Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor
  • Drama

Recenze (2 660)

plakát

Fletch (1985) 

“Throwback Thursday #89” - Vracíme se do poloviny 80’s, kdy je Chevy Chase na vrcholu kariéry, po úspěšné štaci v SNL a úspěšných komediích Caddyshack nebo Vacation. Bohužel pro něho má však obří ego a problémy s drogami. O jeho attitudu bylo napsáno dost, že to byl ultra toxický misogynista a xenofob, co se nechoval moc hezky ke kolegům, byl jerk a dožadoval se hand-jobu od nějaké asistentky až po fist-fight s Billem Murrayem. Scénárista Andrew Bergman napsal scénář dle knižní předlohy Gregoryho McDonalda o drzém investigativním novináři Irvinu “Fletch” Fletcherovi, který v rámci své práce řeší různé případy v L. A. Do filmové adaptace byl přidán ironický humor Chase, převleky a vznikla tak celkem kultovní krimi-komedie, kde se ze zdánlivě bezvýznamného případu distribuce drog na pláži vyklube mnohem větší kauza, než se mohlo zdát. Nechybí atmosféra L. A., soundtrack Harolda Faltermayera a hodně hlášek. A nesmím zapomenout, až někde budete ubytováni, otevřete si účet na Underhillovy. Shlédnuto na SkyShowtime. 4*

plakát

Vetřelci z Marsu (1986) 

“Throwback Thursday #88” - Za remakem 50’s filmu Invaders from Mars stál Tobe Hooper, který v polovině 80’s podepsal smlouvu s Cannonem na 3 filmy a natočil Lifeforce, Invaders from Mars a sequel Texaského masakru. Hooper, kterého většina diváků zná jako čistě hororového režiséra, ale k Invaderům přistoupil jako k “hororu” pro celou rodinu a film se snažil svézt na popularitě amblinovských dobrodružných filmů pro celou rodinu. Hlavním hrdinou je kluk, který je svědkem přistání UFO a klasicky mu nikdo nevěří. Když však Invadeři začnou postupně ovládat lidi z místní komunity, musí se kluk spojit s US Army, aby odporné emzáky porazili. Film se nijak nesnaží maskovat béčkové pojetí a vyznění filmu. Nicméně první třetina je dost paranoidní a svou atmosférou si nic nezadá např. s Invasion of Body Snatchers, Puppet Masters nebo Faculty. Pak nastoupí US Army a je z toho klasická akční variace na G. I. Joe o hrdinné armádě co vezme útokem hnízdo vetřelců. Film v kinech neuspěl, zřejmě cílil na nejasné publikum. Viděno na Amazon Prime. 3*

plakát

Footloose (1984) 

“Throwback Thursday #87” - Footloose je v USA naprostá klasika, kde je konflikt náboženského konzervatismu proti liberálnímu mládí, které chce tančit. Film zkultovněl kvůli několika aspektům, prvním z nich je asi nejnabitější soundtrack z 80’s filmů, druhým aspektem je náboženská agitka, která filmem prostupuje, na to se v USA vždy slyšelo. Ale hlavně jde o průlomový snímek Kevina Bacona, ze kterého udělal režisér Herbert Ross přes noc hvězdu. I ten konflikt venkovského konzervatismu proti velkoměstskému způsobu života je jeden ze zajímavých motivů. Ale pod těmito motivy samozřejmě je limonáda pro teenagery. Shlédnuto na HBO Max. 3*

plakát

Dravé ryby (1983) 

“Throwback Thursday #86” - V roce ‘83 Coppola natočil dva filmy o problematice teenage gangů, které spojovala autorka předlohy S. E. Hinton. První z nich The Outsiders byl komerčním úspěchem a průlomovým filmem pro většinu mladého castu. Druhým filmem byl černobíle natočený Rumble Fish, který se na gangy díval umělecky. Absence hlubšího děje vedla k tomu, že film v kinech nedokázal diváky zaujmout a propadl. Na filmu je vtipné, jak v každé scéně Rourke šeptá. Shlédnuto na SkyShowtime. 3*

plakát

První dáma country music (1980) 

“Throwback Thursday #85” - Loretta Lynn není v ČR moc známé jméno, v USA jde o country legendu s přezdívkou “The first lady of country music”. Loretta neměla jednoduchý život, nicméně jako matka asi 5 dětí se dokázala prosadit a stát se velkou hvězdou country. Nejenže zpívala, hrála na kytaru, ale i si psala sama písničky. Zajímavě je ve filmu zachyceno její manželství, kdy se střídají lepší období s těmi špatnými. Její manžel přijme roli otce v domácnosti a Loretta mezitím dělá country tour. Sissy Spacek právem dostala Oscara za stvárnění Loretty. Film se bude líbit lidem, kteří mají rádi filmy o country nebo z amerického venkova. Film byl v USA dost úspěšný a jde o jeden z kasovně nejúspěšnějších filmů režiséra Michaela Apteda. Nejsem úplně fanda country, ale znám nějaké ty klasické songy US country, neboť jsem vyrostl na rádiu K-Rose v GTA: San Andreas. 😀 A Loretta Lynn tam má písničku Louisianna Woman, Mississippi Man. Jsem rád, že podobné filmy platforma SkyShowtime zařazuje do své nabídky i pro tento trh. 4*

plakát

Nejlepší bordýlek v Texasu (1982) 

