Recenze (1 169)

Luca (2021)
Jakoby snad návrat k jednoduchému příběhu měl být něčím na škodu. Principy, pravidla, poselství, legrace, rodina, kamarádství, pospolitost. Beru všemi deseti. P.S. "queer čtení" asi čtou jen ti, co ho chtějí mít, za mě: Tak si ho mějte, proč ne.

The Cellar (2022)
Velice se mi líbilo mírné prolínání konceptu s Heinleinovým Číslem bestie (kdoví, jestli ho někdo z autorů znal). Tam, kde se lavíruje kolem Leviathana a světů. Škoda, že tam zase byla zamarmeládovaná spousta mumbo jumba, nesouvisejících prvků jako povrchních pentagramů, hebrejštiny a lebek, úplně navíc a odporujících hlavní linii rekvizit. A ubrat řvoucího melodramatického doprovodu by také dost pomohlo.

V zajetí démonů 3: Na Ďáblův příkaz (2021)
Problém vůbec nebyla atmosféra nebo příběh, ale přímo jsem trpěl z nečekaně toporného ochotnictví a divného střihu. Nevím, zda to nebyla stávka nebo nějaký umělecký záměr, ale bolelo. Jakoby v dialozích jednotlivých osob vždycky nejdřív koukli mimo kameru, aby se chytli textu, dali si vždycky minipauzičku a pak začali nepřesvědčivě deklamovat a koulet očima. Průměrné hodnocení jen s docela sebezapřením.

Archive 81 (2022) (seriál)
Relativně slabší čtyřka, u které budování tajemna graduje u výborných 3. a 4. dílů, pak už je sešup bolestivý. <mírný spoiler>Říkám si, že kdyby úplně vynechali tu zcela zbytnou božskou či jakou entitu a nechali jen princip prosakování, mohlo to být i o dost zajímavější. Sice by to bylo víc do Strange Things, ale nevadilo by mi.</konec spoileru>
Archive 81 - Co se skrývá pod povrchem (2022) (epizoda)
Závěrečný díl už bohužel nebyl moc hraní, jen vysvětlování. Škoda.

Dobrodružství medvídka Paddingtona (2020) (seriál)
Oslava hňupství a retardace. OK, nic proti retardaci, jen to neni potřeba dostávat po lžících bagru.

Le manoir du diable (1896)
Taškařice nabitá triky. Inu proč ne.

Dark (2017) (seriál)
Velmi dotažená a inteligentní trojsérie. Dobře domyšlené a pořádně složité zákruty propojení časového i prostorového zmatku a elegantně zapadajících časových paradoxů. Jen párkrát bylo potřeba situaci pořešit úkrokem stranou, ale i tato východiska z překombinovaného "dead endu" zpravidla zapadala do hodinových koleček celého pekelného stroje cestování časem. // Možné spoilery: // Aby fungovalo divoké sci-fi s revolučním převratem pojetí veškerenstva, musí mít pevnou vnitřní logiku. Pokud ji má, může být velmi silné. Pokud ji např. v sequelech poruší (Matrix apod.), je to trapas. Zde utrpěl nádherný oblouk, že čas jaksi postupuje paralelně po 33 letech a jinak nelze odskočit a mystika srovnání planet a podobných žvástů tím, že pro nezhroucení se propletence musel být tento koncept rozbit. No a konec bych udělal lehounce jinak, ale takto byl aspoň dostatečně razantní. P.S. chronoklasmus (dohledejte si) s Charlottou jsem tipnul.

Síla života (1985)
Kdybych viděl tento film na prahu dospělosti, možná by v mém životě hrály bloncky a zrzky daleko menší roli. Mathilda May byla opravdu pozoruhodná. Těžko říci, jakou byla/je herečkou, ale výstavním kusem nahé ženskosti je skvělým (abych nekecal, z té čtvrt hodiny na plátně je asi půl minuty i zahalená v nějakém prostěradle). Aby film fungoval úplně dokonale, musel by být jasně zařaditelný protagonista popř. někdo, s kým by se divák mohl identifikovat -- tento problém jsem zaznamenal již ve větším množství britských vysoko?rozpočtových sci-fi 20. století. Dost mi nesedla postava hraná Peterem Firthem, trochu moc zkratky a hlavně hodně špatné "neuvedení" jeho postavy, tedy si ho nejde ani oblíbit, ani neoblíbit -- je vám lhostejný stejně jako většina herců, takže nakonec vám jsou sympatičtější antagonisté. P.S. ale jsem rád, že vše skončilo happyendem. Nejlepší film o vesmírných upírech, který jsem kdy viděl.

Hra na oliheň (2021) (seriál)
Potvrzuje se, že Battle Royale potřebuje víc času na propracování postav, aby vám nebylo jejich vyhlazování zcela lhostejné. Povedlo se. Zdařil se skvělý casting. Jediné, co bylo nezvládnuté - dějová linka s policistou a docela trapná karikatura dekadence VIPek. Oproti tomu morální dramata a vývoj postav na jedničku. Škoda, že byl celý děj tak čitelný, že jsem všechna překvápka odhadl daleko předtím, než měla být odhalena.