Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (2 506)

plakát

Pán tygrů (2020) (seriál) 

Po prvním díle - Pissing contest dvou magorů co mají rádi kočky, a nevím proč tím trávit dalších 6 hodin. Já jsem všemi pro bizarní zábavu, ale tohle zas tak velký bizár vlastně není, a nevidím tam potenciál na to aby to bylo zábavné nějak víc než co zvládli představením jejich existencí.

plakát

Heavy Trip (2018) 

Řekněme si to na rovinu - na komedii o symphonic post-apocalyptic reindeer grinding christ abusing extreme war pagan Fennoscandian metalové kapele je to sakra vyměklý a potenciál na nějakou kultovnost tu není ani trochu, takže na metalově komediální klasiky jako Metalocalypse, Spinal Tap, Tenacious D a novější Deathgasm to nemá ty pravé koule. Hlavně ze začátku, který se od obyč melodramatické řachandy o outsiderovi co chce sbalit buchtu největšího kokota v okolí liší fakt jen tím že ten outsider hraje metal na jatkách. Buchta se ale pak dál naštěstí až na vyjímky už moc neřeší a kokot na plátně moc neoxiduje, takže se film začne věnovat spíš těm jatkám a metalu - a hlavně road tripu do Norska, při kterém to konečně začne mít i docela solidní grády. Ale pořád je to film víc pro mainstream než pro metloše. 7/10

plakát

Párty Hárd (2019) 

Kino jsem nestíhal, tak jsem si s tímhle dal dost na čas. No ale nevadí, takhle to aspoň tlumí smutek z toho nešťastně načasovaného zákazu podobně zábavných akcí jaké jsou k vidění tady v tom filmu. Odpoledne při parádním novém španělském hororu Platform jsem si smutně říkal jací jsou ti čeští filmaři loseři že něco podobného nezvládnou taky, a najednou Martin Pohl mi ukazuje že ono to jde, a celkem bez problémů. Ti ostatní čeští filmaři by se tu měli hodně učit. Stačí mít to správné nadšení, žádné zbytečné skrupule, a hlavně talent, který je tady vidět překvapivě dost, on Řezník ten žánr evidentně má docela v malíku a umí s ním pracovat - čekal jsem trochu že půjde hlavně za vršením čím dál větších nechutností, a ono tu přitom často ještě lepší jsou ty humory spíš civilnějšího rázu. Samotný úvod je slabší, jede se v něm podle klasického mustru a víc to připomíná standardní české komedie jen s tím hnisem a hovny navíc, takhle klame tělem btw i trailer, ale graduje to velmi slušně až ke komediálně dokonale dotažené hodině chemie s vařením perníku. Řezník jede jak Vorlíček s Macourkem na amfetamiech. No a pak nástup Sultána, Huga a Goldena to posunul na ještě vyšší level, pak to konečně dostojí i svému podtitulu. Jen film začne trochu rozbíjet že ti tři jsou i před kamerou mnohem zábavnější než hlavní postavy filmu, a tak střihy na hlavního hrdinu a jeho snahu o první zásun začnou být spíš otravné. Naštěstí to došlo i Pohlovi a moc se s tím nemaže, a navrch přisadí i povedenou pointu.

plakát

Díra (2019) 

Jeden z nejzábavnějších hororů za poslední roky, tak akorát k nedělnímu obědu. Škoda že se to v závěru rozplizlo do mlácení prázdné slámy bez smysluplné pointy.

plakát

Westworld (2016) (seriál) 

Třetí sezona: Už při sledování téhle sezony mi došlo že Westworld je prostě další Lost: nedává to moc velký smysl ani nemá jasné směřování, ale je to moc hezké na koukání, a při tom kolik se toho pořád děje je relativně zábava to sledovat - a Jonathan Nolan tu podobnost s ním teď i nepřímo potvrdil když prohlásil, že nikdy neměli plán na počet sezon a že to prostě chce táhnout dál dokud to půjde. Takže se dá čekat že to bude vycházet dohromady nějakých deset let. Podobně jako v Lostu se tu s každým pokračováním finální cíl ztrácí v čím dál hustší mlze, a místo toho se objevují mraky motivů a témat, které vyplavou z komplikovaného scénáristického konstruktu který tu Nolan vytváří, zaujmou, ba místy i uchvátí vizuálním zpracováním, a pak zase zmizí bez toho aby je bylo možné prozkoumat jakkoli do hloubky, bez toho aby nabyly jakýkoli skutečný význam. Hlavní příběh celé sezony je teď úplně separátní od toho co začaly předchozí dvě, a co bude pokračovat v dalších, a má mnoho společného s nedávnými Devs - včetně toho co mi na Devs vadilo, že soustředit se jen na něj a zkrátit ho na dvě hodiny, mohl to být dobrý film. Ale v rámci seriálu do toho příběhu nalámat ty už tak notně zlomené postavy, ještě víc rozbít už tak rozbitá pravidla toho světa, a zahrabat ho pod nános mnoha více či méně zajímavých vedlejších dějových linek, to moc dobře nefunguje. Ale pořád je tu ta nádherná kamera a Ed Harris, co by tu byl uchvacující i kdyby četl telefonní seznam, tak aspoň něco. Cyberpunk je můj nejoblíbenější žánr, ale budu se na tohle dívat další 4 nebo kolik sezon? No nevím, to bude chtít buď hodně extatické recenze, a nebo každým rokem další karanténu. /// Se čtvrtou sezonou je to ještě horší, příběh je čím dál hloupější, dění nesmyslnější, a postavy nemohou zajímat fakt snad už nikoho.

