pan Hnědý

pan Hnědý

M P

okres Kroměříž

277 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Tiché světlo (2007)

    Rozhraní vizuální optiky a krásou doteku výjimečnosti. Carlos Reygadas je pro mě nejlepší filmový režisér v historii filmového pásu. Dvojnásobně na filmovém plátně. Dotek jeho dvorního kameramana Alexise Zabého je unikátní - nazval bych to "Tam, kde mezi hvězdy vychází slunce přichází filmy z jiného světa. Optika nadpozemská, nadčasová (Reygadas společně s Zabém jsou filmový vědci). Dlouhé hypnotické záběry života překračují hranici kinematografie." Carlos Reygadas a jeho filmy jsou vlastně plynutí svého času a pomalé záběry doteku galerii. Vyčkávání na počasí, východu a západu slunce, spojení lásky, zachycení emocionálního dopadu na diváka. Každý jeho film zanechává poselství, výjimečnost v závěrečných titulcích. Tiché světlo překonává všechny filmové hranice a standarty. Post Tenebras Lux temnost mexické tamní reality. Japón doteku Boha a myšlenek o konci života. Reygadas se nebojí otevřeně a obrazy mluvit. Pro mě je v jeho filmech ticho a plynutí pomalých záběrů ozvěna myšlenek.

  • poster

    Hide (2006)

    Experimentální, snový, nadpozemský dotek jiného světa. Dokonalá mozaika mysli a vnitřní magnólie. Matthias Müller tvoří geniální filmový postup kontinuálně plynoucí realitou - sledu a sekvenci filmových scén. Reklam modelek aplikující krémy, gelů apod. První polovinu si užíváme Müllera, od poloviny nastupuje filmový postup Christophera Girardeta, který svou stopou mozaiky a poškození filmového pásu film zničí. Hudba dokonale rezonuje a ustupuje. Přichází déšť a referenční střih. Statika, která se přesouvá mimo běžnou filmovou strukturu.

  • poster

    Lily Lane (2015)

    Fliegauf s Lovasim drží diváka v hypnóze celý snímek. Jejich kontinuální záběry a podmanivý zvuk jde pod kůži. Dotyk Pörgés, noční odstín Grandrieuxeho White Epilepsy - nejlepší Benedek od 2005. [Film Europe, Bratislava 2016]

  • poster

    Tenkrát v Anatolii (2011)

    Nuri Bilge Ceylan je výjimečný tvůrce s nesmírnou optikou. Nesmírně vtahující, až experimentální kamera Gökhana Tiryakia podaná citlivě a opatrně, jako v Zimním spánku - geniální třetí Ceylanova ruka. Tiryaki podává důležitou platformu pohybu kamery zblízka - snímá detaily - záběr na lámající se rostliny, tváře emocí herců, silného větru a odrážející se světla z bouřky, dokonalá scéna s dcerou starosty, která podává čaj (už její příchod je geniální, opatrně snímaná tvář dívky). Dialogy vybroušené a vtahující, které se postupem času rozkládají v příběhu (záhadná smrt nádherné ženy), ale i v našich myšlenkách (prášky na infarkt a jejich následek). Postupem času se Anatolie neskutečně drásajícím tempem stává dramatem, který vyráží dech. Závěr v pitevně mě odrovnal.

  • poster

    Japonsko (2002)

    Tam, kde vychází slunce, vysvítá nová naděje. Reygadas se dotýká filmového nebe.

  • poster

    Made of Air (2014)

    Experimentální meditace obrazu a zvuku. Nádherné kompozice, jedinečná optika hypnotizuje diváka, který vchází do lucidního snění. Music by Liz Harris geniální - is so beautiful. Paul Clipson tvoří svým obrazem snový dotek, který je propojený s ambient zvukem. Deformace. Tma. Snění. Oči zavřené, vědomí doširoka otevřené.

  • poster

    Post Tenebras Lux (2012)

    Po temnotě budiž světlo. Carlos Reygadas je výjimečný, jeho filmová optika se dotýká nebe, ať už vizuální optikou, tak duchovním obsahem a kruté výpovědi. Skutečně Reygadas posouvá optiku dál, než byla doposud. Připravte se na jedinečnost. V jeho dílech je to s odstupem času, čím déle se nacházíte po filmu, tím se k němu v myšlenkách vracíte a je pro vás stále důležitější a vtahující, tím i jedinečná opening scéna v Post Tenebras Lux - Reygadas vyčkává na bouřku a zachytává, jako v Tichém světle pomalý a jedinečný přesun přírody ke spánku. Doporučuji nejlepší zvukovou stopu. Zlo za hranicí temnoty, kde ostatní tvůrci se ani nepřiblíží.

  • poster

    Mulholland Drive (2001)

    Film z jiného světa. "Zdálo se mi to už podruhé. Ale je to pokaždé stejný. Začíná to tak, že jsem tady, ale není den ani noc. Je to něco mezi, chápeš? Ale vypadá to jako teď. Až na to světlo. A mám takový strach, že si to neumíš představit. Nevím, proč zrovna ty, ale stojíš tamhle. U té pokladny. Jsi v obou snech a máš taky strach. Začnu se bát ještě víc, když vidím, jak jsi vyděšený. Pak mi dojde, čím to je. Jde o toho muže ... vzadu za budovou. To on to dělá. Vidím ho skrz zeď. Vidím jeho tvář. Doufám, že tu tvář nikdy nespatřím jinde než ve snu." ******* Představuji si to jako bílý pokoj, ve kterém jsou žluté, červené a modré závěsy. Ty závěsy představují tři stavy vědomí: bdělost, spánek a snění. Mezi nimi ale prosvítá bílá barva Absolutna - slasti čistého vědomí. ******* Najdi modrý klíč.

  • poster

    Visual Training (1969)

    Neskutečné. Dnes absolutně nedoceněné. Zwartjes je výjimečný tvůrce. Perfektní kamera, která jakoby hlavní postavu neustále pozorovala a otravovala v jeho praktikách. Démonický pohled hlavního představitele nahání hrůzu. Experimentál je žánr, který chybí velkým festivalům pro okrajový publikum, rozhodně byste mě našli v první řadě.

  • poster

    Meurtrière (2015)

    Philippe Grandrieux vytváří další depresivní, až epilepticky temný film o fyzičnosti těla. Společně s White Epilepsy jde o můj nejdelší slow motion záběry, které jsem kdy viděl a které považuji za optiku z jiného světa. Spojení mezi divákem a obrazem. Temnoty v černém podkladu, depresivní zvukové ruchy, pohybu těl a jejich fyzickém kontaktu. Bylo mi ctí být osobně na přednášce Grandrieuxa - na přednášce o tvůrci, který se řadí mezi velikány experimentálního filmu, jako Stan Brakhage, nebo David Lynch. Inspirace malíře Francise Bacona, jde velmi cítit.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace