Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Fantasy

Recenze (881)

plakát

Manželská historie (2019) 

Adam Driver je skvělý, a kdyby letos nebyl nominován na Oscara ve stejné kategorii jako Joaquin Phoenix, přála bych mu, aby vyhrál. Scarlett Johanssonová je velmi dobrá, ale ne tak moc, jako Driver a Laura Dern tady hraje úplně stejnou postavu jako v Sedmilhářkách a navíc úplně stejně, přesto se na roli sebevědomé bezohledné právničky velmi hodí. Jenomže jinak je snímek jako celek pouze průměrný, neřešící nic, nad čím byste se museli dlouho zamýšlet, nic, co by vám předalo cokoli originálního a nového. Zápletka samotná za moc nestojí, první tři čtvrtě hodiny je zoufalá nuda, jednání hlavní ženské hrdinky příliš nedává smysl, postava její matky je pro změnu rovnou regulérní blázen, filmařsky jsem na tom nespatřila nic, co by vybočovalo, nebo se lišilo od jiných rodinných vztahovek. Manželská historie je komorní drama o lásce a rozvodu, které sice není špatné, ale stojí pouze na výrazných hereckých výkonech, nikoli na příběhu samotném, a to je pro mě trochu málo. 2,5*.

plakát

Místo zločinu Ostrava - Kilometr pod zemí (2020) (epizoda) 

Po celkem ucházejícím pilotu, tohle byla fakt strašná nuda. Akorát jsem si z toho odnesla, že všichni vyšetřovatelé v Ostravě chodí pořád v čepicích a nesundávají je ani v autech, či v barech. :D

plakát

Le Mans '66 (2019) 

Umělohmotná hollywoodská limonáda o tom, jak se Ford snažil dostat svoje auto, a Carrol Shelby zase kamaráda, na závody. Scénář tady psali tři lidé, a přesto nedosahuje ani desetiny kvality scénáře tématem podobného, ale nesrovnatelně lepšího snímku Rivalové, na jehož napsání stačil jeden jediný člověk. Talent se zkrátka počtem lidí nahradit nedá. Hudba je nevýrazná, děj je, až na poslední tři čtvrtě hodinu, zoufale nudný, pokud se tedy nezaměřujete na fungování managementu a vedení ve velkých automobilkách. Manželka hlavního hrdiny je naprosto neuvěřitelná postava, žijící jen pro manžela, bez výhrad sdílející jeho zájmy, nemaje vlastní. Nemůže chybět ani "korporátní záporák bez příčiny" s trapným účesem, tak absurdní, až hraničí s karikaturou. Ano, Christian Bale je tu standardně dobrý (ale ne skvělý) a Matt Damon mírně překvapil. Jinak nerozumím tomu, co je na tomto snímku pro ostatní uživatele tak výjimečné, zvláště ve srovnání s výše zmíněným filmem Rivalové, oproti němuž je Ford v Ferrari doslova v každém ohledu o obrovský kus horší. A to píšu jako člověk, který se většinu svého života vozí v autech značky Ford. 2*.

plakát

Místo zločinu Ostrava - Krásné světlo (2020) (epizoda) 

Ale tak jo... Česká kriminálka, která si nehraje na nic světoborného, protože konečně pochopila, že na to zdejší tvůrci prostě nemají. Takže na rozdíl třeba od nedávno odvysílaného Principu slasti, nebo druhé série Rapla, nezkouší špatně kopírovat severské detektivky a nepůsobí tak překombinovaně, trapně a směšně. První díl byl navíc na aktuální téma, postavy vyšetřovatelů mě nerozčilovaly, herci nebyli příliš okoukaní. Jenom škoda té "over the top" scény s dopadením pachatele. 2,5*.

plakát

Stockholmský syndrom (2020) (TV film) 

