jahol

jahol


viz "kdo jsem"

41 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 7.6.2015  22:33

    To mám za to, že jsem prostě, očarovaný Atlasem mraků, odmítal připustit, že by Wachovští mohli natočit naprostý shit. Já, který cením zuby na vlkodlačí a upírské krávovinky, ze kterých učurávají třináctileté holčičky, skočím na lep a dokoukám honosnou verzi tohosamého, tvářící se jako vševesmírná scifi. Kdyby aspoň ty digitální hypertříštivé vševýbuchy nebyly tak vyčerpávající - ani ne tak svou silou, jako délkou. A proč sem vlezla Černá labuť Mila Kunis, to se mohu jen dohadovat... že by prachy, prachy, prachy? Ještě že v tomhle filmu v hlavní roli neskončila Natalie Portman....

    • 7.6.2015  22:25
    Equalizer (2014)
    ***

    První půlka není špatná - do té doby než zjistíte, že scénář té druhé namísto originiální gradace nabídne jen stokrát opakované klišé. A to, co snad není opakované, je srandovní. Vcelku efektně udělaná báchorka o zlých Rusech a hrdinném Američanovi pro ne moc uvažujícího amerického diváka - že by už součást psychologické války? Jedna hvězda navíc za hudbu, která dokáže navodit napětí tam, kde vůbec není, protože svatozář hlavního hrdiny je neprůstřelná. Jestli chcete zažít skutečné Rusy, pusťte si Východní přísliby...

    • 31.5.2015  16:47
    Kung Fury (2015)
    **

    Odmítám být shovívavý, protože nejde o celovečerák a vzniklo to za pár šupů. Pár dobrých nápadů ano, ale promícháno s hodně zabahněným balastem, kterému nění konce. Takhle to přesně dopadá, když si na filmotvůrce hraje někdo vlastně hodně nadaný, kdo si myslí, že to půjde bez potu a krve hned na jedna plus. Vlastně jsem se dvěma hvězdami hodně shovívavý, protože tohle je ryzí shit...

    • 1.3.2015  17:05

    Občas žasnu, jak se tady na csfd (ne)prvoplánově přizabije film tím, že se nacpe do cizí škatulky se kterou se pak veze. Zcela chápu, že ten, kdo jde v daném případě na komedii, dá jednu nebo odpad, protože tady se opravdu může smát jen pervert. A ano, jde o mnohem, mnohem explicitnější distribuci úchyláren a "věcí, které se netočí" než u Nymfomanky. Celkově to ale jakž takž funguje a dokonce se objeví sympatické věci, které dávají smysl. Jako postmoderní portrét rodinky s dceruškou vcelku svěží a zajímavé, jako studie toho, jak se dají natočit věci, které už skorem jistě nikdy jindy ve filmu neuvidíte ještě víc. Slabé tři.

    • 1.3.2015  16:56

    Zdaleka ne taková pecka, jak jsem čekal. Žádná zběsilá jízda, ale tři velkolepé scény - seskok padákem, velké sólo Colika Firtha a, ovšem, samotný závěr, ten je bombastický. Občas nebo i častěji vtipné narážky a hlášky (potěšil odkaz na Jacka Bauera). Dost dobré, ale mezi filmy, u kterých jsem na začátku vlastní vinou v kině usínal a rychle ze mne myšlenky na spánek vytřepaly, tenhle nepatří. A pokud má někdo dojem, že zde nalezne nejlepší soubojovou scénu, která kdy byla natočena, ať si pustí Banshee....

    • 1.2.2015  11:11
    Kód Enigmy (2014)
    ****

    Hlavním tahákem je brilantní výkon Benedicta Cumberbatcha, který velmi dokonale zvtárnil postavu sociopatického homosexuálního génia. Filmu se nedá moc vytknout, ale na druhé straně mě zase nijak extra nerozsekal (možná to bylo také tím, že do multiplexu v Letňanech, nejkomerčnějšího v Praze, kde hrají pouze pohádky, popkorn a shit, a kam se film evidentně dostal omylem, přilákal velmi překvapivou návštěvu, takže jsem dostal lístky až do dolní poloviny kina a ještě k tomu úplně na stranu). Hudba hodně dobrá, plus byl sem tam suchý anglický humor, minus tu a tam klišé - geniální Keira ve službách současných požadavků na genderovou vyváženost, které evidentně pronikají i do scénáristické tvorby, sem tam pár okamžiků vytahujících vaše emoce do červeného maxima, ale jinak poměrně prosté líčení příběhu, kde se navíc asi i šetřilo - že ve filmu nebudou velké válečné scény, kromě dobových materiálů, jsem vcelku očekával, ale třeba těch pár scén točených v exteriérech hodně zblízka na stejném nádraží nějak extra nenadchlo. Malou šanci na Oskary (kromě toho za nejlepšího muže v hlavní roli) bych dával pouze při velmi slabé úrodě.

