pipapa

pipapa

Dánsko

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 24.10.2017  01:24
    Odjezd (2015)
    ****

    Psychologické drama, kde homosexualita přivádí rodinu až na pokraj rozkladu. Matka se dlouho brání přirozené ztrátě svého homosexuálního manžela, syn homosexuál nese velmi těžce přirozenou ztrátu svého fyzicky přitažlivého heterosexuálního kamaráda, do kterého se zamiloval. Nakonec matka i syn pochopí, že tyto ztráty byly nevyhnutelné, opadá dřívější napětí, oba se více sblíží, najdou k sobě opět dávno ztracenou cestu...Skvělé herecké výkony. Fyzicky vzrušující Phénix Brossard. Juliet Stevenson výborná, ale o něco více se mi líbila jako mladá v TV-seriálu "The Mallens" z roku 1979.

    • 24.10.2017  00:33
    Tři chlapi v chalupě (TV seriál) (1962)
    *

    Přestárlý, vyčpělý, blbě politický a hlavně šíleně uřvaný seriál. Lipský jako starý děda je pravděpodobně i nahluchlý, protože většinu své role řve jako na lesích - ještě že existuje dálkové ovládání, neb chvílemi jsem opravdu musela dědovi zatnout tipec, jinak bych tu televizi vzala a vyhodila z okna.

    • 23.10.2017  22:32
    Eliška a její rod (TV seriál) (1966)
    ***

    Výborní herci a řada vtipných momentů a slovních prohozů...Paní Eliška je ale až moc upovídaná a energická.

    • 23.10.2017  21:59
    Princ a chuďas (TV film) (1971)
    ****

    Nestárnoucí a bezpochyby nejkvalitnější filmová/TV adaptace slavného příběhu od Marka Twaina.

    • 23.10.2017  02:15
    Pornopung (2013)
    *

    Další úlet na téma "skandinávská mentalita", která je bud´ "nadoraz" nebo "nic". Nakonec zjistíme, že i to "nadoraz" vlastně není nic. Skandinávská mentalita je totiž strojená a primitivní...Hlavní a velký frajer a všehoznalec (Herbert Nordrum) nejen že se v celém filmu pořádně neodhalí, ale jeho "orální scéna" v úvodu filmu je prachsprostý podvod - orálující děvenka totiž tak dokonale a nepřirozeně zakrývá/drží rukama kořen "jeho" pyje, že se naskýtá otázka, zda frajerův skutečný penis neleží zmuchlaný někde mezi jeho nohama, zatímco děvenka oráluje plastikového "mańáska". "Učeń"(Ole CH. Ertvåg), kterého zbývající dva zaučují v sexu a balení holek a nakonec ho vyškolí na celkem nechutného prasáčka, není nijak zvlášt´ přitažlivý. Jedna hvězda za osvěžující nahotu Anderse Rydninga = jedna úplná erekce a nádherná close-up běžecká scéna na konci filmu...Jinak mě to celé spíš nudilo než bavilo a knižní předlohu určitě shánět nebudu!

    • 23.10.2017  00:49

    Eva Husson nám tady "geniálně" převrátila GANG-BANG na BANG-GANG a za to (by) měla získat všechna filmová ocenění včetně Oscara. Natočit totiž takovéhle téma v obrazech, kde není ale vůbec nic vidět, chce nejen notnou dávku drzosti a chorého sebevědomí, ale i stupidity. Obecně platí, že čím méně se kamera snaží být okem diváka, tím větší podvod na diváka to je. Budete-li sami procházet pokoji, kde probíhají sex-orgie, uvidíte všechno nebo leccos. Kamera Mattiase Troelstrupa prochází těmito pokoji tak sofistikovaně, pravděpodobně na pokyn paní režisérky, že nám nenabídne jediný konkrétní zajímavý obraz/záběr, pouze je nám dovoleno "nasávat" jakousi povrchní erotickou atmosféru. Eva Husson bud´ nemá odvahu, tak takovéhle věci nemá vůbec točit, nebo si plete umění s podvodem, nebo považuje diváka za blbce, kterého lze snadno ošálit a určitě se jí to v mnoha případech povedlo. Nahatý ošklivý kluk, skákající u bazénu a nahá dívka, která přejde letem přes kuchyni, nemohou žádný BANG-GANG zachránit. "Odvážná" scéna na samém konci filmu, kdy nahatá mládež běží noční ulicí, je spíše k smíchu a zbytečná, protože "trvá" asi jen půl vteřiny...Od této umělkyně (Evy Husson) raději co nejdál!