Je na tom vidět snaha, no... Snaha být dramatický, snaha být temný a světový. Bohužel tohle Češi prostě neumějí, a když se o to snaží, vyjde z toho pokaždé absurdní umělohmotný trapas. Tady jedna linie - unesená dívka, která se vrátila po pěti letech domů - je dobrá, zajímavá, celkem realistická, jenomže další dvě linie (vyšetřovatel a "mafiáni"), to potápí. Linie s vyšetřovatelem je nezajímavá, trampoty s bývalou manželkou a jejím partnerem jalové, linie "mafiáni" je zas over the top a absurdní stylem "nevíme, jak vypadá podsvětí, tak tam dáme ty největší slizáky a zjevy a necháme je mluvit sprostě". Velmi dobře z toho vyšla tak akorát Zuzana Mauréry, coby maminka oběti, a pak Vojtěch Vondráček (v tomto případě nejde ani tak o herecký výkon, ale o výjimečnost jeho vzhledu a zajímavost postavy), zbytek byl nevýrazný. Budu se dívat na druhý díl, ale žádný zázrak, jak by se mohlo podle zdejšího hodnocení zdát, se nekoná. 2*. Update - druhá část pohřbila veškerý dobrý nápad, obchod s bílým masem se nedořešil, divák se dozvěděl především, kdo s kým má milenecké poměry - 1*. Průměr ze dvou dílů - slabé 2*.

plakát

Princezna a půl království (2019) (TV film) 

Nepadnoucí, ahistorické kostýmy, netalentovaní, necharismatičtí herci, Marek Eben, který hraje sám sebe a příliš jednoduchý děj, který se postupem času stával až nesnesitelně nudným. Samozřejmě je to lepší, než Kouzelník Žito z minulého roku, přinejmenším jsem u toho neměla tentokrát chuť prokopnout obrazovku, ale bez nápaditého scénáře a bez jediného výrazného herce, se to stejně řadí do těžkého podprůměru.

plakát

Zaklínač - O hostinách, parchantech a pohřbech (2019) (epizoda) 

Za to, co udělali s povídkou Meč osudu (mojí vůbec nejoblíbenější) a celkově s Brokilonem, si prostě víc, než dvě hvězdičky nezaslouží. Otázka ceny neurazí, nenadchne, zkrátka průměr a nejlepší byla linie s Yennou, která je paradoxně komplet smyšlená. Neznalci předlohy sice netrpí kvůli srovnávání, ale zato pro ně musí být téměř nemožné orientovat se v místní politice, v postavách a v posloupnosti děje.

plakát

Zaklínač - Čtyři marky (2019) (epizoda) 

Komornější a rozhodně lepší, než první díl. Tentokrát především o Yenně a Tissaie de Vries, který nehráčům a nečtenářům nic moc neřekne, ale rozvíjí a buduje postavy. A ačkoli linie s Geraltem byla odfláknutá a zbytečná, Marigold se docela vyvedl. A děkuju dámám MyAnně Buring a Anye Chalotra, protože ty jediné tam zatím umějí hrát.

plakát

Zaklínač - Začátek konce (2019) (epizoda) 