    • 1.2.2015  10:39
    Banshee (TV seriál) (2013)
    *****

    Hodnotím prozatím uprostřed druhé série. Neskutečně luxusně natočený scénáristický béčko s úžasným titulkovým intrem. (Mnohem) brutálnější a o dost sexuálně vypjatější než Hra o trůny. Mraky rvaček jednoho proti jednomu, popírajících výdrží aktérů všechny biologické zákonitosti (soubor mezi Carrie a bráchou byl opravdu nekonečný). Sprchy krve jednou dvakrát za epizodu. Perfektní casting, včetně výběru sexy rváček, porážejícího s přehledem první pětku České miss, čas od času perfektně zvládnutá bouračka. A taky trochu přehnaně rychlá hra na city a příliš ploché charaktery a přehrávání některých hrdinů. S věrohodnou psychologií se zkrátka tenhle seriál moc nemaže, protože mu na to nezbývá čas, i když pár hodně dobře zvládnutých konzistentních charakterů tady najdete (čínský travestita). Zkrátka brutálnější, ale výrazově prostší verze Ray Donovana, kterého bych doporučil více. Dodatek: Musím konstatovat, že během druhé a třetí série se ze mne stal totální závislák. Kašlu na psychologii postav, protože o tu tady skutečně nejde. Výrazové prostředky se rozšířily, moc se mi líbí podprahové vsuvky a takové ty krátké časové smyčky, u kterých nevím, zda je to "co kdyby" anebo "opravdu". A úvodní titulky, postupně aktualizované a zčásti přetrvávající, jsou možná ty nejlepší, jaké jste kdy viděli...

    • 29.12.2014  22:41
    Amerika má talent (TV pořad) (2006)
    ****

    O jednu hvězdu slabší než Britain got talent za příliš okatou vykonstruovanost některých skečů a úlitbu vkusu masového publika, které si v Americe více než v Anglii žádá kromě schopností i "story", takže se hodně daleko dostává (sice dost dobrá, ale ne tak moc) šikanovaná, voják z Afganistánu, postižený a podobně a naopak je veřejností odpraven sympatický 84 letý dědula jen proto, že zpívá o holce s penisem, což by mohlo pobouřit transsexuály. Současná porota se mi dost líbí a skorem se vyrovná té anglické a ti nejlepší soutěžící jsou neuvěřitelně dobří. Ukázky: https://www.youtube.com/watch?v=wGJ4SCuy3Ao https://www.youtube.com/watch?v=cn-NsWRtaSY https://www.youtube.com/watch?v=Ar3KbfLTVeg

    • 14.12.2014  22:25

    Celé tři čtvrtiny filmu to docela jde, ale finále se nepovedlo - naivní, málo logické a uspěchané. Postavy Rusů jsou pojaty hodně šablonovitě, včetně konce těch největších záporáků. A doprovodná akce se ani nepřibližuje tomu, co odvedl Jason Bourne.

    • 14.12.2014  19:45
    Až po uši (TV seriál) (2014)
    **

    Ze začátku to vypadalo, že HBO převálcuje český seriálový styl a kvalitu alespoň o dvě hvězdy, ale tak, jak seriál pokračuje se bohužel ukazuje, že české nectnosti mají hodně tuhý kořínek a tahle moje nadějka rychle vyprchává. A tak lze přibývající díly rozdělit do dvou skupin a přitom trochu parafrázovat génie českého humoru. Ta první skupina, ta není nic moc, protože se tam vlastně nic pořádného neděje (strašný díl, který se z větší části odehrával ve velmi úzkém kruhu postav na nemocniční posteli - a to ještě jedna z nich byla po celou dobu v kómatu). Ta druhá skupina, ta také není nic moc, protože to, co se tam děje, je podivné, nakašírované, plné nevěrohodných postav a vztahů (moc mi tu schází úplně normální pozitivní příklad hezkého vztahu, který by mohl být s těmi ostatními konfrontován). A z pohledu diváků, slovy klasika: "Diváci, ti se také rozdělili do dvou skupin. Ti první, ti by se rádi přestali koukat, ale je jim líto peněz, které platí svému providerovi za HBO. Ti druzí, ti by se také rádi přestali koukat, ale zůstávají ze zvědavosti,zda krátící se zbytek seriálu bude tak slabý, jako to předtím, popřípadě ještě slabší, pokud se udrží trend posledních dílů. A kromě toho zamykáme hlavní vchod :-) ".

