Recenze (655)
The Divide (2011)
Dalsi z nespocetneho radu reziserov, ktory sa nam snazi dokazat, ze sa z ludi v izolacii stanu vrazdiace sexualne monstra. Medziludske vztahy vsak ktovieako nezvladol.
Teoréma (1968)
Pasoliniho filmy su vsetko len nie jednoducho a divacky lahko stravitelne. To iste plati aj o tomto filme. Nie som extremnym fanusikom tohto rezisera ale pri studiu jeho tvorby a myslienok som dokazala ocenit jeho genialitu, ktoru vsak ponuka v podobe, ktora nie kazdemu vyhovuje.
Patrik - věk 1,5 (2008)
Absolutne nudne a neoriginalne.
Velká iluze (1937)
Vyborny film, ale na moj vkus trochu naivny. Harmonicke spoluzitie a vztahy, ake vo filme vykresluje Renoir, su nieze nepravdepodobne, ale v case vojny priam nemozne. Bodaj by to tak naozaj fungovala, ale ako hovori nazov filmu, je to len jedna velka iluzia.
Trhliny (2009)
Mile, osviezujuce, tak ako sa od dievcenskeho internatu kdesi v Britanii ocakava. Eva Green je nadherna, zapletka zaujimava, divak sa nenudi. Ale nic prevratne a nove film nepriniesol.
Proud času (2003)
Celkom zbytocny a nic nehovoriaci film. Davam jednu hviezdicku nie preto, ze nieco pozitivne tam bolo, ale preto, ze vysli aj ovela horsie sracky, na ktore sa nechyta.
Fish Tank (2009)
Vyborna socialna drama z prostredia britskeho predmestia. Ziadna rozpravka a cloveku sa niekedy az pozastavi rozum. Ale tak to uz byva.
Persona (1966)
Je malo reziserov, ktorych tvorba dokaze udrzat moju pozornost od prvej sekundy az do sameho konca. Snad netreba ani zdoraznovat, ze jednym z nich je Bergman. Film sleduje postupne do bizarnych rovin sa dostavajuci vztah dvoch zien, v jednej z hlavnych uloh uzasna Liv Ullman, ktora cely cas takmer neprehovori, a predsa hereckym vykonom strci do vrecka hocijaku inu herecku.
Absolventi: Svoboda není zadarmo (2012)
Vyborny dokument, ALE...reziser ponuka len jeden uhol pohladu, ukazuje len jednu stranu mince. Cely film postavil na trojici absolventov umeleckych smerov (co je prilis uzkoprofilova vzorka na vyvodenie nejakych vseobecnych faktov) a snazil sa na ich osudoch ukazat, kam to tato krajina "dopracovala". Obcas pocut zname kliseovite pravdy (vysoka skola vam neda patent na rozum a pod) trosku vytrhnute z kontextu. V zasade s hlavnou myslienkou suhlasim, ale urcite by som si nedovolila to zovseobecnovat. To, co plati pre jedneho, nemusi pre mna atd. Bola som vsak prijemne prekvapena reziserovou profesionalitou co sa tyka prace s kamerou, jednotliveho zoradenia scen, momentov prekvapenia a velmi trefnej hudby. Verim, ze tento film pokojne obstoji aj pri zahranicnej konkurencii.
Tajný deník call girl (2007) (seriál)
Trosku naivne, miestami hlupucke a nerealne, ale povedzme, ze oproti inym americkym serialom ma vacsi smrnc.