Recenze (439)
Životní šance (2013)
S jistou dávkou protekce pleskám várku pětihvězdičkovou. Geniální pohádku nám naservíroval sám život, a to ve stínu té nejlepší světové hudby.
Psí poslání (2017)
Nikdy jsem si nemyslel, že mě něco tak primitivního takhle dostane. Joo, stárnu.
Temný případ - Série 1 (2014) (série)
Tohle byla senzace! Jak mě začátek nudil, tak linie směřující ke konci mě dostávala do extáze. A právě konec, posledních 10 minut, kdy vlastně již vše "podstatné" skončilo, mě do extáze skutečně pohltil, do emoční extáze. Nic podobně nevyváženého a přece jen nakonec tak přirozeného, to se jen tak nevidí, a to detektivky úplně nemusim. A herecký výkon McConaugheyho - nemam slov.
Černé zrcadlo - Série 1 (2011) (série)
Všechny tři epizody jsou kvalitativně srovnatelné s tím, že ta třetí byla ze subjektivního hlediska asi nejsilnější a především k zamyšlení.
Tábor 14 (2012)
Tohle aspiruje asi na nejodpornější dokument ever.
Samba (2014)
Super komedie s jistým dramatickým podtextem. Doslova černý humor z toho vyloženě čiší. Omar má v sobě neskutečný talent.
Svědek (1969)
Spoiler. Jedná se o komedii, která vypráví o maďarské politice ze začátku druhé poloviny minulého století a která mnohdy cynicky, tzv. „švejkovsky“ líčí život jednoho snad až outsidera s dobrým charakterem, jenž se dá snadno zmanipulovat od lidí, kteří vědí, jak takto postupovat. Díky nim zakouší paradoxní vzestupy a pády, které jsou podloženy vskutku komickými chvilkami. Je to vlastně jedna velká satira, která má ovšemže dramatický kontext. Vše bylo doplněno tajuplným soudruhem Virágem, který prahne po kariéře velmi duchaplně. Film vrcholí při vykonstruovaném procesu, kdy má hlavní hrdina, Pelikán svědčit proti svému příteli, exministrovi, kterého v minulosti zachránil. Nakonec se tak samozřejmě nestane a satirické dění je dokonáno, když je Pelikán opět omilostněn před pověšením. Film mě neskutečně bavil a trefil se svým vtipným pojetím do mého repertoáru.
Instalatér z Tuchlovic (2016)
Tady se mi líbil snad jen Budař, ten to zahrál jako tradičně úplně skvěle. Nicméně Holubová se mi tu kvůli špatnému scénáři moc nelíbila, což je opravdu výjimka, a o Kohákovi fakt nevim, co si mam myslet. Spíše zklamání.
Fontána (2006)
Film, který má v sobě tolik detailů, že pochopit jej celistvě na první pokus, je takřka nemožné. Každopádně mě silně zaujal, a to doslova příjemně. Doporučuji: http://divinorum.cz/symposion/fontana/
4 měsíce, 3 týdny a 2 dny (2007)
Tento depresivní, silně atmosférický snímek pojednává o dvou vysokoškolských studentkách v socialistickém Rumunsku z 80. let minulého století. V této době byl potrat označený za nelegální, což znamenalo značné trable pro jednu ze studentek, která otěhotněla, a po potomkovi ještě netoužila. Dívky tedy oslovily jednoho muže, jenž se touto nelegální praxí zabýval, a v jistém pojetí takovýmto ženám pomáhal za určitý poplatek „problém“ odstranit, někdy až za hranicí morálních hodnot. Film je velmi náročný na lidskou psychiku a u určitých jedinců může vyvolat třeba i zdravotní konflikt raději nespecifikovaných rozměrů. U mě se tak nestalo, neboť jsem tušil, resp. v určité míře chápal onu dobovou stísněnou atmosféru a těžko řešitelné skutečnosti. Bohužel se z mého pohledu jednalo občas o záležitost dosti stojatou, která vedla tam, kam jsem z optimistického pohledu očekával, tedy nikam. Nicméně především mladí lidé nepolíbeni chtíčem poznávat pro tuto společnost tak mladou historii by měli zhlédnout tento film povinně, aby si uvědomili dnešní všednost, řekl bych o mnoho příjemnější. (aneb ať žije předmět "Vznik, krize a rozpad sovětského bloku"! :))