Recenze (2 917)
Gangy z Birminghamu - Epizoda 1 (2013) (epizoda)
Působivá výprava, vysokorozpočtový feeling, dobové vypalovačky, skvěle napsané dialogy, uhrančivě charizmatický Murphy a trochu tarantinovsky přehrávající Sam Neill. Obrovský potenciál na další epizody a působivé tahání za nitky už od začátku.
Coco (2017)
Roztomilá barvitá taškařice v cool mexickém vibu, která má všechny ty správné hodnoty a ingredience, že vypadá, jako kdyby vyjela vyprecizovaná z nějaké pintlich pásové výroby od Rolls Royce.
Daredevil (2015) (seriál)
Ambiciózní televizní zpracování známého komiksu, které se nese v duchu temného batmanovského universa made by Christopher Nolan, ale chybí mu velmi brzy patřičná epika, promakanost charakterů a jejich motivací a v neposlední řadě dostatečná dávka dramatu a realističnosti, která se postupem času, hlavně s třetí sérií velmi vytrácí. Povedená věc, ale další díly nejsou potřeba a narozdíl třeba od Punishera asi není ani zájem.
Daredevil - Season 3 (2018) (série)
Pokud fanda seriálu vynechá trojku, vlastně se toho moc nestane. Punisher a Elektra jsou pryč a Fisk tu opět dělá věci pro lepší zítřky stejně jako v sérii první. Vše je jen ještě víc přitáhnuté za vlasy, ještě více scénáristicky zašmodrchané a ještě víc na sílu. Snad kromě několika málo epizod, které od klasického trianglu hlavních postav odbíhají a přínáší svěží vítr do platech (například epizoda Karen), je to same old same old. Čtyřku už raději ne. Navíc ve trojce chybí nějaká ta over-the-top one cut scéna typu schodů z jedničky, nebo vězení z dvojky. A přitom tady je Bullseye, který měl tolik potenciálu.
Daredevil - Nový ubrousek (2018) (epizoda)
Obstojné finále s neslanou nemastnou závěrečnou bitkou, která přesně koresponduje s celkovým stylem a pachutí třetí série, která toho chtěla nabídnout hodně, chtěla naplno využít postavu Wilsona Fiska, ale nepodařil ose to scénáristicky zdaleka tak jak mělo.
Daredevil - Naposledy (2018) (epizoda)
Jako krimi ucházející, práce s postavami a jejich motivacemi obstojná, ale už je to příliš dlouhé, natahované, sterilní. Stejně jako celá trojka. Pustit do ringu Kingpina, Bullseye a Daredevila a máme hotovo.
Daredevil - Setkání (2018) (epizoda)
Nejlepší scéna je ta, která má s vývojem nosné dějové linky pramálo společného. Rozvohor ohledně obrazu. Doklepat to do finale a pryč od této natahované série.
Tajemství hrobky v Sakkáře (2020)
Entuziastičtí archeologové a historici, autentické kopání hrobek dávných Egypťanů a jedna šíleně přepálená stopáž s vlastně ne příliš objevným finále. Sympatický dokument, která má připomenout to, že tamější pracanti dělají vlastně docela důležitou věc. A pro milovníky historie Egypta o jednu hvězdu výš.
David Attenborough: Život na naší planetě (2020)
Epitaf lidstva s prostorem pro potenciálně zdařílý budoucí happyend, který je obestřený nejistotou a otazníky. Attenborough jej ovšem sděluje jednoduše, poutavě a srozumitelně. Myšlenka je jasná. Naprosto zásadní dokument, který by neměl uniknout nikomu.
Cesta za vítězstvím (2006)
Jeden z mnoha sportovních bijáků, který ničím extra nevyčnívá, na druhou stranu ničím neurazí. Rasova diskriminace ve sportu i mimo něj, dobrý herecký ansámbl, solidní scénář i překvapivě dobrý Josh Lucas, jinak téměř výhradně béčkový herec. Nenabízí to vlastně nic víc, než střet dvou ras v dobách, kdy bylo ještě mnoho věcí tabu a spousta předsudků vůči černochům byla zcela normální. Glory Road ale vcelku humorně a zároveň relativně duchaplně a na úrovni popisuje vzestup sportovců tmavé pleti v basketbalu, což zároveň znamenalo posunutí basketu do next levelu tak, jak známe dnes NBA.