Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Horor
  • Drama
  • Komedie
  • Thriller

Recenze (3 720)

plakát

Love, Death & Robots - 3. svazek (2022) (série) 

Největší Guilty Pleasure a nejsilnější ultimate cinematic experience za sakra dlouhou dobu. 2 hodinová přehlídka těžkého GORE!! Multižánrová revoluce i evoluce v jednom. Dech beroucí vizuál, svěrač stahující akce, filosofický přesah. divoká zábava a Fincher utržen z řetězů.. Uff multiple orgasms experienced. 1. Tři Roboti- Strategie úniku. Tady se vrací trio známých robotů, aby prouzkoumali lidské survival strategie v post-apo světě. Hezký vizuál, příběhovější povídka s hezkými záběry na kostry a vtipnou finální vsuvkou. Za sebe bych se bez robotů obešel, ale jako vstup slušné. 3.5/5. 2.Děsivá výprava-David Fincher šokuje hned ze startu. Naprosto utržen z řetězů dominující nad všemi. Strhující Animace, hutně temná atmosféra, obrovský a skvěle vydesignovaný Krab, nekompromisní Gore, nálož zvratů a silný příběh o morálce, loajalitě a zradě. Nádhera. a chce to celovečerák!! 5/5. 3. Tep Toho stvoření- Za mne nejslabší a nejzbytečnější povídka. Animace, která mi nevoní, zbytečně dlouhé, pomalé tempo, žádná akce ani gore, jen psychotropní výlet a explorace měsíce ( V CGI animaci by to mohlo být výživnější), závěrečná hudba slušná. 2/5. 4. Noc Mini mrtvých- Šílená  zombie satira začínající cheesy sexem na hřbitově a končí světovou Zombie apokalypsou v 2D animaci. Netradiční a originální pojetí, vtipné, drsné, morbidní, zábavné, krátké a s odkazy na Zombie klasiky. Rozhodně povedené. 4/5. 5. Tým zabijáků- Opět kraťas s kreslenou animací, ale naštěstí poslední ( v téhle sérii jen 2!), je to hloupoučké béčko o drsném komandu proti obrovskému Mecha Grizlly. Spousta krve, skvělé hlášky, jednoduché, ale zábavné. Z ranku kreslených jeden z nejzábavnějších. 4/5. 6. Roj - Opět velmi působivá CGI animace o 2 vědcích, kteří prozkoumávají starodávnou alien civilizaci. Zajímavé myšlenky a úvahy, slušné dialogy a ke konci i slušně napínavé a překvapivě drsné. Škoda useklého konce, ale rozhodně super. 4/5. 7. Masonovy Krysy- Tohle je neskutečnéj masakr!! Ratpocalypse! Farmář má ve stodole evoluční krysí armádu a rozhodne se na ně povolat high tech vychytávky od deratizátorů a je z toho 4. světová!! Skvělá animace, úžasně trhlý nápad, vtipné vsuvky, neskutečně brutální akce a překvapivý konec. Tohle se neskutečně povedlo. Opět kraťas hodný celovečeráku. 5/5. 8. V klenutých sálech pohřbený- Další epický zážitek. Hluboko v Afghanistánu skupina vojáků má za úkol osvobodit rukojmího od teroristů, ale střetne se s mimozemským zlem! Akční inferno s mimozemskými pavouky a Lovecraftským Ctulhu s vizuálem tak působivým, že jsem misty váhal, zda je to animace či skutečnost. Navrch si přidejte i syrové a nekompromisní Gore a je tu nejlepší alien zážitek od Vetřelce. 5/5 9. Jibaro -Finální nářez! Artová, folklórní reimaginace pohádkové balady o siréně, která svým zpěvem láká muže k záhubě- Brutální "Ballet of Death" rytířů na jezeře s impresivní CGI animací, chaotickou a divokou kamerou, která přidává na syrovosti a nepříjemnosti- za mne docela hororové mrazení s lehce divným avšak šíleným koncem ( nejbrutálnější loupež zlata, co jsem kdy viděl) Wow. Jediný mínus je opět fakt, že to mohlo mít dalších 10 povídek, ale přesto unikátní filmová zábava, která vyniká díky dnešní moderní době. Ustřelená hlava a urvané koule současně.5/5. Celkový zážitek full housový. Docení jen vyvolení.