    • 14.12.2014  19:00
    Wolverine (2013)
    ***

    Dvě hodiny mě to zabavilo, ale neměl jsem dojem, že bych k průměru dostal moc navíc. Postavám, včetně Wolverina, schází charisma, žádnej klaďas nebo záporák, co by vzal za srdce. Souboje slušně udělané a pěkně přehledné, zápletka ale málo překvapivá, vůbec tomu celkově schází něco originálního. Průměr.

    • 14.12.2014  16:54
    Británie má talent (TV pořad) (2007)
    *****

    Nemám rád reality show, zvláště poté, co zhovadilost těch nejvíce uváděných (Vyvolení) narostla do obludných rozměrů. A totálně, zoufale, naprosto, ujíždím na klipech z BGT. Ze tří důvodů - skvělí soutěžící, úžasní moderátoři a porota a vynikající střih britské televize ITV. Všechno dohromady působí nesmírně skutečně a často vyráží dech. A někdy je zajímavé sledovat i celospolečenské dopady - jako veřejnou debatu v roce 2012, kdy k hrůze konzervativní Anglie vyhrál ... pes... a porazil duo brilantně zpívající operní árie a stotřicetihlavý skvělý sbor welškých mladíků. U nás by asi vyhrál taky, ale ve finále by měl stoprocentně jiné soupeře. Pár odkazů, ve kterých nejde zdaleka jen o soutěžící, ale o všechno dohromady...https://www.youtube.com/watch?v=ob5UJS2WwQ8 , https://www.youtube.com/watch?v=ZsNlcr4frs4 , https://www.youtube.com/watch?v=rkQVNDrF0pY , https://www.youtube.com/watch?v=a4Fv98jttYA , , ,https://www.youtube.com/watch?v=AARrVAHnkdY, https://www.youtube.com/watch?v=hjHnWz3EyHs. Dodatek: Ne, s hodnocením ani v roce 2015 dolů nepůjdu, protože vše je skorem tak dobré jako dříve a jedna série nemůže shodit hodnocení předchozích osmi, přestože ji mám čerstvě v paměti. Ale to, co předvedli angličtí televizní diváci ve finále, nebylo nic jiného, než hrozný sen a ztráta iluzí o staré dobré aristokratické důstojné férové Anglii. Před dvěma lety vyhrál pes a dalo se to unést. Letos vyhrál pes znovu a přijde mi, že se všichni zbláznili.... Ještě že tam byla ta irská Jesse Mc Parland... omfg: https://www.youtube.com/watch?v=aEjGQB9BKWA

    • 13.12.2014  21:08
    Alois Nebel (2011)
    **

    Dvě hvězdičky za nádhernou animaci... a to je ale opravdu vše. Nic ostatního nelze pořádně zhodnotit, protože takhle slabý scénář to vše ostatní zabíjí. Vůbec nedokážu pochopit, jak mohlo být tolik úsilí a krásy při animaci vyplácáno na hyperkonvenční, nic neříkající shit. Jakákoli postava z filmu má někde jinde mnohem lepší protějšek, jakákoli zápletka silnější a působivější ekvivalent, jakákoli postava (snad kromě postavy hlavní) zajímavějšího a méně schématického dvojníka. Kdyby to bylo hrané, je Alois Nebel na hraně odpadu...

    • 13.12.2014  21:00
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    *****

    Naprostá špička moderního seriálu, všech pět sérií na zcela vyrovnané úrovni, mraky scénáristicky úžasných momentů, novátorsky natočené vybrané scény a detaily, které se až později skládají do překvapivých souvislostí. A brilantní, především záporné, postavy (pro kladné postavy se v tomto seriálu moc místa nenachází). Seriál prokládá okamžiky, které vám doslova vyrazí dech (malý vrah na jízdním kole, epizoda s vanou, "to není Meth...") s totálně ujetými pološílenými sekvencemi (bez baterky v poušti nebo i celá epizoda s mouchou - Panebože!) - pro ty, kteří netějí ztratit čas něčím, co by se jim nelíbilo, doporučuji podívat se na prvních pár minut - a jestli vás tohle osloví, tak máte co dělat dalších šedesát hodin). Ke konci je trochu problém s tím, jak se z Walta stává stvůra - celá podívaná je více a více depresivní, humor vyprchá a optimismu vám to nepřidá. Přesto radím - vytrvejte - poslední díl za to stojí a úplný konec má nádhernou hořkosladkou příchuť, která vám dobře zamotá hlavu. Aktuálně TOP 2 mezi všemi seriály (že s The wire jako TOP1 půjdu do rakve už vím několik let).

