Recenze (56)
Harry Potter a Ohnivý pohár (2005)
Nemastné, neslané, přeplácané a přecpané. Spousta věcí z knihy byla vypuštěna (což se dá pochopit), ale zbylo spoustu náznaků, které jakémukoliv neznalci knihy vůbec nic neřeknou. Navíc se pokračuje v epičnosti, kterou nasadil Vězeň z Azkabanu. Celkově mě potěšila větší provázanost s knihou, ale je tu spoustu nelogičností a nudných scén. Doyle se oproti Wiliamsovi ve filmu absolutně ztrácí, ten "pokus" o temnou atmosféru se s Vězněm nedá srovnávat, a se zíváním musím vrtět hlavou i nad "epickým" závěrečným soubojem, doplněným nepotřebnými monology. Zatraceně, buďto točte filmy pro dospělé, nebo pohádky pro děti, ale nesnažte se to kombinovat.
Harry Potter a vězeň z Azkabanu (2004)
Předchozí dva díly byly sice rutinní a občas možná nezáživné, ale alespoň se držely předlohy. Tento film se tak jen tváří a svou snahou o epičnost se mi tak zprotivil, že ho pro mě nezachrání ani výborná hudba, ani temná atmosféra, ani fakt, že dětí nám již trochu hrají.
Harry Potter a Tajemná komnata (2002)
Tajemná komnata je možná až zbytečně dlouhá, ale jinak se ve srovnání s prvním dílem nijak nepohoršila. Je trochu drsnější, stršidelnější, atmosféričtější, ale znovu je to solidně zpracovaná adaptace slavné knihy. A Harry je o něco více cool! A má meč!
Harry Potter a Kámen mudrců (2001)
Příjemná, celkem zručně natočená pohádka pro celou rodinu, která se sice předloze nevyrovná, ale ani ji nijak nezahanbí. Celkově jde o pro mě nejmilejší film z této série.
Deník princezny (2001)
Ano je to pubertální, předvídatelné, nereálné, občas trapné...a mně se to líbilo :-)
Black Books (2000) (seriál)
Nad Black Books se mohu jen rozplývat a zaujatě blahořečit. A tak se v rámci úspor spokojím s pouhým "Nejvtipnější a nejoriginálnější" a za zběsilého mávání svou Black Booksovskou vlajkou zamáčknu slzu nad tím, že vzniklo jen pouhopouhých 18 epizod, ač seriál si kvalitu udržel do posledního dílu.
Červený trpaslík (1988) (seriál)
No co, tak jsem se jako každý správný nerdík zamiloval. A že to stálo za to :-) Edit: Ač Back to Earth kvality svého předchůdce zdaleka nedocílil, poslední vzniklou (desátou) sérii můžete opět bez ostychu řadit k té kultovní parodii, kterou původní RD byl.
Přátelé (1994) (seriál)
Asi nepříjemnější a nejvtipnější seriál, s jakým jsem se zatím setkal :-)
Bláznivá střela 33 a 1/3: Poslední trapas (1994)
No co si budeme povídat, tenhle film už bláznivostí předčil i své dva šílené předchůdce, ale paradoxně...mě to opět naprosto uchvátilo. Autoři originálními nápady nešetří, a po celou dobu vás dál nutí se smát, nebo alespoň nevěřícně vrtět hlavou. Scéna z předávání Oskarů je prostě něco nezapomenutelného. Bohužel, toto je jeden z posledních vtipných filmů, které Leslie Nielsen natočil, v dalších filmech už ze sebe prostě jen dělá šaška...a to je děsivá škoda, protože Nielsen, všechna čest jeho památce, potenciál na další takovéto komedie měl...Nicméně to nic nemění na mém hodnocení,
Bláznivá střela 2 a 1/2: Vůně strachu (1991)
Dvojka je pravděpodobně nejslabší díl z téhle mimořádně povedené série, ale i tak je to stále vynikající komedie s kupou kultovních hlášek a výborných scén. Frank Drevin je opět ve vrcholné formě, a zejména jeho chování vás bude nutit se znovu a znovu svíjět smíchy. Přesto, oproti jedničce tomu něco chybí, ačkoliv ztřeštěných nápadů je stále více než dostatek. Možná je to z části i chyba dabingu. Každopádně je to stále film, který je povinností shlédnout pro všechny milovníky komedií. .