plakát

Everything Everywhere All at Once (2022) 

Pro někoho film roku, pro někoho nesnesitelná sračka a pro mě někde mezi. Rozhodně se jedná o jeden z nejoriginálnějších a nejdivnějších filmů posledních let, ale bizární a ujetý není nutně výborný. Příběh je v jedné větě o ženě, která podává daňové přiznání a zároveň bude muset zachránit svět skrz paralelní vesmíry. Zápletka sama o sobě není nikterak objevná ani sofistikovaná, herecké výkony mi přišly podprůměrné ( číňani mluvící anglicky to celý film degradovalo o level níže, celý ten herecký projev vyzněl trapně), akce je docela málo a není to můj styl. Jackieho Chana jsem "žral" když mi bylo 13, ale v době Raidů a Night Comes for Us je tenhle kung-fu styl byť očividně sebeparodizující, tak už trochu nudný. Celý ten svět nemá žádné stanovené pravidla, nic tu téměř nedává smysl a je to chaos, ano je tu sice velká tvůrčí invence a spousta zajímavých nápadů, ale za jakou cenu hm? I za hranici trapnosti, cringefestu. Film je pocta Asii, ale bere si z ní převážně to, co mám rád nejméně tedy obskurní a bizární šílenosti z Japonské kultury a parodie na kung-fu a Hong-Kong 80.let, škoda, že film nebyl Rko, možná gore by tomu dodalo větší estetický punc, ale pro mne je to bohužel neuspokojivé a přemrštěná stopáž tomu moc nepřidává. Nepřišlo mi to ani vtipné až na pár menších momentů ( scéna s kameny) a těch světlých chvilek, které mě zaujaly- bavily bylo docela málo, rozhodně méně než jsem čekal. ( Finální fight s rychlou změnou lokací však působivý) a hravá režie to u mne vytáhne alespoň na lepší průměr. Víc nedám určitě né za střízliva. Docela se však divím tomu pozitivnímu přijetí, na to jak je to místy na hranici běžného vkusu diváka. Příběh 3/5. Akce 3/5, Humor 3/5, Násilí 0/5, Zábavnost 3/5 Hudba 3/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 2/5, Napětí 2/5, Emoce 3/5, Herci 2/5.

plakát

Zlouni (2022) 

Animovaná pecka, která je poctou Heist žánrovkám!  Po Zootropolisu a Rodině na Baterky je tu další animáč, který se mi hodně trefil do vkusu. Pojednává o partě zlodějů, kteří jsou zvířata žijící ve světě lidí ( na tohle jsem si musel chvíli zvykat a je lepší se nad tímhle faktorem moc nepozastavovat), jsou postrachem města, nemají konkurenci a jde z nich strach. Čeká je však jedna z největších loupeží a po krku jim jde krutopřísná Šerifka. Vlk a Had mě bavil nejvíc, charakterově asi nejzajímavější postavičky. Vizuálně je film na skvělé úrovni, různá přepadení a heist kousky jsou podány inteligentně a s přehledem ( jde vidět, že tvůrci mají heist žánrovky nakoukané), je zde i skvělá akce- autonaháněčka za doprovodu Chemical Brothers- Go instant goosebumps!, ale bavily mě i různé souboje či epičtější finále. Opět je zde spousta zajímavých detailů a komediálních vsuvek, které jsou moc fajn, ale co mě vyloženě šokovalo, tak nálož šílených zvratů, za které by se nemusela stydět ani Bondovka či kdejaký Thriller, snaha šokovat a překvapit zde funguje skvěle a to v animácích rozhodně nebývá zvykem, za to mají u mě Bad Guys velký plus. Rozhodně skvělá napínavá a zábavná jízda. Příběh 4/5. Akce 4/5, Humor 4/5, Násilí 0/5, Zábavnost 4/5 Hudba 4/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 4/5, Napětí 4/5, Emoce 3/5, Herci 4/5. 8/10.

plakát

Occhiali neri (2022) 