    • 13.12.2014  20:41
    Ray Donovan (TV seriál) (2013)
    *****

    Od prvního dílu vynikající seriál s mnoha skvěle napsanými postavami, jimž vévodí nikoli hlavní hrdina (i když skvělý), ale bezkonkurenčně originální role Mickeyho v podání Johna Voighta (řekli byste, že herec může dostat svou životní roli v osmdesáti, nebo kolik mu to vlastně je?). Skvěle natočené v duchu moderní seriálové školy, nenechává toto drama vydechnout Raye ani svého diváka ani na chvíli. A na rozdíl od jiných bych vysoce vyzdvihnul roli Rayovy ženy - píšete a pláčete, jak je nemožná a otravná, jenže právě takovýhle jsou nejspíš ty ženský,které si berou Raye Donovany a které si berou Rayové Donovani. Druhá série začíná ve stejném skvělém duchu a svého vrcholu dosahuje, podle mne, pár dílů před koncem v návaznosti na scénu v autě (Rayova dcera versus černej bezcharakterní sociopat). Pak už toho na Raye začíná být opravdu trochu moc a to, jak to všechno zvládne, působí malinko přeplácaně. Dodatek-třetí série je jedna z nejlepších sérií dramatického seriálu ever.

    • 13.12.2014  20:09
    Angelika (2013)
    ***

    Když narazím na csfd na něco pod šedesát, nejdu do toho. Nevím proč, ale u Angeliky jsem udělal výjimku. Asi jsem měl zrovna chuť na něco výpravného a nenáročného. A nakonec, utéci lze vždycky, jako skorem u všeho pod šedesát. No a útěk se nekonal, konalo se překvapení. Samozřejmě, o žádný zázrak nejde, ale velmi poctivé tři hvězdičky si novodobá Angelika zaslouží - výprava velmi slušná, herecké výkony aspoň průměrné a Angelika dost dobrá, hudba nadprůměrem - opravdu mám velmi silný dojem, že na hodnocení jiných má velký vliv sentiment a vzpomínky na tu první, původní Angeliku anebo, a to asi spíš, přehnaná očekávání, protože těch, kteří ji tenkrát hltali pět týdnů v sobotu pozdě večer na jediném televizním kanále, a to jen díky tomu, že rodiče pravidelně docházeli na plesovou sezónu, tady asi moc nebude. A když se na tyto dvě tak odlišné kopie Angeliky podíváme objektivně, očima dnešního filnového diváka, tak ta dávná kráska Angelika a její dobrodružství zase k takovým zázrakům nepatří. A vlastně to vyplývá i z hodnocení na csfd.

    • 30.12.2012  18:49
    Déjà Vu (2006)
    ****

    Paradoxy, které jsou nevyhnutelně spojeny s dějem každého filmu o cestování v čase, tvůrce filmu moc netrápily (a přitom měli velmi slušně nakročeno se s nimi vypořádat), ale netrápí ani mne, protože jsem jinak dostal podívanou, která mě přinutila zapomenout, že za pár dnů odevzdávám práci za pár set tisíc. Začátek je natočen rozmáchle a velkolepě, pak se to na chvíli kazí při nekonečném sledování "záznamu", ale jak jde Denzel na věc a tím víc, čím blíže je kritickému okamžiku, zvedá adrenalin hodně vysoko konfrontace nového s již jednou viděným a nechtěným. Skoda, že ten úplný konec tak trochu popírá sám sebe, protože by asi nebyl problém ho scénáristicky ukočírovat a nakopnout film na ještě vyšší level.

    • 27.12.2012  21:52
    Drive (2011)
    ***

    Povím Vám to rovnou - nejsem na gangsterky a tak se na dobrou známku ode mne nadřou. Usporné herectví Ryana Goslinga mě nějak nezasáhlo a ten, kdo tady občas padá na záda z úvodní honičky, ten si snad dělá srandu anebo neviděl, kam se tenhle "filmový obor" za posledních dvacet let dostal. Extrémní násilí, navíc nepříliš procítěné, mi ve filmech přijde samoúčelné a shazuje hodnocení. Na druhé straně Drive drží hezky styl, hlavní hrdinka je hezká a je tady pár silných okamžiků daleko od klišé (dějová linie s navrátilcem z basy a Driverem). Zase jednou po delším čase hodně souhlasím se Starsfan (ano, Taxíkář, to je nejen zážitek pro oči, ale taky pro srdce), ale zaujaté slabé tři hvězdičky dám.

