Recenze (382)
Piargy (2022)
Rada nadhodnotím, po dlhej dobe som sa necítila na slovenskom filme nepríjemne a bonus v podobe Mariána Geišberga veľmi potešil. Síce sa v týchto našich sociálnych dedinských drámach rieši dookola to isté, tentokrát mi to však nevadilo, najmä vďaka výbornej kamere, uveriteľným dialógom, troche mystična a skvelým hercom v hlavných úlohách. Prvý vulgarizmus som začula v 59. minúte, ostal aj posledným, čo v SK produkcii posledných rokov zvlášť oceňujem. Ušlo mi, kedy sa stihla Juliša medzi znásilnením a mlátením manželky zaľúbiť do svokra, ale veď každý máme nejakú úchylku. Hudba zbytočne tlačila na pílu už od začiatku, čím strácala na efekte,celkovo ale za mňa fajn.
V pasti - V temné pasti (2021) (série)
Do piateho dielu to bola - až na krásne zábery Islandu - nuda, nehodná prvej a druhej série. Vôbec ma nezaujímalo čo sa tam deje. Posledné dve časti celkový dojem mierne zlepšili, ale inak bieda. Postupy polície boli na facku, to už ani Island nezahovorí.
Dej mi své jméno (2017)
Po prečítaní knihy musím stiahnuť hodnotenie, s broskyňou to bolo inak a pekný strýco bol výrazne mladší, čo mení vlastne všetko.
Matky a jiné lásky (2021)
Zbytočný film, ktorý ma postupne čoraz viac iritoval s každou ďalšou nahou scénou, a to nie som žiaden puritán. V centre mali byť veľké city, materské alebo partnerské, ale bolo to strašne chladné. Okrem Olivie Colman, tá aj v tých 4 krátkych scénach s prehľadom prevalcuje hlavné postavy. Slovenské premenovanie názvu filmu som nepochopila. 17. MFF Cinematik Piešťany
Arvéd (2022)
Divácky nie moc vďačný film. Ale českých mainstreamových životopisných drám mám v poslednej dobe dosť, sú si veľmi podobné a vznešene nudné, preto ma tento netradičný experimentálny prístup zaujal. Hlavná postava si takýto formát vyslovene pýta, a aj keď stopáž bola pridlhá a vizuál vyčnieval občas na úkor deja a plynulosti, nie je tomu veľmi čo vytknúť. 17. MFF Cinematik Piešťany
V mlze (2021)
Neveselý film. Napriek tomu, že mám dobrý prehľad a som v obraze, je to celkom šok, hlavne, keď si človek uvedomí, že svetlé zajtrajšky sú v nedohľadne. Na hlas Z. Piussi som si už zvykla, to je najmenší problém. Za mňa o dosť lepšie a precíznejšie ako Nemoc tretej moci. 17. MFF Cinematik Piešťany
Smrt na Nilu (2022)
Celé zle toto, ale Armie Hammer je v tom nevinne. Tomu neuverím ani toho kanibala, nieto ešte Simona Doyla. Už Branaghov Orient Expres som hodnotila s privretými očami, a to bol o dve triedy lepší. Predsa len chce to odvahu točiť nanovo notoricky známu predlohu, ktorá má už dostatok výborných spracovaní. Ale urobiť z inteligentnej detektívky lacnú červenú knihovňu plnú sentimentálnych dialógov a okázalého luxusu bez štipky logiky, či napätia... Vraždí sa len mimochodom. Jacqueline je na scéne dokopy asi 15 minút, efektné dobové kulisy narazia na moderné oblečenie a účesy, Poirot sa rozreve prvej, na ktorú naďabí, pri spomienke na prvú lásku, sic. Ruky preč od Poirota!
Do hloubky: Zmizení Birgit Meier (2021) (seriál)
Zaujímavý príbeh, ktorý trpí netflixovským naťahovacím spracovaním, 4 hodiny by sa dali skrátiť na polovicu. Našťastie nie tak nudné a uondané ako hraný seriál o tejto udalosti Temný les.
Záhada v Saint-Tropez (2021)
Možno to mala byt pocta Ružovému panterovi, ťažko povedať. Clavier má od Sellersa ale dosť ďaleko, Depardieu je síce výborný herec i komik, ale nesedel mi tu. Všeobecne je tento typ komédie už nejakú dobu prekonaný bez ohľadu na hviezdne obsadenie.
Soukromý život Sherlocka Holmese (1970)
Prvá polovica excelentná, potom to strácalo občas tempo, ale vo výsledku veľmi vydarená komédia. Holmes reznutý s Bondom a Vernem, kráľovná Viktória tiež pobavila. Neprávom zabudnutý film.