Poslední recenze (296)

Amazing Spider-Man 2 (2014)
Příběh stočený jen k Electrovi by bohatě stačil (přímočarost by vše projasnila při odpadnutí zbytečného balastu). Nános okolo Harryho Osborna celý děj filmu bohužel potápí ke dnu - kvůli němu je těžko stravitelný (tento charakter sice dostává dost prostoru k rozvinutí své osoby a je patrné, proč dělá, co dělá; ovšem vedle druhého záporáka to prostě nesedí a ve výsledku to působí dojmem, jako když se spojí Laurel a Hardy). Tím, že se tu objevuje právě Harry, došlo k upozadění samotného hrdiny (krom pár milostných pomrknutí tu toho tak v zásadě (až do poslední momentky) moc není). Hudba je spíš podkreslující, než by sama přesáhla (aspoň na chvíli) ostatní složky snímku. Režie působí dost béčkově a to především tím, že snaha o digitální triky a různé technické vychytávky tu působí přepálené. Celkově vzato se mi na tohle koukalo dost těžce. Za mě 2/5.
Míček Flíček (1972) (TV film)
Aneb, jak si vzít za předlohu pohádky "O kohoutkovi a slepičce" a "O Budulínkovi" a nasadit to na nesmyslný koncept. Příběh moc nezaujme (už jsme ho viděli u jmenovaných příběhů) a představa mluvícího míče taky ne - povětšinou tak nudí. Herecké výkony jsou dost ploché a spíš se rovnají jen odříkání monologů a hotovo. Exteriéry a interiéry jsou fádní a většinou nejsou zajímavé - je vidět, že si s nimi nikdo pořádně nepohrál. Celkem vzato nemůžu dát lépe, jak dvě hvězdičky.
Spejblovo filmové opojení (1931)
Jde samozřejmě o úplné začátky, ale přesto je zajímavé sledovat, jak se proměnily okolnosti i předpoklady po stránce tvůrců i samotných diváků. Z dnešního hlediska mi to zas tak vtipné nepřipadá a ani příběhově ne nějak extra zajímavé, ale zase na druhou stranu nejsem původní dobový divák - toho to třeba mohlo bavit. Přesto vše, pokud zvážím, že si snímek nedokázal udržet svou laťku a nestal se tak mezi-generačně "přijatelný" (ve smyslu stejným způsobem přijímaný - např. schopností zaujmout, co tehdy mohlo být vtipné dnes působí úsměvně či třeba i trapně), nevyhnu se jeho hodnocení jako čistého průměru. Nejhorší je, že Hurvínek a Spejbl si jakoby prohodily role - to působí poněkud nepřirozeně a to i vzhledem k ostatním filmografickým počinům, ale i divadelním hrám (Hurvínek je až nepřirozeně vzorné dítě a Spejbl se stylizuje do role nerozvážného Dona Juana - co hůř, nepůsobí v té roli nějak vtipně, ale spíš uboze).