    • 27.12.2012  21:40
    Equilibrium (2002)
    ***

    Ano, vydatný kříženec Matrixu a Orwella. Klasiku 1984 vizuálně zesiluje a posouvá dál, co si budeme namlouvat, jenže Matrixovské bojové duely, triplety, nonety popřípadě totální gruppenrfight atmosféru a hlavně originalitu Matrixu nemají a posouvají film zase hodně zpět. Jako béčko mi ale Equilibrium nepřišlo, na to bylo moc hezky natočený - jeden z těch filmů, kde je vypiplaný každý záběr - a klišé a předvídavost bych mu nevyčítal o nic víc než řadě průměrných současných filmů, kde nikdo béčko nezmíní ani náznakem. Navíc Christian Bale skutečně hraje, i když je asi jediný, kterého si z filmu opravdu zapamatujete. Poctivé, silné tři hvězdičky.

    • 16.12.2012  11:33
    Newsroom (TV seriál) (2012)
    *****

    Komentář obsahuje drobné, podle mne neškodící spoilery. Je neskutečný, jak amíci (HBO) umí natočit situace, kde se něco děje. Scénář odprostředka dolů do detailů je brilantním propojením každého jednotlivého okamžiku s námětem a plný skvělých nápadů (99% scénáristů by si vystačilo s dějinným okamžitem smrti Bin Ladina samo o sobě, ale Aaron Sorkin tento okamžik protkne ještě s.. uvidíte čím). Vazby na konkrétní události ději svědčí a vtahují vás (absolutně nejlepší je hned první díl s havárií ropné plošiny v mexickém zálivu), postavy jsou pro mne, který Američany dost zná a tak mu nepřijde jejich patos a spousta reakcí, nadsazený (věřte tomu, že závěrečná scéna z dílu s výkupným pro"pozorovatele" na blízkém východě není přehnaná, zažil jsem něco podobného, kdy se vybíralo na mne(!), a je hodně smutný. ale jenom náš problém, že to my v Čechách budeme považovat za nemístnou nadsázku). Myslím si, že přehled hodnocení vcelku odpovídá mým očekáváním - jiné 87%ní filmy a seriály na csfd mají drtivou převahu pětek a čtyřek - tady extrémní nasazení pětek kompenzuje poměrně časté nižší známky. A je tomu skutečně tak - tenhle seriál si buď totálně zamilujete a odpustíte mu, že vztahová stránka je (záměrně) silně stylizovaná do podoby telenovely, aby v efektu kulminovala se stránkou společensko-kritickou, anebo si řeknete, že takhle zkreslit skutečnost lidských vztahů prostě beztrestně nelze a jdete s hodnocením dolů. Já patřím k té první skupině, i když si myslím, že by s neustálým vibrováním na hraně měl Sorkin ve druhé sérii něco udělat a aspoň jeden z klíčových vztahů mezi hlavními hrdiny konečně někam posunout, protože další balancování je už opravdu neúnosné. Ale těch pět hvězdiček musím dát, protože každý díl obsahuje pár okamžiků, které jsou prostě geniální. Druhá série má v sobě pořád ještě hodně silného, i když ty nejlepší momenty ze série první (začátek a konec první epizody, konec čtvrté, páté, šesté a desáté epizody), které jsem si pouštěl na youtube do zblbnutí, tady nenajdete. Sériálu prospívá přenesení části zátěže na z ústřední dvojice na jiné (Sloan!) a na druhé straně je ale celková atmosféra tmavší, jde více o krk a o stanici jako takovou a divákovi by prospěla stručná instruktáž z toho, jak je to v Americe se zákony. Nejlepší je asi úplný konec, i když v tomto případě jde jen o vyřešení vztahu jedné ze sympatických skorem dvojic, kterými seriál disponuje (díky Sorkine, že jsi alespoň tohle přestal natahovat). Třetí série je podobná, právníci jsou tady jako doma, vazba na skutečné události, hlavně v cizině, už úplně opadla a zdá se, že seriál skončí právě včas. Ale pak přijde pátý díl a nezbývá mi, než si říci, že nám ten Sorkin a HBO mohli ještě jednu plnohodnotnou sérku dát a neutnout to po šesti epizodách. Sloan bych v jejím interview s "Ajťákem" podepsal jeden každé slovo a myslím, že těchto pár minut je možná to vůbec nejlepší, co seriál přinesl. Vlastně je ta třetí série výrazným posunem k charakteristice té nejposlednější, internetové doby, proti které je to, co ACN staff zažíval v sérii první, jen dobrosrdečná selanka. A Sorkin tady vymáknul věci, na které takhle společnost a civilizace dojede.

