Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (468)

plakát

TGM: Talkshow Geni a Míši (2014) (pořad) 

Tihle tři nikdy neudělají nic na úrovni. Hospodská mluva, amatérské moderování a nesympatická trapnost. Kdyby se hosté nesnížili na jejich úroveň, mohlo by to být dobré fiasko.

plakát

The Angriest Man in Brooklyn (2014) 

Po smrti Robina Williamse to celé působí jako dopis na rozloučenou a některé scény tím dostávají opravdu jinou emocionální dimenzi. Když se ale na film dívám střízlivě, mám opravdu hodně výhrad. Bylo to nudné, nenápadité a ani to nebylo nijak extra vtipné. Z celé premisy se dalo vytřískat víc melancholie i humoru. Často si to cucalo vtipy z prstu na místěch, kdy by mělo jít o vážnou věc, a přitom vás to ani nerozesmálo. Opravdu podivný film, který by chtěl hlavně pobavit a hned potom hrozně dojmout. Jenže ani jedno nedělá pořádně. Jo a kéž by režiséři nechali Robina Williamse trochu víc řádit. Ve filmech má prostě polovinu energie než na pódiu.

plakát

3 dny na zabití (2014) 

Už se mi trochu zajídají ty příběhy o otcích, kteří zasvětili svůj život nějaké organizaci na úkor rodiny, aby to pak doháněli v důchodu. A co čert nechtěl, zrovna, když mu to začne se starou rodinkou opět klapat (protože takhle to přeci často bývá), musí zneškodnit teroristickou organizaci, protože v CIA se prostě nenajde nikdo lepší než záchvaty a halucinacemi trpící, pomalej a starej pardál na sklonku života... Costner celý film táhne na zádech jako globus, zatímco mu neustále lítají klacky pod nohy v podobě klišoidního příběhu, naprosto trapné Amber Heard nebo toporných dialogů. Zachrání to jen charisma stárnoucího Costnera, pár dobrých humorných momentů a slušná režie.

plakát

Godzilla (2014) 

Je to nudné, šedivé, dramaticky i režijně nezáživné a divácky neuspokojivé. Dnešní filmaři snad absolutně postrádají smysl pro humor, hravost a dobrodružství. Po Godzille se opravdu nedivím, že lidé chodí raději na Transformers. Michael Bay se o to aspoň snaží. A ukáže celou akční scénu, ježiš.

plakát

Robin Williams: Weapons Of Self Destruction (2009) (pořad) 

Robin Williams ve filmech a Robin Williams na jevišti jsou dva rozdílní lidé s rozdílnými energiemi. Zatímco ten filmový Robin je mírný s výmluvným smutným úsměvem, Robin na jevišti je neřízená střela. Je energický, sprostý, vášnivý a doopravdy zábavný. A tuším, že právě tyto stand-upy jsou jádrem jeho práce, a ne filmové role.

plakát

Památkáři (2014) 

Občas mi připadalo, že George Clooney tento film natočil, aby si v něm hodně zapřednášel a že ten zbytek s tím vlastně ani tolik nesouvisí. Strukturou podivný film, který měl možná více těžit ze své party a méně z nahlas vyřčených témat v podání profesora Clooneyho. Film, který vás spíše zklame, než mile překvapí.

plakát

Need for Speed (2014) 

Takhle pitomý, vážně se tvářící film jsem dlouho neviděl. Sakra a to jsem nedávno viděl Kapitána Ameriku, který má všechny předpoklady pro trapnou průměrnost a nakonec z toho vyjde ještě s důstojností. Ne tak Need for Speed. Tady jde o very, very guilty "pleasure", kdy nevíte, jestli se máte dřív tetelit z rychlých aut nebo umřít na trapnost při poslechu dialogů. Příběh je ještě naivnější než ve hrách, které adaptuje, jenže narozdíl od her to tady prostě neštimuje. Drama je vystavěné příšerně a buď nefunguje nebo jsou zvraty tak očekávané, že se uzíváte k smrti. Postavy nemají vůbec žádný smysl a ještě vás často štvou (Poots, Keaton, Cooper, Gilbertson, Keaton). Ale co nefunguje nejvíc, to je právě svět Need for Speed v reálu. F'n'F ještě zvládly udržet se v nějakých uvěřitelných mantinelech. Zde se věci dějí jen pro plátno a pro diváka navzdory logice (logiku si vypůjčuje od herního kolegy) a proto si ten film pořádně nejde užít. A Aaron Paul, i když je to sympaťák, tu hrozně přehrává.

plakát

Noční jízda (2013) 

Silný film o tíze zodpovědnosti a o tom, že možná každá situace nejde vyřešit správně. Není to jen stín našich otců, který nás dohání všude, kde děláme chyby. Je to stín lidskosti jako takové. A je úžasně poutavé a zajímavé sledovat vývoj jednoho rozhodnutí, které tento stín má navždy zahnat. A to vše v jednom prostředí, ve skoro reálném čase a v podání perfektního civilního Hardyho, který naprosto s přehledem utáhl film, který je vlastně jeden dlouhý telefonát. Jen.. jakoby ten scénář ušel jen 95%. I když většina situací byla na konci nějakým způsobem vyřešena a dostavilo se i emocionální finále, konečná katarze hlavní postavy se nikdy nedostavila. Velká škoda, už jsem sahal po pěti hvězdách a i nějakých těch superlativech.

plakát

Captain America: Návrat prvního Avengera (2014) 

Rozhodně nelituji, že jsem tento film viděl. Kapitán Amerika potřeboval dva filmy, aby se zapomnělo na ne příliš povedený první díl, ale stálo to za čekání. To, že ten film nic extra nepřináší a zajímavě nám ukazuje, jak nudné a okoukané podobné filmy začínají být, je věc druhá. Jen málokterý film dnes dokáže uhlídat všechny aspekty skvělého blockbusteru - atmosféra, příběh, akce, originalita. Tento film se snaží ve všech rovinách, ale nakonec dopadá jako všechny ostatní. Atmosféra nevytrhne, konspirační zápletka je nudná, akce opakuje stále to samé dokola a celková originalita tím opravdu trpí. A nezachrání to ani jedovatý Redford, ani L. Jackson za těžkým kulometem.

plakát

Amazing Spider-Man 2 (2014) 

Bylo to všechno. Blbé i dobré, zábavné i nudné. Potěšilo to i zklamalo a překvapilo i nenadchlo.. Rozum z toho nemám. Témata stará, hlavní záporák možná charismaticky zahraný, ale ne moc zajímavě napsaný. DeHaan vynikající až do chvíle, než se z něj stane opuchlá stará babka na létajícím skateboardu. A hlavní téma, jestli může mít superhrdina holku, je o.h.r.a.n.é. Možná si užijete příjemnou akci (která zas tak ubercool, jak všichni píšou, není). Možná si užijete záblesky zajímavých výkonů (Foxx, DeHaan, Cooper, Sally Field), trochu "komplikované" romantiky mezi Stoneovou a Garfieldem a občasných humorných momentů, ve kterých Spidey dostojí svých slavných internetových memů. Při délce dvou a půl hodin toho všeho dostanete vrchovatě. Ale co na tom, když to ke konci přestalo scénáristu bavit. Co na tom, když je akce vystavěná na prachsprostě nudných motivech? Zimmerman se sice snažil (a některé momenty povýšil do nebe), ale emoci z hovna neuplácáš. Zprvu příjemný blockbuster pozděj se pomalu utápějící ve své vlastní neoriginalitě. Jo a kdy konečně přestane ta móda dvou záporáků v jednom filmu? Kde jsou ty doby, kdy nám stačil jeden?