Recenze (263)
Co je Andy? (2001) (seriál)
Vtipný seriál s úžasným dabingem Filipa Švarce.
Comeback (2005) (TV film)
Zajímavý unikát mezi českými televizními filmy. Richard Krajčo si roli zhrzelého muzikanta skvěle užíval a jeho pasáže, kdy zpívá jak písně Vlasty Redla (hlavně Zpívej) či klasiku od Buty (Tramtárie) jsou dojemné stejně jako ústřední Lampion. Stopáž tak akorát, vedlejší výkony slušné a konec decentní, nikoliv přeplácaný.
Co žere Gilberta Grapea (1993)
Hallstromovi hektolitry citů, větvené téma a Leonadro DiCaprio. Co žere Gilberta Grapea se díky těmto třem vlastnostem velmi lehce stal nezapomenutelným filmem, ve kterém veselé zážitky střídají ty smutné a při závěrečné čtvrthodince se snadno zastaví dech. Pokud nejste vyhranění na zbytečnou akci, Grape se vám bude jistojistě zamlouvat.
Cutterova cesta (1981)
Člověk myslí na Útěk z New Yorku, Formanovu genialitu, Intimní osvětlení a na to, jak slizký může být Jeff Bridges. Bohužel mezi všemi myšlenkami utíká film, který jako by mluvil sám se sebou a nesnažil rozmlouvat s divákem. A to je vzhledem k ďábelské první půli velká škoda.
Černá Dahlia (2006)
Nevím, jestli se Černá Dahlia stane modlou až za několik let, ale v současné době není natolik "user-friendly", aby se stala kasovním trhákem. Slušné herce na to má, ale zbytečné zmatky v ději, které viditelně škodí klasické noir atmosféře, jdou De Palmovi přímo na triko. Jestli chcete vidět dobré krimi, doporučuji maximální soustředění a trochu trpělivosti...
Červený pás (2008)
David Mamet, známý coby mistr scénářů, se pro tentokrát pořádně utnul. Do poloviny je jeho Redbelt slušně rozehrané drama ze staré školy, kterému však v druhé půlce dojde znatelně dech. Skoro mě až zarazilo, jak zbytečná nakonec byla zajímavě vypadající postava Tima Allena a jak scénáristé naložili s hrdinovou manželkou. Konec je příliš křečovitý a unáhlený a ze sympatické hlavní postavy (mimochodem výborný Ejiofor) se stane člověk, do jehož duše při posledním záběru nevidíte ani trošku. A to je na pořádné drama z ringu málo.
Čtyři pokoje (1995)
Andersová a Rockwell jsou žabaři a nebýt Rodriguezovy perfektní trojky, skončily by Čtyři Pokoje v hladinách silné podprůměrnosti. Tarantinova poslední povídka je hodně zahleděna do sebe a pravděpodobně se u ní herci dobře bavili, ale do éteru moc nevyzněla... I tak to ovšem Robert dokázal zachránit z jedné na slušné tři hvězdičky. PS: Českou verzi zdobí naprosto ohyzdný dabing.
Dablér (2006)
Kupodivu velmi nevtipný Veber (smál jsem se jen jednou a to nijak zvlášť), který nechtěně vykrádá sám sebe a zkrátka mu příběh o moulovi s topmodelkou vůbec nevyšel. Ani komický Daniel Auteuil, jenž exceloval v Kondomedii, tentokrát chabý scénář nedokázal zachránit - a přitom potenciál byl tzv. jako prase...
Dějiny násilí (2005)
Velmi sugestivně vylíčené postavy, ďábelští herci a David Cronenberg, jenž po neslaném Pavoukovi režisérsky ožil. Zkrátka a jednoduše, tento mix rodinného dramatu, mstivé gangsterky a brutálního krváku je takřka dokonalý a od plného počtu hvězdiček ho dělí jen jedna prostřelená hlava... A trochu toho sexu na schodech :)
Děkujeme, že kouříte (2005)
Vtipné, decentní a neskutečně chytré. Robert Duvall vytvořil tak dokonale nezdravě vypadajícího starce, že jsem si na chvíli pomyslel, zda po ránu místo cigaret nekouří dávky napalmu :) Každopádně jeden z nejlepších filmů roku 2006!