plakát

Děrsu Uzala (1975) 

Velmi krásný film. Lyrický "western" ze sibiřské tajgy o přátelství ruského kartografa a stárnoucího domorodce, oslavující čistý život v krásné, ale drsné divočině. Na Kurosawu nezvykle prostý příběh s minimem postav, ale o to silněji vyprávěný esteticky dokonalými obrazy.

plakát

Mandalorian (2019) (seriál) 

Star Wars jako spaghetti western s Warnerem Herzogem je dream come true, škoda že se ho nechopili schopnější režiséři - některé epizody jsou vyloženě slabě natočené, navzdory potenciálu který nabízí (parafráze na Sedm Samurajů mohla být strašně epická... ale není, protože ženské asi umí režírovat akční drama jen když se vyspí s Jamesem Cameronem). Možnosti do dalších sérií jsou nezměrné, propojení s SW: Rebels a celou starou trilogií může dopadnout fantasticky, tak doufejme že scénárista a napůl showrunner Filoni nezklame. Prozatím první řadu beru jen jako jemný akční úvod do nového světa. ///// A druhá řada z toho úvodu velmi těží - vztahy mezi postavami se prohlubují, příběhy jsou zajímavější a velkolepější, a pouto mezi Baby Yodou a Mandem je na konci série velmi dojemné. A navzdory tomu že jde o docela uzavřené epizody seriálu velmi prospívá bingování. ///// Ani v třetí sérii nemá Mando zásadně velké ambice, což mu nepochybně budou mnozí vyčítat, ale o to co se snaží, to dělá dobře. Což je být hraným navázáním na Clone Wars a Rebels, ne být adekvátní konkurencí nejlepším SW filmům jako se to částečně povedlo Andorovi. Není celkově nijak horší než ty lepší řady Clone Wars - stejně jako v něm je tu pár skvělých akcí a příběhem nabitých dílů, tady hlavně ty poslední dva, ale i spousta vaty, dějových odboček i vyloženě komediálních částí... které mě osobně taky baví, ale není to něco co bych si měl chuť pouštět hned opakovaně. A z toho podstatného co tam je nepochybně nějaký schopný fanda sestříhá velice dobrý dvouhodinový film, jako se to děje s Kenobim - který byl jako seriál rozhodně horší než tohle, a to samé Boba Fett.

plakát

Lov (2020) 

Na zábavnou píčovinu je to podezřele málo zábavný - no aspoň první polovinu tedy ještě táhne nápad s děláním si srandy z SJW a přepálené ksichty hlavní hrdinky (a vůbec úvodní hledání hlavní postavy). A nic jiného než dělání si srandy ze všech kolem to není, říkat tomu satira je bizarní přehánění, takové ambice ten film zjevně ani neměl. Druhou půlku už netáhne moc nic , a je to škoda že se ten film tak moc ztratil - až moc se v ní zbytečně kecá, až moc málo masakruje. Jak začne holka vykládat o zajíčcích, tak jsem začal koukat na hodinky. Ani ty zbraně představené v úvodu nenajdou skoro žádné využítí. Finále je vyloženě nudná vykrádačka Tarantina s hrozně slabou Hilary Swank. Ready or Not je úplně jiná liga. 6/10

plakát

Africká Královna (1951) 

Humphrey Bogart jako smradlavý bezďák a Katharine Hepburn jako intenzivně nesympatická puritánka? Zajímavé výchozí pozice pro dobrodružnou romantiku na počátku druhé světové války v zapomenuté džungli. Právě postupný vývoj charakterů staví Africkou Královnu na vyšší úroveň, neb ten jinak primitivní a přímočarý příběh o nebezpečné cestě po řece za marným cílem krom toho moc manévrovacího prostoru nenabízí, a navíc i to ukrutně deus ex machina finále už dnes neprojde zdaleka tak hladce jako před sedmdesáti lety. 8/10

plakát

Doktor Spánek od Stephena Kinga (2019) 

Jsem rád že jsem si před filmem zopakoval Osvícení, nečekal jsem že Doktor Spnek na něj bude navazovat v až tak velkých detailech, a že ze všeho nejvíc bude zápletkou odkazovat na úplně nevinný dialog ze samotné úvodní cesty autem do hotelu. Odkazů vnějších jsou tak mraky, navázání stylem je ale jen povrchní - kde Kubrick dokonale pracoval s propadáním člověka do šílenství, tohle už se posunuje do o dost banálnějšího žánru duchařiny a svým způsobem upírského/kanibalistického filmu. V tomhle ohledu povedeného, na současné horory je to výborná práce, atmosféra od začátku houstne slušně, obtěžující lekačky ve filmu skoro nejsou. a i ten pozvolný přerod do akčnějšího thrilleru dává dost dobrý smysl. Zvlášť s tím jak se vše ještě těsněji provazuje s originálem a nosným se stává zúčtování s démony minulosti, ať už jsou to duchové, rodina, nebo alkoholismus. To jen to srovnání s originálem film zároveň i trochu zabíjí - není snadné stát vedle nejlepšího hororu všech dob a nepůsobit při tom aspoň trochu trapně. 8/10