    • 25.11.2012  10:43
    Atlas mraků (2012)
    ****

    V Einsteinově časoprostoru je čas rovnocenným partnerem délce, šířce, výšce. Tak proč se všichni tak divíme, jak lehce a snadno lze pojmout z pozice režiséra i diváka neustálé střídání časových rovin, když nás filmy, kde se hrdinové ve svých osudech přesunují na velké vzdálenosti, nijak nepřekvapí? A naopak - co překvapí a sekne s vámi je, jak neskutečně rychle Vám utečou ty tři hodiny - možná tady je to novum, na které Tykwer a Wachovští kápli...Bezprostřední dojmy z filmu celkově silně pozitivní, ale žádný emocionální výmaz jako jinde (Apokalypsa now, Crash, Being there) se nekoná, druhý den ráno ale hlava více než z poloviny plná toho, co viděla včera před půlnocí a roztřepaná pulsující nutnost vidět to znovu zavaluje. A přesto to, prozatím, na maximální hodnocení není a může za to předloha, která je úžasná a ze které film řadu nádherných momentů opomíjí (a přitom by i vizuálně jistě vyzněly úžasně) na úkor přece jenom jisté snahy vyjít vsříc i mainstreamovému divákovi (Proč neuseknout trochu ze scény pronásledování novinářky najatým vrahem a nedat větší prostor druhé jídlonošce včetně jistě divácky vděčné scény s "únosem" malého chlapce? Proč se víc nevyřádit s námořnickou scénou s plachtou?). Podezření o úlitbě divákovi navíc zesiluje i to, že některé scény z knížky jsou dodatečně zdramatizovány nebo zbrutalizovány a na mne působily až samoúčelně. To, že film rozhodně nešetří hlubokými myšlenkami, které provazuje navzájem v čase do takové míry, že některé prostě minete, mi nevadilo a nevadilo mi ani to, že vlastně nemá žádnou pointu - pointou je celý film jako celek. JInak musím uznat, že v rámci možností byla tahle úžasná předloha zvládnuta ještě hodně dobře. Zakupte knihu, přečtěte ji do půlky, shlédněte poprvé film, dočtěte knihu a shlédněte film podruhé a potřetí. Možná takhle se to bude za padesát let dělat běžně a zase budeme chodit do kina a číst knížky - z papíru, protože Atlas mraků elektronické čtečky ukazuje, ale svým poselstvím rozhodně nepropaguje.

    • 12.10.2012  12:32
    Looper (2012)
    ***

    Párkrát jsem tento film slyšel/viděl komentovat jako novou verzi Dvanácti opic. Tak tím, podle mého názoru, rozhodně není. Jde o filmově víceméně průměrné scifi, které hodně ozvláštňuje problematika cestování časem - do té doby, než Vás ze střídání časových rovin rozbolí hlava. Kamera, scéna, zvuk, dílčí zápletky(kromě té hlavní), herecké výkony (silně tlačené k zemi scénářem) - vše nic moc nového (velmi často máte dojem, že jste danou scénu viděli v jiné filmové skládačce) a uchvacujícího. Znovu a znovu si jsem si říkal, jak je stále těžší přijít s originální zápletkou a pointou. Konec je ale docela hezký a vytahuje mé hodnocení na 3/5. Filosofický přesah jako u Dvanácti opic nečekejte. A ještě jedna věc - logickým rozporům se dosti věnují jiní a já nebudu, ale je jich tam mraky. Na rozdíl od jiných si ale myslím, že v principu nelze udělat film, napsal knihu, nazpívat operu o cestování v čase, aniž bychom se logickým rozporům vyhnuli (takže jde vlastně o mlácení prázdné slámy... A Emily Blunt je dobrá žabička...

    • 9.9.2012  11:08

    Na rozdíl od Expendables 2, kde lehké zklamání přišlo až během sledování filmu, jsem ho tady čekal předem a nedostavilo se. Tvůrci filmu se velice rozumně nepokoušejí vyrovnat se v tempu dvojce a trojce a nepřinášejí novou zajímavou zápletku jako jednička (zápletka a její vývoj je ve skutečnosti opravdu smutně banální), ale pořád se na to z nějakého důvodu strašně dobře kouká. Dobrý, poctivý epitaf.

