Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krátkometrážní
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor

Oblíbené filmy (10)

Hide

Hide (2006)

Experimentální, snový, nadpozemský dotek jiného světa. Dokonalá mozaika mysli a vnitřní magnólie. Matthias Müller tvoří geniální filmový postup kontinuálně plynoucí realitou - sledu a sekvenci filmových scén. Reklam modelek aplikující krémy, gelů apod. První polovinu si užíváme Müllera, od poloviny nastupuje filmový postup Christophera Girardeta, který svou stopou mozaiky a poškození filmového pásu film zničí. Hudba dokonale rezonuje a ustupuje. Přichází déšť a referenční střih. Statika, která se přesouvá mimo běžnou filmovou strukturu.

Tiché světlo

Tiché světlo (2007)

Rozhraní vizuální optiky a krásou doteku výjimečnosti. Carlos Reygadas je pro mě nejlepší filmový režisér v historii filmového pásu. Dvojnásobně na filmovém plátně. Dotek jeho dvorního kameramana Alexise Zabého je unikátní - nazval bych to "Tam, kde mezi hvězdy vychází slunce přichází filmy z jiného světa. Optika nadpozemská, nadčasová (Reygadas společně s Zabém jsou filmový vědci). Dlouhé hypnotické záběry života překračují hranici kinematografie." Carlos Reygadas a jeho filmy jsou vlastně plynutí svého času a pomalé záběry doteku galerii. Vyčkávání na počasí, východu a západu slunce, spojení lásky, zachycení emocionálního dopadu na diváka. Každý jeho film zanechává poselství, výjimečnost v závěrečných titulcích. Tiché světlo překonává všechny filmové hranice a standarty. Post Tenebras Lux temnost mexické tamní reality. Japón doteku Boha a myšlenek o konci života. Reygadas se nebojí otevřeně a obrazy mluvit. Pro mě je v jeho filmech ticho a plynutí pomalých záběrů ozvěna myšlenek.

Lily Lane

Lily Lane (2015)

Fliegauf s Lovasim drží diváka v hypnóze celý snímek. Jejich kontinuální záběry a podmanivý zvuk jde pod kůži. Dotyk Pörgés, noční odstín Grandrieuxeho White Epilepsy - nejlepší Benedek od 2005. [Film Europe, Bratislava 2016]

Made of Air

Made of Air (2014)

Experimentální meditace obrazu a zvuku. Nádherné kompozice, jedinečná optika hypnotizuje diváka, který vchází do lucidního snění. Music by Liz Harris geniální - is so beautiful. Paul Clipson tvoří svým obrazem snový dotek, který je propojený s ambient zvukem. Deformace. Tma. Snění. Oči zavřené, vědomí doširoka otevřené.

Dealer

Dealer (2004)

Chirurgicky vytažená filmařská složka do absolutního maxima. Hypnotická atmosféra, psychologický teror s temnými zvuky a geniální kamerou, která diváka dostává do stavu účinku psychedelických drog, ale i do temného světa hlavního dealera. Fliegauf s mistrovskou úsečností skládá ostré střepy dlouhých záběrů, které vzbuzují u diváka temný, depresivní stav do kterého se propadám s čím dál větší touhou. Černota, která vám nevyšumí z hlavy.

Vzplanutí

Vzplanutí (2018)

Empatický dotek do milostného trojúhelníku vytváří Chang-dong Lee dokonale. Pomalou esteticky vyváženou kamerou zachycují každý detail. Kamera plyne svým časem a prostorem, kdy se stává obraz vizuální galerii, která mě fascinuje dlouhé roky. Scéna se západem slunce a tanci Hae-mi považuji za hypnotickou dávku na kterou jsem čekal velmi dlouho. [AFF 2019]

Tenkrát v Anatolii

Tenkrát v Anatolii (2011)

Nuri Bilge Ceylan je výjimečný tvůrce s nesmírnou optikou. Nesmírně vtahující, až experimentální kamera Gökhana Tiryakia podaná citlivě a opatrně, jako v Zimním spánku - geniální třetí Ceylanova ruka. Tiryaki podává důležitou platformu pohybu kamery zblízka - snímá detaily - záběr na lámající se rostliny, tváře emocí herců, silného větru a odrážející se světla z bouřky, dokonalá scéna s dcerou starosty, která podává čaj (už její příchod je geniální, opatrně snímaná tvář dívky). Dialogy vybroušené a vtahující, které se postupem času rozkládají v příběhu (záhadná smrt nádherné ženy), ale i v našich myšlenkách (prášky na infarkt a jejich následek). Postupem času se Anatolie neskutečně drásajícím tempem stává dramatem, který vyráží dech. Závěr v pitevně mě odrovnal.

Post Tenebras Lux

Post Tenebras Lux (2012)

Po temnotě budiž světlo. Carlos Reygadas je výjimečný, jeho filmová optika se dotýká nebe, ať už vizuální optikou, tak duchovním obsahem a kruté výpovědi. Skutečně Reygadas posouvá optiku dál, než byla doposud. Připravte se na jedinečnost. V jeho dílech je to s odstupem času, čím déle se nacházíte po filmu, tím se k němu v myšlenkách vracíte a je pro vás stále důležitější a vtahující, tím i jedinečná opening scéna v Post Tenebras Lux - Reygadas vyčkává na bouřku a zachytává, jako v Tichém světle pomalý a jedinečný přesun přírody ke spánku. Doporučuji nejlepší zvukovou stopu. Zlo za hranicí temnoty, kde ostatní tvůrci se ani nepřiblíží.

Interstellar

Interstellar (2014)

Po jedenáctém zhlédnutí si stále opakuji, tuhle myšlenku nemohl natočit člověk z tohohle světa, ale natočil.

Parfém: Příběh vraha

Parfém: Příběh vraha (2006)

Má filmová láska - dílo, které překračuje hranice filmového umění. Tom Tykwer má nesmírný dar a cit pro filmovou optiku, která překračuje vnímání. Nadpozemská audiovizuální složka, podmanivý rozsah. Filmařsky mistrovské postupy. Jsou příběhy, které nelze zfilmovat - Tom Tykwer to dokázal.

Ovládací panel
84. nej uživatel Česko
285 bodů