůj koktejl bizáru a absurdnosti a tentokrát i sexuality, včetně jedné z nejpodivnějších sexuálních odpaňovacích scének jaké jsem kdy viděl EVER (ale ta scénka nakonec dostane parádní odůvodnění..). Ale bohužel ty silné momenty střídá až moc často se slabými, který nevím uplně přesně jak popsat. Jsou to takové prázdné rurální pseudo poetické příběhy obyčejných lidí, které byly daleko lépe zfilmovány třeba u nás kdekým, ale je fakt, že my jsme na vesnickou poetiku experti. Přesto, svoje kouzlo to má. Teda když přežijete úvodních mrtvolných 20 minut, které vás nijak extra nemotivují sledovat dál. Nebýt tam těch velkých koz tak to nedokoukám ani do půlky... Maradona se tam mihne celkem asi 2x, přičemž jeho scénka z tréninku je velice vtipně vypointovaná. Dále jsou zobrazeny jeho dva legendární góly z MS1986 a jsou velice dobře nastříhány do filmu tak, aby dávaly trochu hlubší smysl a kontext. Pěkný to nakonec bylo, ne že ne. Povídání o životě od člověka, který si vždy rád vyslechnu plus Mistrovská kamera!

plakát

Poslední souboj (2021) 

Podle hodnocení jsem čekal daleko větší bombónek a to byla asi chyba. Zklamalo mě to z několika důvodů. Když i třetí příběh vykazoval naprosto stejný průběh jako předchozí dva, tak jsem vážně začal pochybovat o tom, proč tohle vůbec někdo točil formou tří příběhů. Dobře, ve třetím příběhu se objevily jakési náznaky jiného, ženského pohledu, že si vlastně ani s jedním chlapem moc nepomohla, no středověk asi nebyl žádný med, co si budem povídat, že. Ale to je strašně málo. Kde jsou nějaký hrátky s divákem? kurnik Ridley mě je jedno jak to skutečně bylo, můžeš diváka mást, předkládat klamný cíle, trošku to zamotat kdo je kdo, a chtěla ho nebo nechtěla, vždyt to šlo udělat tak napínavě a hravě a pravdu předložit nějak nakonec, protože tohle téma nabízí tolik interpretací (soudní znalci znásilnění by mohli vyprávět...). Proč nabízím tři interpretace, když jsou všechny stejné???? OMG. A co už vůbec nedává žádný smysl, že i Adam Driver, který se v procesu brání, že jí neznásilnil, vypráví jeho příběh tak, že jí brutálně znásilnil. V jeho příběhu nebyl ani náznak jiného průběhu. Ne, udělalo se to tupě, přímočaře, nefilmově, nekreativně - mluvím samozřejme o hlavní zápletce. Zobrazení středověku obecně je ve filmu celkem povedené. Je to asi nejslabší Ridleyho film z historie. Nejvíc mě zaujalo Království, pak s opovržením ale bavil Gladiátor, a tohle mě ani nezaujalo, ani nebavilo. Myslím z těch novovdobých, na Dobytí ráje se ale asi někdy podívám. 152 minut tohoto Souboje se mi nyní, po skončení jeví jako šílenství. Opakovat nebudu.

plakát

Matrix Resurrections (2021) 

Je to fakt povedený návrat Matrixu, i když vůbec se nedivím tolika špatných recenzí, nepochopení, a smíšených pocitů. Ovšem pravda je taková, že pokud na svět Matrixu nějak navázat, tak jedině takhle to má smysl. Na otázku, zda je M.R. dobrý nebo špatný film v tom standardním významu, není odpověď. Jede si sám ve vlastním žánru, a na standardy tak trochu kašle. Podstatné je, že je to velice zábavný film, o kterým budete přemýšlet ještě dalších pár dní. Nevím jestli všechny jednotlivosti zapadají a dávají smysl, zejména u zakončení filmu lehce pochybuji, ale mnoho věcí ze začátku a prostředku filmu, u kterých nejdřív nevěřícně kroutíte hlavou, po hlubším zamyšlení musíte uznat, že dávají zatraceně dobrý smysl. Překvapilo mě jak komplikovanou a rafinovanou změť zápletek a témat se jim podařilo udržet navěšených na hlavní linii, aby se to celé nezbortilo. Občas jsem měl pocit, že se dívám na nový film CH. Nolana, jelikož M.R. se vzdáleně dá přirovnat k Počátku. Jeho styl je v tom vyprávění vidět opravdu moc, s jedním rozdílem, co Nolanovi vůbec nejde jsou romantické linky, a ta je v M.R. fakt velká a povedená! Určitě mě to bavilo hlavně kvůli ní. Jak Reeves, tak Moss, jsou také výrazně lepšími herci než tenkrát, takže film tahnou hlavně oni dva. Navíc, jestli existuje nějaký důvod proč točit další Matrix, tak je to podle mě proto, že jejich romantický vztah nebyl dostatečně v předchozích dílech dokončen. V tomto pokračování se jim dvěma teda má dopřát jakéhosi nalpnění. Další věc, která mě potěšila je barevné ladění do podzimní červené, což je má oblíbená barva. Původní Matrix byl zelený. Toto barevné odlišení pomáhá vyprávění příběhu a vysvětlení, co byl vlastně původní Matrix zač. Určitě to chce další shlédnutí. Na poprvé se to nedá všechno pojmout i když se snažíte sebevíc.  M.R. je film, který nemá obdoby, protože takový film o filmu lze natočit snad jedině v Matrix světě. Zkouším nalézt další takový, se kterým by to šlo, a stále nenacházím. 85%