Recenze (2 652)
Avatar: The Way of Water (2022)
Tak je tady dlouho očekávané, vizuálně podmanivé, leč příběhově průměrné pokračovaní dnes již kultovního Avatara. Vrací se nepřítel z prvního dílu a stejně tak příběh je dost podobný jedničce. Stopáž mohla být o třicet minut kratší, ty tři hodiny jsou dost, kord v kině. Letošní třetí návštěva kina (Rakeťák a Černý telefon). Mám slabost pro Camerona, takže 4*.
Jurský svět: Nadvláda (2022)
Pronuděné 2,5 hodiny. Sice se vrací cast z původní trilogie, ale koho to zajímá, když Trevorrow rezignuje na nějaký smyslnuplný děj a ani akce neumí strhnout. I ten konec je vlastně nic neřešící. Jurský svět byl pěkný blockbuster a návrat ke kořenům, Zánik na to šel jinak a už za jedničkou pokulhával. No a trojka už je fakt jenom zbetečná křeč. 2*
Slunce, seno, jahody (1983)
Troškova hoštická klasika, kdo tvrdí, že se těm hláškám nesměje, ten kecá.
O medvědu Ondřejovi (1959)
Tuhle pohádku jsem letos viděl poprvé a naposledy. Plusem je délka a Jaroslav Marvan, mínusem ten zbytek.
Dařbuján a Pandrhola (1959)
Pohádka podle Drdovy předlohy, která patří mezi naprostou českou klasiku. Kuba Dařbuján uzavře partnerství se smrťákem a začne léčit lidi a bohatý a lakomý Pandrhola trestu nakonec stejně neunikne. Netradiční příběh, který člověk nezapomene ani po letech. 4*
O princezně Jasněnce a létajícím ševci (1987)
Jasněnku jsem viděl jednou jako kid a děj jsem si moc nepamatoval, poté jsem v průběhu let vždy na Vánoce viděl fragmenty děje. No a letos jsem si pohádku tak po 15 letech zopáknul, nejzajímavější na pohdáce je zloduch řimbuch, který nemá tolik prostoru, ale je kouzelně creepy. No a samozřejmě Růžičková v roli zlé čarodějky, Jíra a Jasněnka jsou šablonovití dobráci. Pohádka má netradiční závěr, kdy villaini jsou poraženi, ale Jíra zapomene na Jasněnku a závěr je trochu natahován. Slabší 4*.
Páni kluci (1975)
Páni kluci je ten typ dobrodružného filmu pro kluky na motivy Marka Twaina. Režisérka Plívová-Šimková vytvořila příjemný příběh na nedělní odpoledne, složený z menších epizodek z klukovského života v počátcích 20. století. Část filmu jsem viděl jako dítě. Za zmíňku stojí Karel Augusta v roli výpravčího, postava Štrůdla a Lohniský jako školník. 4*
Top Gun: Maverick (2022)
Náborářská pohádka o stíhačích pokračuje, první Top Gun mi nikdy krom soundtracku nezaujal a z 80’s mám jiné favority. Režisér Kosinski ve druhém díle hraje na nostalgii, kdy se ve filmu prohloubí gay-relationship mezi Maverickem a Icemanem (scéna s jejich setkáním působila hrozně komicky, i když to nebyl záměr) a zároveň je tu jakýsi konflikt mezi synem zesnulého Goose a Maverickem. Příběh je jednička, jen s vyměněným castem, ale co určitě zaujme každého diváka, je vizuál a technická stránka filmu. Zbytek je ale 55%, tj. dohromady s vizuálem 65%. V kinech je od covidu tak sucho, že podobný film se stane overhyped a půl roku se nemluví o ničem jiném. To zdejší hodnocení je úplný úlet. Do kina bych na Top Gun šel asi jen za peníze. A to za hodně.
Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022)
Občas je znát Raimiho hororově laděmý vizuál, ale Feige s hlavouny z Disney ho nenechají naplno vyřádit, takže ve finále je druhý Strange opět generická family friendly komiksovka pro rodiny s dětmi. Akorát je tam navíc PG-13 likvidace jednoho superhrdinského týmu v alternativní realitě a cameo Bruce Campbella z Evil Dead, kterého stejně nikdo ze zoomerů nezná. 3*
Zlouni (2022)
Myslel jsem, že animák roku 2022 pro mě bude Lightyear, ale musím přiznat, že Bad Guys se mi líbil o trochu víc. A to hlavně kvůli humoru a vtipnému příběhu. Co se týče animace, tak se tento animák pixarovskému Buzzovi rovnat nemůže. Animák z dílny DreamWorks byl poměrně levný, takže se bez větších problémů zaplatil. 4*