    • 22.10.2017  03:05

    Panebože! Opět jeden typický produkt moderního/současného erotického kina. A zdaleka ne jediný a poslední, takových už bylo a ještě bude. Velké a drahé produkce explicitní erotiku/nahotu, pravděpodobně z komerčních důvodů, nahrazují erotikou fingovanou = podvod nebo žádnou, zatímco explicitní erotické produkce zase nemají prostředky ani zázemí na výrobu kvalitního eventuálně i výpravného příběhu...A zde máme příklad takové laciné erotické frašky, kde se dokola opakuje jen povídání a sexování bez jakékoli dějové konstrukce a hloubky. Všichni pánové tady jsou navíc celkem odporní a mladý Onan, který se sexuálně hledá, až se konečně najde, je dokonce obřezaný! NE,děkuji. Tohle mě nechává úplně chladnou.

    • 22.10.2017  02:17
    Bizarre (2015)
    *

    Mladý Francouz uteče před minulostí do Brooklynu, New York, kde ho osud svede dohromady s dalšími čtyřmi ztracenými existencemi. Pětice - dvě děvenky, dva kluci a jeden transsexuál - žijí společně v bytě nad barem/nočním klubem. Sex v podobě "každý s každým" je pouze nutností. V dekadentním a chladném světě nemají city ani láska žádné místo. Program nočního klubu je spíše k zblití než pro zábavu a relax. Když Francouze minulost opět dožene, řeší to po svém - drasticky a chladnokrevně. Ale kam a jak dál?...Transsexuál mi tady hodně vadil - ne tím, že je transsexuál, ale svým odpudivým zombie-vzhledem. Vždy když se objevil na obrazovce, musela jsem odvracet oči, takovéhle typy opravdu nesnáším...Děj filmu je velmi plochý a monotonní, kromě oplzlých ukázek z programu nočního baru se vlastně vůbec nic moc neděje...Jedna hvězda za celkem pohledné oba hlavní mužské představitele = Pierre Prieur a Charlie Himmelstein.

    • 21.10.2017  00:09
    Oh Marbella! (2003)
    *

    Prázdniny pro pokročilé - nudisté, timeshare-turisté, ochránci zvířat a jeden zabiják. Tři fingované soulože a docela sexy Craig Kelly...Velmi upovídaná, nepovedená komedie.

    • 19.10.2017  23:07

    Evropský Hollywood. Přestárlé, vyčpělé, ve stylu amerických, papírovými kulisami prošpikovaných, sandálů.

    • 19.10.2017  22:41

    Tohle má docela zajímavý děj a konečně se to obešlo, jako jediné, bez ženských ńader. Ale opět žádný zázrak.

    • 19.10.2017  22:37

    Pár modelek s obnaženými prsy. Pár krvavých scén. Překombinované konečné zúčtování a bezmezná nuda.

    • 19.10.2017  22:30

    Paul Kersey končí hned na začátku omylem ve vězení. Policajti se chovají jako gangsteři, ale s pouličními bandami si poradit neumí. Po domluvě se Kersey vrací do domu svého zabitého přítele, aby chránil staré obyvatele domu a postupně likviduje členy pouliční bandy. Vše vrcholí válečným stavem, kdy Kersey vlastně sám zlikviduje těžkými zbraněmi desítky pouličních násilníků a dodá tak odvahu k boji/pomstě i ostatním obyvatelům. Celá čtvrt´ je pak v jednom ohni...Černá akční komedie.

