Recenze (134)
Zrození Planety opic (2011)
Tolik emocí od "němých" tváří, kolik nelze dostat z tuny jiných filmů od skutečných herců. Postupná proměna Caesara je ztvárněna na výbornou, stejně tak celá jeho postava. Navíc velmi dobrý scénář a vynikající kamera a vůbec už nemluvím o vizuálních efektech a ztvárněných lidoopech (majstrštyk!). Pokud se i další díly ponesou na tak vysoké úrovni, tak nás čeká jedna z nejvýznamnějších filmových sérií vůbec.
Grandhotel Budapešť (2014)
Skvostně zpracovaná pohádka, krásně a poutavě odvyprávěná, s neuvěřitelným obsazením. Každý si svoji roli užívá a každému krásně sedí. Andreson si s tímto snímkem úžasně pohrál. Sice mě film za srdce úplně nechytl (proto "pouze" 4*), přesto to byl jeden z nejpříjemnějších filmových zážitků roku :-).
Na hraně zítřka (2014)
Jedno z nejlepších blockbusterových sci-fi posledních let. Čekal jsem pořádnou akční a audiovizuální jízdu, což se mi také dostalo, ale že film nabídne i řadu zábavných a vtipných situací, to bylo příjemné překvapení, které film posunulo o další level. Skvělý Tom, vynikající Emily. Liman za tento výtvor zaslouží uznání a bez debat všech 5*!
Zmizelá (2014)
Jak jinak opět kvalitní Fincher. Affleckovi napsali roli, která mu parádně sedla a Pike svou životní roli zvládla na jedničku. Přes skvělý scénář, střih, kameru, hudbu atd. nemohu dát plné hodnocení. A kupodivu je to hlavně kvůli režii. Fincher rozhodně mohl z filmu dostat o něco více. Není tu tolik toho pravého napětí, a jelikož film tak nějak postupně plyne, člověk pomalu očekává, co se asi stane, a tak šokující momenty i když přijdou, nemají zas takovou sílu, na jakou jsem u Finchera zvyklí.
Senna (2010)
Geniálně zpracovaný životopisný dokument. Při záběru z pohledu monopostu Senny, kdy vidíte jeho poslední kolo v jeho životě, jsem téměř nedýchal a srdce bušilo ostošest. Po smrti tohohle velikána již F1 začala (alespoň dle mého) pomalu upadat (po konci kariéry Schumachera - tom prvním - upadla úplně). Tím úpadkem myslím ty obrovské boje a rivalitu mezi jezdci a faktor samotných jezdců, který je v dnešní době opravdu velmi nízký...
Strážci Galaxie (2014)
Další skvělá Marvelovka. Po trochu vážnějším Captainovi přichází humorem nabušení Guardians of the Galaxy. Je pravda, že příběh za moc nestojí a hlavní záporák je trochu nevýrazný, ale na to se vykašlete. Za dvě hodinky, které utečou jako voda, jste skvěle seznámeni s bandou sympatických hlavních (anti)hrdinů, jejichž humor a sebeschazování nemají ve světě komiksových filmů obdoby. Audio-vizuální stránka filmu je neskutečná, stejně tak zpracování mimozemských světů, příšer(ek) a vlastně celého marvelovského vesmíru. Navíc kombinace hudby ze 70. a 80. let (mimochodem skvělý soundtrack) a vesmírného sci-fi dobrodružství = Awesome! :-)... Jo a je škoda, že Del Torův "Collector" nedostal více prostoru (tahle postava s tímto hercem má sakra potenciál), což doufám, že se v dalším díle napraví ;-)
Captain America: Návrat prvního Avengera (2014)
Marvel jde stále výš a jeho filmy začínají být čím dál tím kvalitnější. Druhý Captain sice nesrší tolik humorem, kterého bylo v posledních marvelovkách plno. Tento nedostatek však nahrazuje výbornou akcí a mnohem silnějším příběhem a to je velké plus. Film působí mnohem vyspěleji a to Kapitán Amerika hodně potřeboval. Velmi silné 4* (po další projekci možná upravím na 5*)
X-Men: Budoucí minulost (2014)
Po ne moc povedených Wolverinových sólovkách a hodně špatném Posledním vzdoru přišla parádní Vaughnova První třída a teď stejně skvělá Singerova Budoucí minulost. Úvod filmu je výborný, střední pasáž už tolik ne a poslední třetina velkolepá. Humor nechybí, ba naopak (postava Quicksilvera a scény v pentagonu skvěle pobavily). V půli filmu jsem se lekl, že scénář pujde do kytek. Naštěstí to scénáristi velmi chytře vyřešili a já se jak malý kluk těším na pokračování. X-menovské universum si mě získává čím dál tím víc. SPOILER: Americký super Happy end spíše sklamal, na druhou stranu návrat starých hrdinů spíše potěší a jak říkám, hurá na Apocalypse! Tedy pouze pod taktovkou Singera.
Pacific Rim - Útok na Zemi (2013)
Gullierma mám velmi rád a to zejména pro jeho neskutečnou představivost a jeho vymazlené přišer(k)y, ale toto je opravdu krok mimo. Film, který v kině díky svým vizuálním efektům a akčním scénám působí jistě jako velká zábava, ovšem vše ostatní (zejména herci, jejich postavy a "herecké výkony") nemá s kvalitní fimařinou moc společného. O to víc mě mrzí, že to musím říct zrovna u del Tora... Jinak pokud bych film viděl v kině věřím, že bych šel s hvězdičkou nahoru.
Neúplatní (1987)
Jedna z těch nejlepších gangsterek s perfektním obsazením, výbornými hereckými výkony a hned s několika nezapomenutelnými scénami (holčička s taškou, Conneryho výslech, přestřelka na schodech).