    • 9.9.2012  11:01

    Po těch všech nadšených ohlasech lehké zklamání. Jako vážnou akci to nemůžete vzít ani náhodou ani vteřinu, ale jako parodie mi to z pohledu akčních scén přišlo trochu těžkopádné a mnohem méně vtipné než nedostižné Zhavé výstřely-- (omlouvám se těm, kterých jsem se dotknul tímto srovnáním, ale proč vlastně ne?). Samozřejmě, film obsahuje spoustu dobrých a ultradobrých hlášek, van Damme je super, a když ve druhé půlce naběhne ještě skvělý Norris a ke konci nám vše okoření Arnie (Bruce mi přišel nevýrazný), chytne Vás to u srdce a zapomenete, že zápletka a vlastně celý scénář je i na parodii béčka dost slabá.

    • 17.11.2011  20:44
    Ve jménu vlasti (TV seriál) (2011)
    *****

    (Po sedmi dílech) Důstojný zástupce moderního amerického dramatického seriálu od tvůrců "Dvacetčtyřky", která pro mne byla prvním zástupcem této kategorie. Mnohem méně akce, ale téměř stejné napětí, pouze schované do dialogů. Nakonec, když se to tak vezme, akce je už jen technickým provedením katarze napětí, které se v dialozích nahromadí, a její absence ani nemusí vadit. Damian Lewis a Claire Danes jsou nedostižní, ale ostatní jim i tak šlapou na paty. Vedlejší dějové linie místy svými vibracemi přebíjejí tu hlavní, občas působí přece jenom malinko ploše. Pořád ale ještě na maximální hodnocení. Homeland nesrší dynamikou, ale rozebírá vás zevnitř tím, že nikdy nic nemusí být tak, jak se zdá, a někdy to dokonce i tak může být. :-) Dodatek: zbytek první a druhá série skvělá. Třetí malinko slabší, ale to, co přinesla čtvrtá (bez Brodyho!) je absolutní vrchol seriálové tvorby a příspěvek do mého seriálového TOP5. Stává se už pomalu pravidlem, že naprostá seriálová špička (Breaking bad!) nepadá s přibývajícími sériemi a jde s kvalitou snad ještě nahoru. Kromě vnější fazóny je však čtvrtá série zcela unikátní především celkovým vyzněním, kde, snad poprvé v historii žánru, řečeno přímočaře, američané dostávají těžce na prdel, a hlavní hrdinové jsou dotlačeni k pocitům, úvahám a snaze o řešení naprosté bezvýchodnosti a nesmyslnosti toho, co oni, i jejich protivníci vlastně dělají. Podle mne je čtvrtá série Homelandu hluboce lidským dílem, které zcela a přitom nenásilně rozmetává zažitá klišé a stane se mezníkem v historii dramatického seriálu.

    • 29.10.2011  23:25
    LOL (2008)
    ****

    Sympatický film, který asi neměl být variací na Prcičky a proto je hřích ho s nimi srovnávat. Z pozice rodiče, kterému potomci zrovna na růžích nestelou, straní film výrazně těm mladším, ale dělá to tak inteligentně a neokázale, že mě mladá banda kolem Loly skorem nevytočila. Anglická pasáž výborná, dialogy zkomponované citlivě a se srdcem, občas je všechno až příliš jednoduché a snadné (otec na konzertě), ale na slabou čtyřku to dá.

    • 9.10.2011  18:04
    Tajemný let (2005)
    **

    Jedno z plus, které u mne Jodie Foster doposud měla, je, že hrála v dobrých filmech. Proto nechápu, jak se mohla nechat uvrtat do takovéhle slátaniny. Všechno, co tady bylo, už bylo mnohem lépe podáno jinde a role JF je naprosto magorsky šílená. A když už přestane otravovat s tím nepříčetným výrazem "všichni se proti mně spikli", naběhnou další "borci" (Sarsgaard) v rolích ještě debilnějších a celá dějová konstrukce definitivně krachne. Dvě hvězdičky za hezký záběry vnitřku tohohle velkýho letadla, sympatického kapitána a pár scén, kde J.F. připomíná velkou herečku.

