Recenze (1 863)
Moneyball (2011)
Ten humbuk okolo jsem moc nepochopil... vždyť to je úplně obyčejný sportovní film, jakých jsou desítky. Dobře, hraje v něm Brad Pitt a hraje docela dobře. Netočí se to tolik kolem sportovců, ale kolem generálních manažerů, celkově však klasické schéma, které neohromí. Navíc vedlejší postavy dostali až trestuhodně málo prostoru - Jonah Hill jen odříkává čísla, Phillip Seymour Hoffman se vlastně jen tváří nafoukle, ostatní tam snad ani nebyli víc než 1 % času... 70 %
Kocour v botách (2011)
Ano, je to ždímání populárního námětu po x-té, ale určitým způsobem měl Puss in Boots u mě větší úspěch než většina Shreků. Příběh je jednoduchý, ale chytlavý a postavy se drží v únosných mezích vtipnosti/trapnosti. Příjemné překvapení.
Anonym (2011)
Roland Emmerich a kostýmní drama? No to mi nějak nesedí... málo bitev a mimozemšťanů, skoro žádná akce. No ale máme tu super konspirační teorii, když už nic jiného. Může zaujmout, pár postav je hodně zajímavých a dobře zahraných (Rhys Ifans), ale celkově snad jen mírný nadprůměr...
Co ty jsi za číslo? (2011)
Snad ta nejprůměrnější romantická komedie, jakou jsem viděl - neunudí, trochu pobaví a pokud máte rádi Annu Faris a/nebo Chrise Evanse, tak si to možná i užijete.
Tintinova dobrodružství (2011)
Prázdný Spielberg. Asi by se slušelo napsat, že Tintin mi nikdy nebyl blízkou postavou a jeho příběhy mě moc "nechytly". Pokud jde o nový počin se zvučnými jmény, tak můžu napsat, že je dětinský (to by ani u animáku nevadilo), plochý a předvídatelný se nezajímavou animací (ale je to tři-dé, tak to stačí, nebo ne?) a scénáristicky nezvládnuté - chabé berličky už od první scény. Tak trochu bída...
Rumový deník (2011)
Feel good movie...aneb Strach a hnus v Las Vegas v Portoriku u moře, kde je víc rumu a méně drog. Chybí Gilliam, ale nevadí... pro mě neznámý Bruce Robinson to zvládl taky dobře a na film se dobře kouká. Našlo by se pár výtek, ale na co plýtvat časem, radši užívat atmosféru...
50/50 (2011)
Námět točící se kolem mladého (mimochodem mu je 27 a ne 25 jak se píše v popisku) člověka s rakovinou je filmařsky ošemetný - když se to ale pojme citlivě s nadsázkou a nadhledem, s vkusným vtipem, tak vypadne výborný snímek. A to 50-50 je... jen ten Seth Rogen by mohl být méně Sethem Rogenem.
Viděl jsem ďábla (2010)
Asi jsem udělal chybu, že jsem se po Dalkomhan insaeng nepoučil nebo jsem si neuvědomil, že z Ji-un Kima už nic nevypadne (no spíš jsme zapoměl, že jde o stejného režiséra). Motivy jsou stále stejné - honba za dokonalou pomstou, nátlak na diváka v podobě záběrů na mučení a vraždění. Smysl toho bych ještě pochopil, ale originalita vcelku nikde... a k tomu přípočítejte ten hlavní zápor - na úkor příběhu (který je jednoduchoučký) tvůrce nechává průchod různým botám, nelogičnostem a přímo do oko bijící prvoplánovitosti. K tomu poměrně pomalé tempo a máte nezáživný film, pokud a) vás nezajímá korejské pojetí pomsty a podobný snímek jeste ještě neviděli a b) k dobrému filmu vám stačí trochu mučeníčka na plátně, zbylou nudu nějak přežijete...
Zataženo, občas trakaře (2009)
Mega jídlo (ten steak by stál za hřích) a mega klišé. Scénárista by zasloužil tu horu zbytků za trest než dostane alespoň trochu talentu. Animace průměr, ale za nápad jedna hvězdička navíc...
Děti nosí Santa Claus (1999)
Vánoční "must-see" film. Dokonale vtipná atmosféra.