    • 19.10.2017  22:03

    V podstatě to kopíruje jednotku s tím rozdílem, že dvojka je o něco krvavější, komerčnější a zprstuvycucanější. Mužské obecenstvo opět potěší několikeré ženské poprsí a nahatá posluhovačka...Velmi laciný a povrchní odvar původního námětu.

    • 17.10.2017  02:58

    Naše ani zahraniční kino po roce 1989 už nemá vlastně nic moc co nabídnout. Ale stále platí rčení "vyjímka potvrzuje pravidlo". Vrásky z lásky jsou jednou takovou vzácnou vyjímkou. Technicky sice střiženo podle celosvětově zaběhnuté současné šablony, ale koukat se na to určitě dá.

    • 17.10.2017  00:55

    Bronson byl prostě od přírody typ pro takovéhle filmy a jediný americký akční hrdina, na kterého se občas snesu dívat. Jinak mě filmy typu "americký krvák" absolutně odpuzují, stejně jako většina americké produkce.

    • 16.10.2017  19:49

    Nenapodobitelné kouzlo, které přetrvá věky a kde jsou jakékoli komentáře zbytečné...Technický/vizuální poklad pro filmové fajnšmekry!

    • 15.10.2017  23:54
    De witte (1980)
    ***

    Ploché zpracování románové předlohy, která nabízí daleko větší možnosti při převádění na filmové plátno. Vlastně pouze jedna, základní dějová linie - mladý chlapec je všude, v rodině i mimo ni, pošt´uchován, bit, nucen k různé práci apod. a ukřivděný oplácí sám, jak se dá, stejnou mincí. Ani tato hlavní dějová linie není zcela dotažená, vedleší dějové linie a charaktery téměř vůbec nejsou... Nahatá scéna s výrostky u vody měla asi celý film trochu oživit, ale působí v celé té šedi spíše jako pěst na oko.

    • 15.10.2017  23:03
    Aristocrats (TV seriál) (1999)
    ***

    300 minut (6x50) celkem zajímavé a poučné kostýmní frašky. Poslední epizoda, zobrazující mimo jiné revoluci/povstání v Irsku, je o něco živější...Na Geraldine Somerville jsem si zde musela dlouho zvykat a Sián Phillips, nezapomenutelná Livia z legendárního seriálu Já,Claudius, je tady už v pokročilejším věku - fyzicky se objeví pouze na konci páté a pak v šesté epizodě, její hlas vypravěčky ale provází celý seriál...Výborné herecké výkony a dobře nastíněné lidské konání, kdy si jednotlivci i celé rodiny ztrpčují život často až k tragickým koncům kvůli přehnaným zásadám, etiketě a pochybné, falešné morálce...Příběh je občas poněkud nepřehledný a také nedotažený = některé postavy/děti se z něj vypaří jako pára nad hrncem, jako by tu nikdy nebyly...Škoda - do poloviny je seriál excelentní, ale od poloviny, kdy se "rozjíždí" příběh sestry Sarah, to jde celé do kopru = všechno kolem jejího sńatku a manželství a posléze i její nevěry je nedotažané a podivně "literární" a humbuk kolem toho všeho ze strany rodiny i Sarah samotné je také spíše knižně přehnaný než reálný. To neustálé lamentování nad poskvrněním rodiny a hledání východiska, jak to napravit, začne rychle nudit a jít na nervy.

    • 15.10.2017  22:24
    Slečna Emma (TV seriál) (2009)
    *****

    Živější a barvitější verze než celkem otravná seriálová verze z roku 1972. Na hlavní představitelku jsem si musela ale dlouho zvykat - typem mi totiž vůbec nesedí na roli intrikánky a navíc nemám ráda nemastné neslané průhledné NIC s neustále vyvalenýma očima. Až teprve po několika opakovaných zhlédnutích seriálu jsem uznala, že roli zvládla celkem dobře. Samotná postava Emmy je spíše románová/filmová než přirozená - potřeštěná děvenka, hrající si na znalkyni mezilidských vztahů, ale pravý opak je pravdou, se pomalu mění na uvědomělou ženu, která ale na samém konci ještě sehraje zbytečnou hysterickou scénu. Vše potom št´astně končí, jak se na červenou knihovnu patří...Tamsin Greig exceluje v roli slečny Batesové.

    • 15.10.2017  21:33
    Učedník (2013)
    *

    Strohý severský příběh, který by býval potřeboval více "št´ávy a koření". Otec-tyran spěje pomalu a jistě k tragickému konci, který je pro jeho okolí vysvobozením, ale možná i pro něho samého. Musela jsem se vyloženě nutit, abych to dokoukala. Podruhé po tomto "suchopáru" určitě nesáhnu.

    • 3.10.2017  02:49
    Respiro (2002)
    ****

    Krásná lokalita jihozápadní Sicílie a slunečný, ale i těžký život místní komunity. Film/námět přímo vybízí k tomu, dát větší prostor přirozené nahotě, zejména co se nádherné mužské omladiny týče. To se ale nestalo, protože by to působilo nevěrohodně. V této části světa je pravděpodobně nahota i při horké krvi obyvatel stále velkým tabu a studem. Už jen odkrytá ženská ńadra při koupání v moři vyvolají pohoršení...Zabíjení zvířat je sice podáno jen nepřímo, náznakem, ale i tak to jde na nervy...Konec by se mi býval líbil spíše jasně realistický než ten symbolicky poetický a navíc nejednoznačný.

    • 2.10.2017  00:33

    Řešení už tak podivně vzniklého problému je zde technicky i politicky naprosto nesmyslné, nelogické, opravdu jen filmové pro zábavu, pokud tedy vyložené nesmysly někoho baví. Problém by se dal a hlavně by se musel v Evropě té doby řešit úplně jinak. Jediné výpovědní hodnoty tohoto dílka jsou, že před USA je vždy třeba se míti hodně na pozoru a že Západ považoval (považuje?) Východ za něco méněcenného, za smetiště, kam se dá odkládat kdejaký, i ten nejnebezpečnější, sajrajt...Že by si tehdejší Východní blok nechal zatáhnout jen tak na své území něco takového a vůbec něco ze Západu, to je holý nesmysl, produkt chorobného západního myšlení...Hvězdné obsazení určitě v té době táhlo a možná táhne i po letech. Já osobně Lorenovou nemusím a sem vůbec nepasuje, Harris je odpudivý a svým zjevem tahne film ještě více dolů. Chvílemi otřesná uši trhající hudba se snaží vybičovat napětí na nejvyšší možnou míru...Jedna hvězda za Ingrid Thulin, O.J.Simpsona, hezké záběry na krajinou jedoucí vlak, hororové záběry starého mostu a dobře zfilmovaný/ztrikovaný propad části vlaku na konci filmu.

    • 1.10.2017  05:02
    The Mill on the Floss (TV seriál) (1978)
    ****

    Skvěle a dynamicky na obrazovku převedená BBC adaptace románové rodinné-kroniky od George Eliotové...Otec prošustruje všechny peníze na soudních sporech a přivede rodinu na mizinu. Vztah bratra a sestry připomíná žabomyší válku. Dobrosrdečná, ale svéhlavá sestra miluje svého bratra, zatímco on je k ní velmi tvrdý až nenávistný. Nešt´astná sestřina láska ke snoubenci své nejlepší přítelkyně vrhne na rodinu zlou pověst a bratr vyžene sestru z domu, matka odchází s ní. Když se věci začnou pomalu a jistě opět obracet k dobrému, přichází nečekaná katastrofa a s ní tragický konec a la "Romeo a Julie".