Návrat Daria Argenta nedopadl bohužel vůbec dobře. V 80. letech kraloval, nyní stagnuje a je s podivem jak unyle natočil Giallo, které ho vlastně proslavilo. Al morir la Matinee 2 roky zpět bylo o 2 třídy výše snad ve všech směrech. Už zámořské ohlasy naznačovaly, že nepůjde o nic výrazného a měli pravdu. Dark Glasses má naštěstí jen 80 minut, ale vzhledem k tomu, že se zde nic moc neděje, tak to působí zdlouhavě. Film má jednoduchou zápletku o prostitutce, která ztratí zrak ( půl hodiny sledujeme jak s tímhle postižením bojuje) a druhou půl hodinu sledujeme malého čínského chlapce jak jí dělá průvodce a zároveň utíkají před vrahem, který je nám znám docela brzy, což je opět chyba. Gore scény jsou zde jen 2 a to v úvodu a v závěru, takže hodně slabý, vrah, který nevraždí- to chceš. Nude scéna opět jedna a stylizace působí nízkorozpočtově. Žádný důraz na detail, žádné krásné barvičky, žádné ryzí Giallo prvky zde nejsou ( možná úvod- černé rukavičky, lanko), atmosféra nefunguje, napětí taktéž ne, celkově zbytečný a hodně slabý naivní horor. Příběh 1/5. Akce 2/5, Humor 0/5, Násilí 2/5, Zábavnost 2/5 Hudba 3/5, Vizuál 3/5, Atmosféra 2/5, Napětí 2/5, Emoce 2/5, Herci 2/5. 35%

plakát

Za hranicí (2022) (seriál) 

Pro mne zatím seriálové zklamání roku. Amazon lákal na atraktivně působící Sci-Fi Mystery s Joshem Brolinem, ale tohle seriál bohužel jen načtrne a vůbec se dané tématice nevěnuje, naopak se z něj stane zdlouhavá Soap Opera. Seriál měl rozhodně potenciál. Odehrává se na hezkém americkém ranči s málo obyvateli, hraje zde dobře hrající Josh Brolin, Imogen Poots a potěšil mě Tom Pelphrey ( Z Banshee!), je tu slušný vizuál a jedna záhadná díra, která měla být hlavní devízou seriálu, ale je tu spíš navíc, což neměl být záměr. První 3 epizody jsou rozehrány šikovně, konec prvního dílu je slušný napínák a překvapivě mě to dost bavilo ( řešící se vražda, boj o ranč, mysteriozní loop hole), ale to vše brzy opadne a někde při 5. epizodě jsem se už nudou začínal kousat a dokoukal spíš z povinnosti a zvědavosti než se spokojeností a nutno dodat, že je to kinda waste of time. Nic moc se zde pořádně nevyřeší, mysteriózní linka je hodně vedlejší. jedna vražda se tu řeší snad 6 dílů, postav je málo a krom Brolina tu nikdo nemá moc, co hrát. Čím víc se seriál blížil ke konci, tak i přestal dávat smysl a šíleně pomalé tempo opravdu tomu moc nepřidávalo. Není tu nic moc zajímavého k vidění ani nic, co by vyloženě stálo za pozornost, vše jsem viděl už jinde a zpracováno lépe, takže 3 hvězdy za slušný start, poslední díly už tíhly spíš ke 2 hvězdám. Příběh 3/5. Akce 2/5, Humor 1/5, Násilí 1/5, Zábavnost 2/5 Hudba 3/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 3/5, Napětí 3/5, Emoce 2/5, Herci 4/5. 5/10.

plakát

Král útěků (2020) 

Těšíl jsem se, ale ve výsledku jsem dost zklamaný. Poláci poslední dobou válcují gangsterky takovým stylem, že v Evropě dominují a tahle měla rozhodně potenciál, ale z posledních Polských počinů vychází jako poražený. Očekával jsem něco na styl francouzského Veřejného Nepřítele, ale to se nekoná. Hlavní hrdina je považován za muže " Krále útěků", který drží světový rekord a 29x utekl z vězení, ale tomu se film moc nevěnuje, žádné promyšlené " escape prison" útěky tu fakt nejsou, akce tu téměř není, hlavní hrdina mi přišel nezajímavý a celé je to takové bez tempa-gradace, divný sled scén na sebe moc nenavazujících, téměř mě to nebavilo. Tenhle člověk si rozhodně zasloužil lepší film. Zařazení do žánru komedie taktéž nechápu, čistá drama v retro stylu. 5/10.

