Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (2 461)

plakát

Gran Torino (2008) 

Scénář: Nick Schenk .. Z poslední tvůrčí pětiletky Clint Eastwooda je tento film, když už ne tím nejlepším, tak rozhodně tím, který mi nejvíce sednul a udělal radost svoji vyspělostí a rozhledem. Sice přímočaré a předvídatelné, ovšem tak bravurně podané, až srdce plesá. Clint Eastwood se vyrovnává se svojí drsnou minulostí postav a prostřednictvím nerudného válečného veterána koncertuje jak herecky tak režijně. Někdy je k tomu třeba ujít dlouhou cestu. ___ Zápletka předkládá velký a taky dostatečně využitý prostor ke kritickému pohledu na předměstský život, imigranty, gangy či xenofobní předsudky. Přísný otcovský přístup střídají parádní trefné glosy na paletu problémů stáří vs. mládí vs. přistěhovalci. Tahle reflexe se mi prostě stoprocentně líbí!

plakát

Austrálie (2008) 

Scénář: Baz Luhrmann, Stuart Beattie, Ronald Harwood, Richard Flanagan .. Baz Luhrmann přestřelil. Za použití dětského vyprávěče předkládá dětinsky přeplácanou vyprávěnku, divoce dynamickou, pestře vykolorovanou s častými kamerovými nálety. Rámcově vsadil na starosvětskou výpravnou romanci, která je dojemná, příjemná, lehoučká, jenže do ní nacpal tolik digitálních efektů nevalné kvality, že opojně nechutná, i když tak vypadá. Navíc ve druhé polovině začnou v nadstavované stopáži chvílemi bolet i ty všemožné klišé a žánrové guláše, že vyšší hodnocení nejsem schopný dát ani za pomoci jedné z nejpřitažlivějších dvojic prohánějící se přenádhernou krajinou. A problém ukradených dětí by si zasloužil jiný příběh než doplněk k epické romanci.

plakát

JCVD (2008) 

Scénář: Frédéric Bénudis, Mabrouk El Mechri, Christophe Turpin .. Dobrý pokus. Ale o co? O rehabilitaci, sebereflexi či jen originální demo materiál? Nebo šlo jen o dárek party Belgičanů svému milovanému Belgičanovi? ___ Jinak rámcově souhlasím s Aquariusem. Akční jednozáběrový nášup z úvodu, satiristické popichování nebo osobní dojemné výlevy záporně vyvažuje od momentu zdvojení pohledu na přepadení banky v podstatě celá pasáž v ní. ___ Když tak chce, proč tedy nevzal roli v Expendables? Že by se mu nad další akční postavou zvedal žaludek? Uvidíme, co vytluče ze svého tvůrčího počinu The Eagle Path.

plakát

Divoška (2008) 

Scénář: Lucy Dahl .. Neškodná komediální jízdička rozmazlené americké slečínky (s tmavým přelivem k sežrání Emma Roberts) do konzervativní Anglické internátní školy, kde konečně pochopí váhu hodnot. Mládež asi stěží napraví, ale snímkem také nijak neurazí a přestože bránici netrhá (o což se ani nepokouší), pobaví. Pásový nadprůměr.

plakát

Veřejný nepřítel č. 1 (2008) 

Scénář: Abdel Raouf Dafri, Jean-François Richet .. Français gangster. Jacques Mesrine. 28. prosince 1936 - 2. listopadu 1979 kráčel tento šarmantní chlapík zejména po Pařížských ulicích a psal svůj bohatý život předního muže zločinu z temného podsvětí. Jeho filmový portrét svojí skladbou obeznámení se s osobou, důvody, vzestupem, apod. nikterak nepřekvapí, ale osobně mi byl potěšením v každičkém úseku, scéně, záběru. Zpracováním, tj. vykreslením dobového odéru, kostýmy i výpravou velice precizní - jde vidět, že se Richetův štáb na tak závažný film patřičně připravil. Totéž předvádí Vincent Cassel, patrně ve své životní roli a náležitě se jí oddává. Nepříliš známý režisér Jean-François Richet pak odvádí poctivou práci a tesá do náhrobku subžánru „zločineckých poct“ další kousek z takzvané povinné četby! ___ Výtečný koloběh mnoha událostí vzestupu, který funguje na 100%.

plakát

Boku no kanodžo wa saibógu (2008) 

Scénář: Jae-young Kwak .. Když asijští tvůrci reflektují současnost nebo se ohlíží dozadu, jde jim to dobře, ale jakmile se zakoukají dopředu a přimíchají cyber/future-svět není to příliš zábavné a ani moc romantické (viz třeba také Saibogujiman kwenchana). ___ Skřípe stavba, konečné časoprostorové smyčky by nerozluštil ani Albert Einstein, emoce jsou umělé a vše nakonec maskuje nějaká vizuální, tentokrát především demoliční, exhibice. Hlavní herec je tak trochu idiot, ale co si umí Kwak stále vybrat jsou herečky - tentokrát jistá a zatraceně přitažlivá Japonka Haruka Ayase, která nejvíce válí při robotickém tanci a vůbec ty strojové i lidské pohyby a výrazy zvládá přesvědčivě. Díky ni dám za tři, ale jinak je Cyborg Girl žánrově hodně chladná a slabá.

plakát

Den, kdy se zastavila Země (2008) 

Scénář: David Scarpa .. Originál mám pořád radši. Má zřetelnější a navíc i dnes stále platné poselství. ___ Day the Earth Stood Still jednadvacátého století chtěl nabídnout zdvižený ekologický prst a vizuálně působivé ničení planety. Oboje ale uchopil nedostatečně a tak v rovině obsahové netlačí na pilu dostatečně, aby se člověk skutečně zamyslel a obrazové zase skoro všechno vystřílel už v trailerové vlně upoutávek. Snímku nelze upřít neustále pnutí, které atmosfericky prostupuje celou stopáží, bohužel po skončení vše rychle odeznívá.

plakát

Stmívání (2008) 

Scénář: Melissa Rosenberg .. Esence demence. Ksichtem hlavního představitele počínaje, stupiditou tokajících dialogů (potažmo celé předlohy) pokračuje a laciným poskakováním ve vývoji všeho konče. Náctileté emo holčičky však zažívají první orgasmy... S věkem či opačným pohlavím bohužel účinek látky rychle mizí do ztracena. Příběh je režijně podán tak mdle, že ani těch několik vymazlených scén nemůže zachránit dějové prázdno s nulovou gradaci a absencí napětí, krve, emocí.. ___ Ne, že by mi bylo téma úplně proti srsti, jenže jeho realizace ano. Dal jsem za Twilight v kině pade a pokud se premiéra pokračování nestrefí zase do nějaké podobné akce, vyřeším to jako Bella s odhalením staletého tajemství upírů - pár minutami přes internet.

plakát

Kdopak by se vlka bál (2008) 

Scénář: Maria Procházková .. Krásně napsaný a především výtečně zahraný (co se dětských rolí týče) a zajímavě zrežírovaný Český rodinný film. Važte si takových originálních a nápaditých dílek, moc jich v naší kotlině ročně nevzniká. 85%.