Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (559)
Sledování Westworldu je jako zdlouhavé a monotónní desetihodinové skládání puzzlů, při kterém se leckdy nudíte a už už to chcete vzdát, ale když nakonec všechny dílky zapadnou na své místo, můžete si říct "ale jo, docela pěknej obrázek". Přesto mám pocit, že ten obrázek sám o sobě není zas až takovým mistrovským dílem, a ona cesta k němu byla občas vlastně dost vopruz plná zbytečných zajížděk. Celkově prostě z první sezóny nejsem tak uhranutý, jak bych býval čekal, potenciál konceptu je imho vyšší. Na přelomu trojky a čtyřky. ()
Úprimne netuším, prečo som pozeral desať hodín niečo, čo bolo v Ex Machina spracované oveľa lepšie na necelých dvoch hodinách. Ani 10 dielov nestačilo, aby som uveril postavám a svetu, v ktorom existujú. Koherentný storytelling je, zdá sa, passé a Nolan a spol. si zamieňajú komplikovanosť za komplexnosť. Produkcia virálneho šumu je dôležitejšia než estetika. Ak je dnes fakt tá zlatá éra televíznych seriálov (osobne si myslím, že to príde až vtedy, ak sa nebude míňať šialených 100 mega na niečo, čo má ôsmych režisérov), tak za 30 rokov Westworld zaujme maximálne tým, ako zrkadlí trendy, ktoré určovali skutočné klasiky a duch doby. ()
S01e01 Rozhodně velmi slibný začátek. Takový výpravnější, mírně zvrácenější a futurističtější Dollhouse. Mám jisté pochybnosti o tom, kolik charismatu má James Marsden a zda to dokáže obstojně tahat, ale dokud tam budou ti ostatní v čele s Hopkinsem a Harrisem a rozkošnou Wood, problémy v tomto ohledu jistě nebudou. Pilot každopádně dá docela dost otázek a sice nečekám prozatím žádné zázraky od toho, jak originálně se to vše vyvine, protože nastíněná zápletka mi přijde sice vtahující a dobře napsaná, ale v současnosti je již docela dobře známá z mnoha předchozích děl, nicméně jestli by mě někdo mohl vývojem děje překvapit, tak je to asi Nolan (Na druhou stranu, tohle téma je stále ve sci-fi tvorbě jedno z nejzajímavějších). Ale půjde samozřejmě také o celkový způsob vyprávění, dávkování informací a otázek, atmosféru a gradaci. A posledních 10 minut a vlastně celkový průběh pilotu ukázal, že v tomto by problémy být neměly. Velmi znepokojivý potenciál zábavního parku vyždímat co nejdůkladněji, prosím. 9/10 ()
HBO se opět chopilo děsně zajímavého příběhu, naverbovalo bráchu Nolana, podepsali smlouvu s hereckými borci typu Anthony Hopkins nebo Ed Harris a titulní skladbu nechali připravit skladatelem znělky ke Hře o trůny. Škoda ale, že celou tu myšlenku vypráví hodně složitě, chladně a bez emocí. Na celé řadě scén totiž vidíte nesporné kvality, ale na druhou stranu přemýšlíte a hledáte důvod, proč na další díly dál vůbec koukat. Myšlenka Westworldu je ale natolik silná, že jsem vydržel až do konce a byl jsem náležitě odměněn. Přes absenci emocí, které chybí k dokonalosti tohoto seriálu, připravili tak perfektní finiš, že se na druhou sérii nelze netěšit. A já upřímně pochybuji, že by v tomto případě zklamali. ()
Galerie (654)
Zajímavosti (71)
- Logan Delos (Ben Barnes) má na svém saku odznak, který vypadá skoro stejně jako znak „Hand of the King“ z Hry o trůny (od r. 2011). Můžeme jej například vidět v epizodě Dobře temperovaný klavír (2016) v čase 6:50. (HonzysKISS)
- Ve scéně, kdy Maeve (Thandie Newton) ovládne drona, můžeme při útěku vidět, že ochranka má české CZ Scoprion EVO3. (UncleMorty)
- V den vydání epizody měla proběhnout prezidentská debata – HBO se tedy rozhodlo bez předchozího upozornění epizodu vydat s třídenním předstihem na své streamovací službě. (HellFire)
"Is this now?" Nejen tato otázka bude po celou dobu sledování trápit každého diváka. Otázek, časových linií, dějových linií a zvratů je zde totiž tolik, že z toho dost možná i náročnějšímu divákovi jde hlava kolem a ani se moc nedivím těm, kteří se sledováním sekli, Westworld je ukázkovým příkladem seriálu, který vyžaduje plnou pozornost a u některých epizod opakované zhlédnutí. I kdybyste to ale nepobrali, musíte uznat jednu věc - a to, že je Jonathan Nolan mistr vypravěč, spolu se svým tvůrčím týmem vytvořil náramný seriál, nad kterým musí fandové sci-fi slintat blahem - androidi, umělá inteligence, vzpoura robotů, virtuální realita... a ještě v povedené kombinaci s westernem (upřímně na samotný western bych se asi nepodívala, lákali mě na seriálu právě ti androidi). -------------------- LABYRINT - povinné představení parku, výtvorů, zákulisí, zaměstnanců, hostů. Již od pilotu nastávají první problémy, které zákonitě musí přerůst v tu očekávanou vzpouru - už jen si počkat jak a kdy. Jenže ono je v pozadí mnohem víc a ve finále diváka čeká nejedno šokující odhalení a já sama sebe přistihla nejmíň tucetkrát tiše vyslovit "WTF?" Natěšení na další sérii pak kontrastovalo s naštváním z