plakát

Mistr (2020) 

Polsko opět nezklamalo. Maciej Barczewski natočil parádní Debut, který zkombinoval dva atraktivní náměty do jednoho. Tedy historické válečné drama z Osvětimi a boxerské drama v netradičním prostředí a ono to funguje skvěle. Hlavní hrdina je bývalý boxerský šampión Waršavy, který je transportován do nově zřízeného nacistického koncentráčního tábora, kde si vyboxuje život. Velmi silný příběh, kde jsou dobře zachyceny hrůzy páchány na židech ( hromadný vstup do plynových komor, střílení v řadách, náckové jsou zde zobrazeni v té nejhrozivější a nehumánní formě) a když si jeden nácek ( boxer) všimne hlavního hrdiny, dá mu možnost boxovat se svými spoluvězni pro pobavení nácků. Souboje v ringu jsou slušně natočené, film má jen 90 minut, takže si drží dobré tempo, atmosféra ošklivého prostředí funguje velmi dobře a herecké výkony jsou skvělé taktéž, takže rozhodně povedená podívaná. Příběh 4/5. Akce 3/5, Humor 1/5, Násilí 3/5, Zábavnost 4/5 Hudba 3/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 4/5, Napětí 3/5, Emoce 3/5, Herci 4/5. 7.5/10.

plakát

Zase nepoužitelní (2022) 

Louis Leterrier umí lépe, ale i tak mě to neurazilo. Jedničku jsem sice přeskočil, ale v pohodě se dá zorientovat. Omar Sy a Laurent Lafitte jsou fajn dvojka, párkrát jsem se zasmál a bavilo mě to i jako kriminálka ( hodně originální a šíleně nápaditá vražda!), akce je jen průměrná a zkrácení o půl hodiny by neuškodilo, ale určitě jsem se nenudil, mě tyhle francouzské věci baví. 6/10.

plakát

Ježek Sonic 2 (2022) 

Povedený sequel Sonica je herní úspěch po finanční a kvalitativní stránce. Těžko si z hlavy vybavím zábavnější rodinnou podívanou poslední doby. Jim Carrey je tu naprosto utržen z řetězů, je skvělé jej vidět po delší době v roli, kterou si naprosto užívá a jeho grimasy, úlítlé nápady, gagy jsou opět správně Wild. Sonic je roztomilý, hlášky i narážky na různé filmy potěší, akce v pohodě, finále s plno odkazy na hru fajnové a je tu i jeden velmi nečekaný zvrat. Za mne opravdu skvělá zábava. 7.5/10.

plakát

On the Line (2021) 

Netradiční Akční/Krimi z Jížní Koree na neokoukané téma. Korejci si chtěli pojat gangsterku trochu jinak a zaměřili do vod tzv. Voice phishing scams, což je zločinecká organizace zaměřující se na podvody, která skrz telefonáty oblbuje lidí a okrádá je o šílené peníze. Myslím, že každý něco podobného zažil a nahlédnutí do vnitra systému bylo docela zajímavé. Představa, že 150 lidí ve firmě má za práci okrást, co nejvíce lidí je rozhodně děsivá. Film se soustředí na hlavního hrdinu, který je bývalý policista, nyní je vedoucí na stavbě a příjde takřka o vše a rozhodne se pomstít, tak, že se infiltruje do organizace a rozerve ji zevnitř, ovšem zjistí, že to nebude tak jednoduché. Je tu spousta známých hvězd, každý jeden herec hrál už minimálně v 5 větších Korejských filmech, takže se rozhodně jedná o áčkovou produkci s tradičně dobrým vizuálem, neotřelým námětem i solidní akcí, která však příjde až v závěru, ale finální půl hodinka nabídne slušné souboje ( byť nic, z čeho bych si padl na zadek, takový korejský standard), násilí tu moc není a tempo je takové klidnější, na vyšší hodnocení mi chyběl nějaký pořádný zvrat a určitě častěji dávkována akce. Lepší průměr. Příběh 3/5. Akce 3/5, Humor 1/5, Násilí 2/5, Zábavnost 3/5 Hudba 4/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 3/5, Napětí 3/5, Emoce 2/5, Herci 4/5. 6/10.

Reklama

Reklama