LINKIN

LINKIN

Jakub Kašpar

okres Náchod
Lost in the movies

32 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 16.12.2014  18:14

    Jeden z těch filmů, na který koukáte v posteli s krásnou slečnou a po půl hodině už vás vůbec nezajímá. Asi to byla sračka.

    • 11.9.2014  15:21

    Slzopudná kundozmrdovina. (© Zeebonk)

    • 28.7.2014  10:40

    V tom, že je Maruška kráva.

    • 29.5.2014  12:33
    Život Adele (2013)
    ****

    Otevřenou lesbickou scénu bych vložil doprostřed každého filmu, bez ohledu na to, o čem pojednává.

    • 7.5.2014  20:55

    To je tak, když nějakej žalud vezme kameru a jede do Ostravy.

    • 18.3.2014  03:34
    Vyměřený čas (2011)
    odpad!

    Callovat s 8,4 na riveru, když čekáte na gut shot je taková pyčovina, že jen za to si už tam zasloužil džejtý chcípnout. Nechce se mi ani psát, co všechno mě na tom filmu sralo, protože by mi na to jednak nestačily řádky a druhak by mě to sralo. -105 minut mého vyměřeného času.

    • 2.3.2014  22:43

    Shachtmanite! :D

    • 25.2.2014  10:31

    S postupujícími díly čím dál tím evidentněji doleva, ale to mě nepřekvapilo, co taky čekat od starýho lišáka Stonea. Překvapilo mě, že mi to vůbec nevadilo, naopak jsem obdivoval, jak sofistikovaně dokáže Stone selektovat předložené útržky z historie, aby nezainteresované diváctvo mohlo jasně rozlišit, kdo byl ten hodný a kdo zlý. Nejsou to žádné neznámé dějiny USA, nedozvíte se, že Kennedyho zabili mimozemšťani ani že Lewinská je panna. Není to víc než pohled jednoho bývalého vojáka z Vietnamu, co se po návratu začal sjíždět kokainem, aby si na stará kolena uvědomil, že USA je imperiální monstrum a ke spáse se lidstvo dostane jen skrze mír a lásku.

    • 8.11.2013  00:17

    [spoiler] Je to Firth. [konec spoileru]

    • 9.9.2013  21:20

    Vtipný je, že dvě hodiny s tou mojou řešíme hovna a další dvě hodiny na to pak čumim ve filmu. Stejně jsou tyhle romantiky všechny na jedno brdo, jaký to bylo, jaký to je a možná bude. Ani nevim proč to píšu, asi proto, že sem tady už dlouho nic nenapsal, tak aby to nevypadalo jako že se mi rozbila klávesnice nebo tak něco. Ve výsledku je to stejně vždycky kissy, kissy, tity, tity, pussyyyyyy.... chrrrr.

    • 18.4.2013  14:38

    MY a Češi, MY a Cigáni, relační páry a z nich vyplývající pragmatické presupozice, které jsou najmarkatnější právě v zažitých stereotypech vnímání u adolescentů na plovárně. Jsou to ale rodiče a společnost, které tyto stereotypy nejen vytvářejí a formují, ale také podmiňují. Pro zájemce doporučuji kategorizační analýzu na podobné téma http://ulug.ff.cuni.cz/projekty/romove/05_PISEK.pdf

    • 18.4.2013  11:42

    Cenzura je na hovno.

    • 5.3.2013  22:56
    Prostřihy (1993)
    ***

    Tři bobři, tři hodiny...