    • 9.10.2011  18:01
    Cesta (2009)
    ****

    Sice hrozí, že vám hrábne z pomalé naprosté bezútěšnosti putování, ale černošedé zoufalství postapokalyptické reality je dost často až zvráceně krásné a scény, kde se otec hrozí svézt dolů za hranu lidství a jaho syn ho na ní křečovitě drží, hodně silné. Ale přece jenom by to chtělo malinko větší dynamiku. Vigo Mortensen (a jeho maskéři!) vynikající, horší to bylo s dabingem druhého hlavního hrdiny, který má celou dobu hlásek, jako by mu bylo pět. A proto nakonec přidávám jednu hvězdičku, neboť jsem přesvědčen, že nedabovaný originál by měl zmáknul lépe

    • 1.9.2011  21:01

    Z upoutávek a z rozhovorů Macháčka a Polívky pro přílohu Dnes jsem čekal něco úplně jiného, pořádnou ironickou sondu do současných masivních změn v mužských a ženských rolích, kde si jeden už nemůže být jist vůbec ničím. Nakonec jsem dostal něco zcela jiného, odlehčeného, asi zábavnějšího, ale kupodivu se jako celek docela dobře vyhýbajícího klišé (kterému českému filmu z poslední doby se to povedlo?) a stokrát viděným stereotypům (v detailu jsou těch stereotypů mraky, ale naštěstí je vždycky hned něco vygumuje nebo překryje), až na jeden příklad - naprosto otřesný časový skok do mládí v závěrečné jízdě na horské dráze. Prvních pět minut přitom šustí papírem, že by jeden ohluchnul, ale pak přijde Vica Kerekes, naši bardi zapomenou, že natáčejí film a začnou se chovat jako ti správní samci, kteří jsou v každém z nás (ano, ještě je nutné vytěsnit z paměti trapnou scénu na houpacím křesle, ale pak už je to opravdu lepší a lepší). Scénky u kulečníku a odběru spermií nakopnou Vaši náladu a ochotu spolupracovat definitivně do té lepší poloviny a pak už se tak nějak nezávazně vezete na vlně našeho chlapského osudu. Že bude dobrý Jiří Macháček, to jsem tak nějak očekával, ale velmi příjemně překvapil Bolek - jak jinak, když ani nemusel hrát... Ano, na sledování tohohle filmu musíte být naladěni a nesmíte být šťouralové, ale tři hvězdičky mi přijdou málo. Jo, a kdyby nic jiného, tak za tu čtvrtou hvězdičku stojí scénka se "zlým" chlapečkem ubližujícím "hodné" holčičce, i když je smutné, že v podobném duchu jsem původně očekával celý film...

    • 26.8.2011  12:16

    Myslím si, že ti, kteří dávají pod *** , nehodnotí dokument, ale své smutné bolavé já, třebaže někdy hodně hluboko ukryté. Jinak řečeno, zajímalo by mne, zda Generaci singles dá pod *** někdo, kdo žije ve šťastném vztahu, okořeněném rodičovstvím. Navenek není tenhle dokument nijak moc atraktivním produktem, ale čas od času dokáže obnažit podstatu problému (ano, pro mne jde o problém!) takovým způsobem, že vás zamrazí ("Neblázni, já přece nebudu s holkou, která se mnou nepůjde na kolo"), a navíc pro vnímavého diváka z nenápadných střípků skládá i společenské pozadí a procesy, které nám generaci singles vytvořily a dále rozšiřují (i na touze nebýt sám se dají pod pláštíkem duševně-sexuální ccharity vytřískat prachy - kdybych absolvoval seznamku s medem kolem úst jako málo zkušený panic, asi bych už NIKDY nebyl schopen balit). "Pasivní" přístup autorky, kterou budou někteří shazovat pro pasivitu a neumětelství v mylné představě, že se do diskuse více nezapojuje, protože neumí, je naopak základním pozitivem, protože dokázal vysát z lidské duše šesti vybraných opravdu hodně a čas od času vykrystalizoval až v neuvěřitelně emotivní zpověď. Výběr "účinkujících" musel být obtížný už svou neodhadnutelností, co se z nich vlastně nakonec vyvrbí, ale povedl se velmi dobře a předhodil nám šest nejednoznačných charakterů, jejichž osud zajímá. K maximálnímu hodnocení mi schází trochu širší výběr, který by umožnil na stejné časové ploše prostříhat některé trochu méně zajímavé nebo se opakující výpovědi a podal by portrét singles ještě o něco plastičtěji. Možná to tak autorka nezamýšlela, ale tenhle dokument je hodně varujícím obrazem budoucnosti, protože podle mého názoru příští "světová válka" bude globálním konfliktem nikoli mezi státy nebo národnostmi, ale mezi generacemi.

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace