Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Horor

Recenze (257)

plakát

Dvě slova jako klíč (2023) 

100 minutové utrpení. Každý dialog má být zamyšlení. A to nepřeháním. Fakt každý! Je to až roboticky nepřirozené. Ještě když jsou ta zamyšlení hluboká, tak asi jako facebookové citáty, se západem slunce a postavou s rozpřaženýma rukama na horizontu. Herci jsou prkenní. (Mimo Pierra Richarda). Děj nedává smysl a prostě je to kýč jak bič. Rozjímání o životě a smrti fandím. Dokonce i v podobě zkoumání východních nauk. Jen ji nesmí dělat tři typani, v očividně silné krizi středního věku. Also, ty dvě slova, jež jsou klíčem jsou... SPOILER: buď laskavý. Tak, ušetřil jsem vám 150 až 240 korun.

plakát

Strašidelný dům (2023) 

A já se bavil. Je to něco objevného? Ne. Je to dobrá zábava pro celou rodinu? Jo. Film přišel a udělal přesně to, co se od něj očekávalo. Strašidelné to samozřejmě není ani trochu, ale ono to zas tak moc nevadí. Ona je to hlavně komedie. Nejvíc mě mrzí Disneyho typické nadužívání CGI. (Například maska hlavního ducha). Tiffany Haddish si to dávala dobře a Lakeith Stanfield je charismatický představitel. Přeju mu více hlavních rolí.

plakát

Insidious: Červené dveře (2023) 

Problém pátého Insidious je, že nemá dobrý příběh. Na konci dvojky Dalton a jeho táta ztratili dobrovolně vzpomínky na události obou filmů, no a pětka je o tom, jak se na ty události snaží vzpomenout. Jenže vy jako divák víte, co se jim stalo, protože jste viděli předchozí filmy, takže cokoliv co se stane zde, je vlastně nuda, protože nemáte být čím překvapeni. Kdyby se rozpomínání věnoval jen první akt, ale celý film? Proč proboha! Lekačky jsou nudné. Na mnoha místech je vidět, že se šíleně stříhalo. Dálava nepůsobí ani trochu děsivě. Nové postavy nefungují a celé rozuzlení je kopírka dvojky, akorát se synem místo otce. Emocionální momenty, které byly vždy jádrem série, jsou zde vyprázdněné. Snaha o budování vztahu odcizený otec a dítě též nefunguje a nejlepší scénou je ta závěrečná s Lin Shaye. (Čtyřka je díky ní například skvělá. Paní 70 plus, jako hlavní star hororu. Yes please!) Scott Temes se jako scénárista po Halloween zabíjí a Žhářce opět nepředvedl a Wilsonova režie je sterilní. 4/10

plakát

Nimona (2023) 

je to o lgbtq lidech. hrdinka je nebinární a hrdina gay. konflikt se k tomu metaforicky vztahuje a dokonce big deal v tom filmu je i tematizace sebevraždy v lgbtq+ komunitě. zvlášť u mladých lidí, které jejich rodina/komunita odmítá. nikdy jsem nic takového v animáku neviděl. je to super a s dětma pak může být navázaná velmi zajímavá konverzace.

plakát

Sedm samurajů (1954) 

první dvě hodiny jsou excelentní, jakmile ale přišel střet s lapky, trošku to pro mě ztratilo to kouzlo. ale film je to i tak skvělý.

plakát

Někdo klepe na dveře (2023) 

''Proč máme zachraňovat svět, když nás svět nenávidí?'' Tahle věta se mnou zůstane dlouho. Škoda že samotné vyznění krapet kazí jakási podivná, špatně se vysvětlující, nefilmovost celého díla, kterou připisuju hlavně režijním vedení.

plakát

Pathaan (2023) 

Siddharth umí. Bere si inspiraci z Kapitána Ameriky, Rychle a zběsile nebo i Star Treku. Fascinující ale je, že všechny tyhle bijáky o několik stupínků přeskakuje. Akce je, na rozdíl od vzorů, naprosto dechberoucí, protože skutečně nabízí pokaždé něco, co jste pravděpodobně nikde jinde neviděli. Smějete se, tleskáte a fandíte zároveň. Navíc sledovat film v kině, z 90% naplněným indickými diváky bylo fascinující. Potlesky, jásání. Prostě super. Pathaan zkrátka připomíná, proč máme ty pohyblivé obrázky tak rádi a pochybuju, že ho cokoliv blockbusterové letos překoná. Možná snad jen další Bollywoodský trhák.

plakát

Osm hor (2022) 

Myslím že popisek, Zkrocená hora ale bez sexu, není úplně přesný. Náznaky homosexuality v něm nejsou. Osm hor je film o přátelství. Konkrétně o přátelství, kdy jeden stojí celý život na místě, zatímco ten druhý to odmítá. Formát 4:3 všemu dodává melancholický punc. Což je příhodné, neboť příběh implikuje, že jde o vzpomínku. Vše sráží délka a občasná prázdnost scén.

plakát

M3GAN (2022) 

M3egan je camp, nacož vás genericky působící trailery nepřipraví. Příběh je velmi předvídatelný, ale zábavný a samotná titulní androidka, je natolik záměrně over the top děsivá, že ji nelze nemilovat. Očividné ale ovšem je, že se i hodně stříhalo. Hlavně gore, ale tvůrci necenzurovanou verzi přislíbily alespoň na VOD, takže se těším. A také cením celkové poselství o tom, kdo dnes vlastně děti vychovává. Jestli rodiče, nebo stroje jako tablety atd.?