    • 15.12.2012  23:41

    Tenhle film je esencí všeho, co nesnášim na současném Hollywoodu. Ploché charaktery (4%) v šablonovité story o jedné nedospělé kariérní pipině, která si potřebuje nabít čumák, aby si uvědomila ty správné životní hodnoty a tak. Možná kdyby venku zuřil hurikán, vám by vypli proud kromě zásuvky s televizí na které by zůstal jen poslední program s tímhle filmem by se to možná dalo přežít, i když... Já bych ho snad nedoporučil ani svému největšímu nepříteli. Samozřejmě vás mohou potkat i horší věci než tenhle film, třeba lepra, ale když sem se po první hodině podíval na hodinky, které ukazovali o 30 minut víc než na jeho začátku, uvědomil jsem si, že tady přestává veškerá sranda. Možná kdyby Hahavajová ukázalo aspoň půl bradavky. Největší průser ale vidim v pokřivený logice vnitřních vztahů, kdy má hlavní hrdinka doma (dle mého heterosexuálního názoru) kočičáka jak z Cosmopolitanu, na kterého se v rámci vnitřní soudržnosti narativu musí vysrat, aby si následně zašukala s panem řekněmedokonalým, a když si pak logicky uvědomí, kde má kapr pyču a že pravda a láska vítězí, vrátí se s prosíkem za svym playboyem, kterého právě podvedla, řekne mu "měl si pravdu", on jak poslušný pejsánek vyplázne jazyk a jestli neumřeli, žijí spolu nejspíš dodnes. Nevadí mi genderová vyhraněnost toho filmu, ale všeobecně pozice, do jaký staví chlapy a když si jen pomyslim, že ten film uviděj tisíce mladejch naivních puberťaček, který to budou považovat za dogma, začínám mít docela nasráno z pozice, do který se postupně chlap dostává v postmoderní emancipované společnosti.

    • 6.6.2012  03:38
    Můj stan, můj hrad (TV film) (2004)
    *****

    Charakter pyčo!

    • 15.1.2012  20:25
    Grizzly Man (2005)
    ****

    On to byl vlastně nakonec docela obyčejnej magor. Neberte děti pořád ty drogy, jsou přeci špatné áááno?

    • 18.12.2011  23:39
    Alfasamice (amatérský film) (2011)
    odpad!

    Jednou těch pět budeš muset Báro dát. Nebo myslíš, že to dělá pro sebe? :D

    • 12.12.2011  14:38
    Bellflower (2011)
    *****

    Po druhé už du na max. Chci plamenomet! [Po 3x - začínám ten film milovat] [po 4x - sháníme součástky na plamenomet] [po 5x - DUDE, YOU ARE LORD HUMONGOUS. DUDE, YOU ARE FUCKING LORD HUMONGOUS. YOU ARE LORD FUCKING HUMONGOUS! THE MASTER OF FIRE, THE KING OF THE WASTE LAND. Lord Humongous doesn't get cheated on by some stupid bitch, Lord Humongous doesn't say "was it good for you?", he doesn't say "who call or where were you last night". He doesn't leave the fucking gang when he falls in love. Nobody fucking tells Lord Humongous what to do. Lord Humongous fights, when he wants to fight, fucks when he wants to fuck and when all else failed he drives straight into the fucking tanker. The thing is that Lord Humongous dominates his womens and they fucking love him for it.]

    • 4.12.2011  16:08

    Na těhlech filmech o Potterovi je asi nejzajímavější, jak rostou s publikem. Vlastně uplně nejzajímavější je, jak se celá sága stává sexistickou. Poprvé mě to napadlo, když jsem četl Gimpův komentář (kam zmizel?). První dva pohádkové díly pro předpubertální dítka si mohli ještě dovolit být infantilní, zlom přišel až s Cuarónem, který celou sérii potemnil. Ale největší machr je pro mě Newell, který nejen, že dokázal nastavenou kvalitativní laťku udržet, ale zároveň pochopil, že pokud se vrátí k původní infantilnosti, fanoušci (v té době kolem 15 let) ho za to nejspíš znásilní kouzelnickou hůlkou. V dalších třech dílech můžeme tudíž vidět první pusy, první lásky a takový ty "milenci se milujou" jakožetrapné aférky. V tomhle díle jsem napočítal přesně 4(!) záběry na kozy Emmy Watson a fotky naznačujou ještě odvážnější oblečení v posledním dílu (všimněte si, že každá postava má v každé scéně jiné oblečení). Můžeme to vidět i u Rona, kterému místo výstřihu roste muskulatura a oba se tak stávají učebnicovými sexsymboly pro jednotlivá pohlaví, aby Potter mohl zůstat tím hlavním, kolem nějž se svět, co je světem točí. Ať jste vůči kouzelnickým dobrodružstvím jakkoliv předpojatí, musíte uznat, že Potter je fenomén a na jeho filmových verzích vyrostla v podstatě celá jedna generace (tak jako ta dnešní, "internetová" vyrostla na (z toho důvodu) dodnes přeceňovaných devadesátkách). Pozoruju na sobě, že se mi Harry Potter snad i začíná líbit a něco jako příznaky Stockholmského syndromu se snažím ignorovat. Twilight's not better (teda pokud v tom nevidíte "geniální sérii o třídním konfliktu na pozadí vztahu").

    • 2.12.2011  00:24
    Oběť (1986)
    *****

    Tenhle komentář stojí za hovno, nečtěte ho! Záměrně jsem si nechal Oběť až na konec celé Tarkovského tvorby a ukázalo se to jako dobrý tah, jelikož divák je už předem připraven na to, co ho čeká. Když si vzpomenu na Stalkera před třemi lety, jakožto mé první setkání s panem Tarkovským, můj dojem byl celkem rozpačitý, ale nakonec jsem si užil každý jeho film jakožto vrcholné umění (snad až na nekonečného Rubleva, ale dám mu ještě šanci). Při jeho filmech mám pocit, že mám co do činění s něčím velkým, že tohle opravdu je umění, protože TO tam je. Mám rád například i Bergmana nebo Tarra, ale žádný jiný režisér mi nedokáže nabídnout takovou transcendentální podívanou s filozofickým přesahem. Což se ve výsledku jeví jako největší problém celého Tarkovského díla, protože mám pocit, že je prostě přeinterpretováno, lidé kteří jeho filmy hodnotí a hledají v něm významové prvky již četli různé interpretace, tudíž se z jejich úsudku stává už interpretace interpretace a ztrácejí tak potřebný přímý kontakt s filmem. A přitom právě zde je největší síla Tarkovského tvorby, v její interpretační otevřenosti. Někde jsem četl zajímavý názor, že určitá režisérská klika v ČR vzhlíží k Hřebejkovi jakožto svému vzoru, Hřebejk vzhlíží k Allenovi, Allen k Bergmanovi, Bergman k Tarkovskému a Tarkovskij? Ten už nemá ke komu vzhlížet a tak vzhlíží k bohu. Oběť je dramaturgicky, filozoficky a hlavně režisérsky nejvyzrálejší dílo, ve kterém by každý jeho prvek (kompozice, mizanscéna, střihová skladba a filmový jazyk všeobecně) vydal na disertační práci studenta filmové vědy a přesto funguje především jako celek. Závěrečná katarze se u mě co do síly a emocionálního dopadu na diváka vyrovnává Hanekeho Sedmému kontinentu. A právě ta vyšší strukturální soudržnost dělá z Tarkovského tvorby vysoké umění, se kterým když přijde konzervativní midcultový divák do styku, cítí se pobouřen, protože midcult si na ono vysoké umění pouze hraje/předstírá ho, přičemž nevybočuje z mantinelů všeobecně akceptovaného vkusu a na diváka promlouvá běžnou filmovou řečí. Konzervativní divák je v tom ovšem nevinně, protože má zažité jisté kognitivně-formální struktury vnímání filmového jazyka a při setkání s vysokým uměním není připraven přijmout nové paradigma. Zůstává však otázkou, jestli Tarkovskij opravdu předkládá nové paradigma nebo jen nabourává filmový jazyk toho klasického, přičemž záleží primárně na interpretaci díla, které lze vnímat jako postmodernu, ale nelze tento spor jednoznačně vyřešit, protože se obě strany rozcházejí již v metodologii (stejně jako např. naratologové/ludologové, formalisté/neoformalisté nebo Huntington/Fukuyama). Zůstává už tedy jen otázka, zda je Tarkovského tvorba oním „vysokým uměním“ a já říkám proč ne? Celej tenhle komentář je skoro víc artistní než samotnej film, sorry. :/