“Throwback Thursday #84” - Po hrozně dlouhé době jsem viděl film s Burtem Reynoldsem. Filmy s ním v hlavní roli jsou ztělesněním machismu. I tento muzikál jede v tomto duchu, Reynolds hraje šerifa, který ochraňuje bordel vedený Dolly Parton, známou country zpěvačkou. Její podnik chce zničit záludný moralistický investigativní novinář. Film je adaptací muzikálu z Broadwaye a ve své době šlo o kasovní úspěch. Nejsem úplně fanda muzikálů, ale to country zaměření mi sedlo, stejně jako Dolly Parton v roli bordel mámy. Viděno na SkyShowtime. 3*

plakát

Hana a její sestry (1986) 

"Throwback Thursday #83" - Po nějaké době jsem v rámci throwbacků opět narazil na tvorbu Woodyho Allena a většinu doby jsem se bavil, byla tam hlušší místa, zejména dějová linka s náboženstvím a hledáním smyslu života. Z Allenova rukopisu je zřejmá jak láska k NY a místní architektuře, tak i literatuře a filozofii, na kterou neustále odkazuje. Jádrem příběhu jsou spletité lidské vztahy, tolik typické pro běžný život. Čekal jsem, že film skončí depkou, ale vlastně z toho byla taková win-win situace pro všechny, což úplně nekorespondovalo s melancholickým laděním filmu. Shlédnuto na HBO Max. 3*

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Druhá duna byla letošní první návštěvou kina. Herbertův svět Duny je nepochybně zajímavý a podruhé bylo dobrodružství na Arrakisu o něco málo lepší než v prvním díle. Děj knihy, který Lynch nacpal do jednoho filmu, Villeneuve rozdělil do dvou nsímků, kdy ten první nabaitil diváky na epickou podívanou, kterou naservírovala zejména dvojka a o nouzi ji nebude ani v chystaném třetím dílu. 5*

plakát

Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec (1989) 

"Throwback Thursday #83" - Petera Greenawaye ani jeho tvorbu jsem doposud neznal, vlastně jsem nevěděl ani o existenci tohoto filmu. Až se najednou objevil v nabídce SkyShowtime a já si říkal, artový film na Showtime, který je zaměřený hlavně na mainstreamového diváka? Tak jsem ho zařadil do svého throwbacku a film je hodně ujetý. V hlavní roli tu exceluje Michael Gambon, známý především jako představitel Brumbála. Zde hraje hrubého gangstera Alberta, který vede menší gang, vlastní restauraci a terorizuje celé své okolí svými výbuchy vzteku, manželku hraje i za mlada nehezká Helen Mirren a v roli jednoho z henchmanů se tu objevil Tim Roth. Když člověk na začátku přijme divadelní pojetí filmu a střídání prakticky 3 interiérů a jednoho exteriéru, po chvilce zjistí, že jde o zajímavou konverzačku s nadstandartními hereckými výkony. Témata konverzací jedou od jídla a pití, přes sex, vulgarity, až zpátky k jídlům a k vulgaritám.  Helen Mirren je tu tak polovinu filmu nahá a stejnou dobu Gambon někoho uráží nebo na někoho řve. Zbytek filmu je věnován násilí, páchaným zejména Gambonem. Zajímavý je i vizuál, který mi evokoval Terryho Gilliama. Konec je lahůdka a věřím, že mnoho divákům nebude fyzicky ani psychicky dobře. Konec mohl být trochu odvážnější, tam se Greenaway možná chtěl zavděčit těm pár investorům, kteří na tuhle šílenost poskytli finanční prostředky. 3*

plakát

Touha smrti 4: Tvrdý zákrok (1987) 

“Throwback Thursday #82” - Paul Kersey má pasivní schopnost přinášet smrt svým blízkým. Když se totiž ve čtyřce vrátí do L. A., předávkuje se dcera jeho přítelkyně drogami. Tentokrát se režie ujal J. Lee Thompson, dvorní Bronsonův režisér. Děj je trochu komplikovanější, kdy vigilante Kersey spolupracuje s tajemným magnátem. Tahle série měla skončit u jedničky, ale vzhledem k tomu že Bronson byl jedna z hlavních hvězd stáje Cannon films, tak s ním sekali béčka jak na běžícím páse. Čtyřka je asi lepší než trojka s gangy, hlavně kvůli prostředí a mafii. Vidět tento film anglicky s titulky dalo neskutečnou práci, musel jsem přes VPN založit účet na britském Prime. 3*