    • 28.9.2017  21:47
    O princezně, která ráčkovala (TV film) (1986)
    odpad!

    Tuhle "krrrrávovinku" nemohla zachránit ani Janžurová s Bohdalovou. Ráčkovat jenom proto, že si to někdo přeje? Pohádka, která učí děti ráčkovat? Nemělo by to být spíš naopak? Jinak mi to ráčkování, do kterého se museli herci evidentně nutit, lezlo totálně na nervy. Po deseti minutách jsem to vypla a už nikdy více !

    • 28.9.2017  21:26

    Námět zajímavý, ale jeho povrchní a laciné zpracování nadchne tak jedině děti.

    • 28.9.2017  21:14

    Belmonda nemusím a tenhle film také ne. Velice vyčpělé krimi s řadou záměrných nesmyslů. Proč ta dáma na začátku filmu jednoduše nevypne telefon z elektriky? Proč právě v tomto prekérním okamžiku si nějaký muž splete byty? atd. Protože jinak by bylo o jeden doják s Belmondem méně.

    • 28.9.2017  20:48
    Anička s lískovými oříšky (TV film) (1993)
    odpad!

    Ta ovčí maska je tady to jediné zajímavé !

    • 28.9.2017  20:35
    Rozpaky kuchaře Svatopluka (TV seriál) (1984)
    ***

    Ráda bych hodnotila lépe, ale nejde to, i když herecká elita té doby drží celý seriál bez problémů nad vodou. ČT měla přepsat seriál na dvd bez interaktivních vstupů, které byly určitě ve své době pro diváky zajímavé, ale dnes už spíše zdržují a totálně ruší dynamičnost děje. Seriál má, bohužel, sestupnou tendenci, asi docházely nápady či jiný potenciál. Horská chata a Grandhotel Karlovy Vary mají ještě jakéž takéž kouzlo, ale závěrečných pět "pražských" povídek z Interhotelu to bolí - těžkopádné, zprstuvycucané, nudné - tady to hlavně zachrańovali Petr Haničinec a jeho dokonalé herectví "srdcem" a Luděk Kopřiva a jeho naprosto přirozená a unikátní komika. Role skladnice-frajerky se pro Šafránkovou vůbec nehodí, stejně jako role potrhlé megery pro Hudečkovou...Pan Filip zde opět potvrdil, že je to mistr nad mistry, co se roztahanosti a utahanosti týká. Nikdy se asi nedozvíme, jak to měli Filip a Dietl domluvené, ale na napsaný materiál by stačila určitě poloviční stopáž...Také Dietl se neostýchá použít zcela nelogických momentů, aby se dostal tam, kam potřebuje, nebo aby děj natahoval jako vařenou nudli. Některé povídky se doslova plácají na jednom místě celých ca.60 minut kvůli "problému", který se dá vyřešit za 5 minut...Josefu Dvořákovi nelze nic vytknout, herec velmi dobrý s osobitým stylem. Já osobně jsem mu ale na chut´ nikdy nepřišla...Krátké prostřihy/mezihry přímo na vaření a úpravu jídel se mi moc líbily a sliny se mi jen sbíhaly.

    • 22.9.2017  23:30

    Troškův rukopis/styl je už trošku okoukaný, vyčpělý a nezábavný, budiž. Ale proč Troška inovuje svoji režii tak, že udělá z klasické české pohádky americkou fantasy? Chce držet krok se světovou úpadkovou kinematografií, opouští ho umělecká múza nebo už neví, co roupama dělat?...Otřesná všepřehlušující z amerického filmu importovaná hudba nemá v české pohádce vůbec co dělat a nejen že ji hází do jiné roviny, ale úplně ji změní, zdevastuje! S jinou nebo žádnou (?) hudbou a s větším využitím hereckého potenciálu Ladislava Potměšila a Tat´jany Medvecké, reprezentujících klasickou předrevoluční elitní hereckou školu, by z toho mohla být docela povedená a koukatelná věc.