    • 28.11.2011  16:34

    blá blá blá ...bla bla bla... bla bla bla... bla bla bla... blá blá blá... bla bla bla... odejdi z kláštera... bla bla bla... bla bla bla... blá blá blá... bla bla bla... miluji tě... blá blá blá... bla bla bla... blá blá blá... bla bla bla... utečeme... BLA BLA BLA... bla bla bla... blá blá blá... (S mejma komentářema to jde z kopce)

    • 27.11.2011  22:59

    Bilnd side meets Emma Stone a akademici budou zas určitě uchcávat.

    • 26.11.2011  16:10

    Těžký oříšek, na jedné straně brilantně napsaná komedie, jedna z těch Billyho opravdu nejlepších a na druhé straně až nechutná propaganda, která nejen, že je politicky nekorektní, ale dokonce silně angažovaná a humor staví především na kulturně-politických předsudcích, orientalismu, geopolitické imaginaci a rasových stereotypech. To co jsem částečně odpustil Panu Smithovi, když šel do Washingtonu je zde dovedeno ad absurdum, až se člověku chce věřit, že jde opravdu o sofistikovaný sarkasmus na tehdejší mediální masáže v mantinelech studené války. Jenže to by to nesmělo pocházet z pera tak slavného vypravěče. Kdyby si takhle prvoplánově utahovali tehdy soudruzi z amerického kapitalismu a liberální západní demokracie, spláchla by to odborná a tím spíše neodborná veřejnost do hajzlu jako bezduchý pamflet. Kdybych přivřel všech pět očí nad obsahem, byla by to opravdu geniální komedie, jenže pánové, kdo z vás to má?

    • 25.11.2011  16:57

    Krásně surrealistické, Dalí musel mít radost.

    • 23.11.2011  22:08

    (konec reklamy) ... "Na co že to koukáme?" --- "Na ten sitcom" --- "Já myslel, že na Stalloneho" --- "Né, na Carlitovu cestu přece" --- "Aha" --- "Aha" ... (cca 30 minut) ... "Není nějakej divnej?" --- "Kdo?" --- "Ten Carlito" --- "Že? Neměl ho hrát Al Pacino?" --- "Tež si řikám. A ten De Palmův vypadal starší" --- "Dáme ještě koláčky?"

    • 11.11.2011  17:06

    "The Lost Squeekend" - Genitální.

    • 10.11.2011  20:11

    Film o lásce, o životě, o vztazích. Aneb, jak podotkla slovinka, "It was about naching".

    • 6.11.2011  14:26
    Mučedníci (2008)
    **

    Občas to na vás bafne, občas to křičí a sténá, krev stříká sem a tam a vy máte zatím dost času přemýšlet třeba o tom, co budete vařit druhý den k obědu. Přemýšlel jsem o špagetách nebo guláši, napadla mě taky pizza, napadla mě i závěrečná pointa (hned po vysvětlujícím monologu v polovině), která se nakonec snaží zavrtat tak hluboko, až vyleze v Austrálii a ocitne se znova na povrchu. Opravdu v tom není víc než solidní žánrovka a poctivá řezničina, teda pokud to tam nechcete mermomocí vidět. P.S. Anglickej dabing je přinejmenším stejně otřesnej jako ten českej, možná i proto sem se cejtil při sledování jako mučedník.

    • 6.11.2011  11:38
    Nikdy to nevzdávej (2008)
    odpad!

    Na tomto místě se měl nacházet kvalitní, vtipný, originální, dlouhý a zajímavý komentář, ale nemám čas ani chuť ho napsat.

    • 4.11.2011  11:13
    Sabrina (1954)
    ****

    A kadeřníka Audrey Hepburnové skalpovat, děkuji.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace