Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Pohádka
  • Akční
  • Krimi

Recenze (517)

plakát

Šéfe, to je věc! (1982) (TV film) 

Bočan se zhostil skvělého Garišova námětu/scénáře velmi profesionálně a nenuceně a k tomu všemu elitní herecký ansámbl, který nikdy nezklame. Unikátní cyklus satirických komedií, skýtající opravdu velmi dobrou zábavu na vyšší, ne-li dokonce na vysoké úrovni. Jeden z mnoha TOPů socialistického kina/TV!

plakát

Žiješ jenom dvakrát (1967) odpad!

Další pohádka ze série pohádek o všehoschopném a hlavně nesmrtelném superagentovi 007. Další, podle dané šablony vystřižená adaptace brakové literatury. Pro zpestření této papundeklové a bakelitové nudy a pro zvýšení zájmu (zejména mužského) obecenstva opět tuny nastrčených, tentokrát šikmookých, sexbombiček. "Rybana"  sežrána pirańami!

plakát

Tři mušketýři (1953) 

Velmi mdlé, něco na způsob starých haulywůdských svošbaklerů. Výprava ok. Není každý den posvícení, ale jak každý ví, má Hunebelle na svém kontě řadu povedených, dnes už klasických kino-trháků.

plakát

Rogopag (1963) 

Rossellini(**): ano, narazit na psychopata není žádný med a jedna z možností, pokud to na daný typ  psychopata platí, jak se ho zbavit (to bývá obvykle totiž velmi těžké) je, obrazně řečeno, natřít "černou", která ho přitahuje, na "bílou", která ho odpuzuje. Více invence by tady té fádnosti určitě prospělo. Godard(odpad): rádoby intelektuální sci-fi marast, spíchnutý narychlo levou zadní. Úpadková "nová vlna" opět jak vyšitá. Ani nastrčený sexy plejboj na plovárně na tom nic nemění. Pasolini(*****): dokonalá politicko-sociální satira, kde PPP dává (mimo jiné) volný průchod své nenávisti k tzv. průměrnému člověku/občanovi, který je tupý,  odevzdaný, nepoužívá mozek, nechá se vláčet jako kus hadru, ale i agresivní a egoistický, a proto je původcem všeho zla na světě. Zajímavý Welles jako "Pasolini". Gregoretti(*****): další dokonalá satira, tentokrát na téma konzum=spotřební společnost, konzum jako ideologie. Tognazzi velice charismatický muž a skvělý herec. ...Jako celek vychází 3 hvězdy, ale chtě-nechtě musím dát 5 za poslední dvě přepychové povídky.

plakát

Oskar (1967) 

Podivný přitroublý chaotický děj, vhodnější určitě pro divadla. Příliš se zde tlačí na pilu - chudák Funés toho měl plné zuby=chvílemi se tak propadá do afektu a svoji komiku doslova znásilńuje. Dalším chudákem byl František Filipovský - klobouk dolů - jestli tenhle dabing se nepodepsal na jeho zdraví (stejně jako u Funése tahle role), tak už nic! Myslím, že i u krejzy komedie je lépe se držet hesla - méně je často více.

plakát

Jo (1971) 

V mládí jsem tuhle "šílenost" zaregistrovala asi jen letem-světem, neb jsem na ni úplně zapomněla. Nedávno jsem na ni opět narazila a opravdu jsem se dobře pobavila. Skvělá adaptace divadelní hry, která je určena čistě pro zábavu a nikoli pro filosofický/kritický rozbor. A zábava je to vskutku kvalitní = zápletka,  scénář, herecké výkony včetně původního českého dabingu (Filipovský, Sejk, Větrovec, Švormová aj.). Hlasy Sejka a Větrovce jsou také unikátní a tak rozdílné v barvě i dikci, že nechápu, proč se jeden uživatel (a možná více uživatelů?) rozčiluje nad tím, že Sejk nadaboval dvě postavy. Není to pravda, asi má špatný sluch, postavu  Tonelottiho (Galabru) mluví Větrovec, zatímco postavu Ducrose (Blier) mluví Sejk. Komedie, k níž se budu ráda vracet - "Krucinálfagot, přece si můžu udělat sošku!" - BOMBA (a spousta dalších)!

plakát

Rabín Jákob (1973) 

Za fabriku na žvýkačky hvězda. Úděsný, chrochtavý, neposlouchatelný Krampol. Po opětovném zkouknutí přidávám jednu hvězdu za židovský tanec a další i za slovenský dabing (Ľubo Gregor), který je místy velmi originální a povedený.

plakát

Černý Tulipán (1964) odpad!

Filmová břečka, která mě míjela tehdy a míjí mě i dnes, nostalgie se tak nekoná. Delona jsem nikdy nemusela a nemusím.  Hodnotit filmy z nostalgie je dosti zcestné, ale dá se to pochopit.

plakát

Fanfán Tulipán (1952) 

Obsah pro dospělé, provedení pro děti.  A hodnotit tuhle grotesku vysoko z nostalgie? Ani náhodou!

plakát

Zánik samoty Berhof (1983) 

Zopákla jsem si to časem několikrát, i když depresivní a ne-explicitně brutální obsah není rozhodně pro běžnou konzumaci, abych si všimla nedostatků, které napoprvé divák neregistruje. Režisér spíchl film tzv.horkou jehlou, přestože dokázal vytáhnout stopáž na sto minut a film není nudný, naopak. Ale film je nedotažený. Nevadilo by více explicitního a rozsáhlejšího řádění Werwolfů, více odvážnějších už tak vzácných erotických momentů (např. Werwolfové by určitě nespali s Tyldou v trenkách a na vidle napíchnutý Werwolf bez trenek působí určitě mnohem více naturalisticky než Werwolf v trenkách, což vypadá spíše jako cenzurované ukřižování Krista), více propracovat, a tím pádem i dát více prostoru postavám Habigerovi (Křiváček) a Salome (Brejchová - ta je v nezvyklé roli skvělá nejen herecky, ale i vizuálně). Naopak si mohl pan režisér odpustit týrání a vraždění zvířat=pes a kočka - to už není umění, ale laciné a odporné šou. Opravdu nesnáším "umělce", kteří se bojí svléknout "ADAMA a/nebo EVU" a nahrazují to např. týráním zvířat, HNUS! Není toho vlastně moc, kvůli čemu se k filmu vracet, ale pár věcí tu je: Křiváček, Brejchová, hutná atmosféra, ponuré pohádkově-hororové usedlosti/samoty v pěkných exteriérech hornatého pohraničí.