toho, že to končí zrovna takhle. -------------------- DVEŘE - přestože jsem byla již připravena na vícero časových linií a zvratů, opět mě Nolan a spol. dostali a já nejednou konsternovaně zvedala při sledování boje výtvorů a lidí obočí. I tak se ale neubráním pocitu, že některé linky byly zbytečné a daly se buď zjednodušit nebo sloučit s jinými a seriálu by to přitom nic neubralo - příkladem za všechny budiž výlet do "Šogúnworldu." I já nemůžu než pochválit herecké obsazení: Anthony Hopkins a Ed Harris se zde beze sporu překonávají, ale mě více zaujaly výkony Jeffreyho Wrighta, Shannon Woodward, Thandie Newton, Jimmiho Simpsona, Tessy Thompson, Simona Quartemana a Evan Rachel Wood, z jejíž postavy se ve druhé sérii zvládla stát opravdu zlá svině. Jo a Djawadi opět nezklamal, úvodní znělka seriálu mi při psaní tohoto komentáře zněla v hlavě ;-). Rozhodně jsem zvědavá na další sérii. --------------------- THE NEW WORLD - přesun do reálného světa se i přes pár podivností vydařil a ve výsledku mě asi bavil víc než před dvěma lety druhá série. Nejdřív je třeba pochválit audiovizuální stránku. Moc se mi líbil svět budoucnosti, měl takový kyberpunkový nádech, a to já ráda, klidně bych si takhle dovedla budoucnost představit. Co se týče ostatních efektů, tak bez chybičky, velkej rozpočet je vidět. Co mě potěšilo ještě víc, je originální soundtrack, Djawadi se tady zase vytáhl. Soundtrack je výrazný, obsahuje nejednu zajímavou a podmanivou melodii a skvěle pomáhá dotvářet atmosféru a emoce. Herci opět skvělí, největší poklona tentokrát patří Aaronu Paulovi, Thandie Newton a hlavně Tesse Thompson, protože ať je kýmkoliv, dokáže to spolehlivě a přesvědčivě uhrát. Málem bych zapomněla, Vincent Cassel byl taky dobrý. Musím přiznat, že mi chyběl James Mardsen jako Teddy. Jo a Rodrigo Santoro dost zestárl… Tak jako s hereckými výkony jsem spokojena i s většinou postav – staré jsou pořád stejně dobré (až na Williama) a nové taktéž, oceňuji zejména Serraca a Caleba, u kterého zvlášť potěšilo, že to ve výsledku nebyl jenom Doloresin sidekick, ale že jeho role v příběhu byla (je) dost podstatná. U Dolores mě zaujalo, že i když se celou dobu chová jak pěkná svině, tak nakonec její úmysly nebyly tak úplně zlý (jestli jsem to správně pochopila). K ději: i když je tahle série oproti předchozím dvěma zdánlivě jednodušší a minimálně v první polovině přehlednější (není tu milion časových linek), tak s každým dalším odhalením o fungování a pozadí toho reálného světa se děj stává stále víc zamotanějším, tudíž doufám, že jsem to i tentokrát všechno pochopila tak, jak jsem dle představ tvůrců měla. Vývoj děje jako takový se mi celkem líbil, mám však dvě výhrady: Bernardova a Williamova linka. Tyto dvě linky mi tam přišly zbytečné, jen ředící děj, a to má tahle série o dvě epizody míň než ty předchozí. Ani jeden z nich do děje v průběhu série nijak výrazně nezasáhne a třeba Williamovu terapii jsem fakt vidět nepotřebovala. Potenciál jeho postavy byl podle již v předchozí sérii zcela vyčerpán a Wiiliam tu vůbec nemusel být. Zato Bernard je aspoň sympaťák a jeho osudy mě zajímají. Celkově mě seriál pořád baví a na další sérii se těším, jen se bojím, aby nedošlo ke zbytečnému natahování. ------------------------------- THE CHOICE: I když kvality seriál pořád má, už mě nějak nebaví ta snaha být strašně chytrý a přehnaně komplikovaný. Tvůrci se evidentně snaží šokovat časovými a jinými výraznými zvraty, chtějí jinak vcelku jednoduchý příběh okořenit různými finesami, aby to vypadalo jako intelektuální a filosofický milník mezi seriály. Ale funguje to jen občas a vlastně je to celý jen variace na první sérii, akorát se role obrátily, výtvory se pomstily a teď ve svým parku/světě ovládají lidi. A lidi samozřejmě procitají a začínaj chápat, co se s nima děje. Systém se začíná hroutit a je jen otázkou času, kdy se to podělá úplně. Kvůli podobnosti se zvraty, které v seriálu již proběhly, už děj čtvrté série zkrátka není tak zajímavý, poutavý a ani čím dál složitější kopírování vědomí různých postav tomu nepomůže. Jak je pak těžký poznat, kdo je kdo a kdo je vlastně čí kopie, nejde už moc fandit ani postavám, natož sledovat jejich motivace atd. Samozřejmě se najdou tací jako Bernard, Maeve nebo Caleb, jejichž příběhy mě pořád baví, ale ten zbytek už je jenom vata. Nevím, co bude v další sérii, ale přijde mi, že už není co vymýšlet, že potenciál příběhu o androidech, co nabydou vědomí, už se naplnil a stalo se vše, co jsme čekali, že se stane. Kdyby se už dál nepokračovalo, neměla bych nic proti. P.S.: To s tím ovládáním pomocí včel (čili nějakýho patogenu) a signálů z věže mě už neohromilo, když je to prakticky stejný (čili okopírovaný) jak v patnáctý epizodě seriálu TRON: Povstání. 9/10 () (méně) (více)