SPOILERY K TÉTO EPIZODĚ! Amatérismus. Jak na poli scénáristiky, tak na poli režie, střihu i herectví (čestná výjimka - Lars Mikkelsen - Stregobor). CGI je špatné a ještě větší hrůza je, co provedli s Lvicí z Cintry. Ano, odehrává se to zhruba podle knížek, respektive zatím povídek, ale odehrává se to podle předlohy tím způsobem, jakým by děj podalo asi jedenáctileté dítě. "Tahle knížka pojednává o Geraltovi z Rivie, je to super cool týpek, kterýho si lidi najímaj, aby zabíjel monstra. Jednou přijde do vesnice Blavikenu, kde ho starší týpek - čaroděj, kterej žije ve věži, poprosí, jestli by mu nehelpnul s holkou, co se narodila při zatmění slunce a je proto špatná. Geralt odmítne. Pak ho ta zakletá holka poprosí, jestli by jí Geralt nehelpnul s tím čarodějem a on odmítne i ji. Pak se s ním ta holka vyspí, Geralt ráno holku a její kumpány zabije a lidi z Blavikenu ho za to odsouděj. A od té doby se mu začne přezdívat 'Řezník z Blavikenu'." Jako je to zhruba shrnutí děje jedné z počátečních Sapkowskiho povídek, ale je to shrnutí povrchní, úplně osekané, bez jakéhokoli přesahu a bez prostoru k zamyšlení nad morálkou, nad lidskou povahou, nad dobrem a zlem. Je to okleštěno o to, co především dělá Zaklínače Zaklínačem. Linie s Ciri je příšerná a nudná, nic nevypovídá ani o Cintře, ani o povaze její babičky Calanthé. Dialogy většinou zní jako nabubřelá heslovitá zobecnění, hodící se nanejvýš do trailerů, a ne do přirozeného rozhovoru. A Henry Cavill fakt neumí hrát... Celé to působí jen jako ochotnické divadlo, levné a na efekt. Bez hloubky, bez vykreslení jediného charakteru. Srovnání s GoT nechápu. Pusťte si znovu první sérii Hry o trůny, když si nepamatujete její epičnost, její úroveň, její uměleckost, její velkolepost, moudrost jejích dialogů a hutnou středověkou atmosféru, čili vše, co tady té slátanině chybí. Slabé 2*. PS: Četla jsem všechny knížky o Zaklínači, kromě Paní jezera a Bouřkové sezóny, ty mě teprve čekají, a hrála jsem Zaklínače 2 (dvakrát) a Zaklínače 3 (třikrát), takže si připadám jako člověk, který se ve světě Geralta z Rivie už vcelku dost orientuje, a je tedy dostatečně erudován k tomu, aby mohl kritizovat tuto seriálovou adaptaci.

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Film, který prý Quentin Tarantino natočil sám pro sebe, a podle mého názoru, ho měl také promítat pouze sám sobě... OBSAHUJE SPOILERY! Režisér zřejmě předpokládal, že změna známé a očekávané historické události bude znovu (Hanebný pancharti) automaticky znamenat záruku výborného filmu, jenomže to se spletl. Pouhá změna sama o sobě jako nosná myšlenka nestačí, když vše ostatní okolo je nepromyšlené a jalové. Zatímco Hanebný pancharti jsou v každé pečlivě vystavěné, výborně napsané, napínavé, úžasně zahrané scéně na hranici geniality, Tenkrát v Hollywoodu působí jako jejich chudý a mentálně zaostalý příbuzný. Jedna zbytečná, nikam nesměřující a uměle natahovaná scéna tu střídá druhou, dva vcelku nezajímaví chlápci vás provázejí svými každodenními trampotami, a vy přes dvě hodiny čekáte na ten obrovský, děsivý masakr, který v roce 1969 spáchali zfanatizovaní členové Mansonovy sekty... a čekáte zbytečně. To, co totiž na oplátku dostanete, je jen jakási směšně trapná krátká akční scéna, která učiní celou linii se Sharon Tate a do jisté míry i dlouhou scénu z Mansonova statku, naprosto zbytečnou a na víc, než jedno podívání, už obé nefunkční. Tenkrát v Hollywoodu má být prý poctou starému Hollywoodu, což se projevuje tím, že je občas DiCaprio přidán do starého filmu podobně jako Forrest Gump do historických záznamů (ale v Gumpovi to není tak příšerně na sílu a beze smyslu) a vystupuje tam pár postav skutečných herců z minulosti, no páni, až mi slza z té vší nostalgie ukápla... :D Nejen, že je tento film přes dvě hodiny natahovaná, k závěru nesměřující, nesepjatá, příběh téměř postrádající nuda, (vlastně by se dalo dokonce říct, že jsou to jen scény seřazené náhodně za sebe), ale poté to ještě celé korunuje absurdní a stupidní závěr. 1*