Recenze (906)
Kursk (2018)
Pocit zoufalství a zmaru ještě silnější než už Černobylu, člověku se chce až křičet vzteky, jak se tohle může stát a jak to takhle někde může fungovat, respektive nefungovat. Naprosto dokonalé zpracování, které doslova chytí za srdce a vzbudí obrovské emoce, což je u tohoto typu snímku nejpodstatnější. Nenacházím vady.
Aladin (2019)
Přeci jen na můj vkus poněkud přebarvičkováno a přejucháno, ale v zásadě povedená pohádka. Will Smith výborný, ani jsem to nečekal.
John Wick 3 (2019)
Přitopilo se pod kotlem, jde se téměř z akce do akce, ale kupodivu to neztrácí šťávu a neopakuje se. Většinou. Zklamání až na konci, nečekal jsem otevřený konec do dalšího dílu, mělo to vzít nějaký určitý konec a bylo by mnohem lépe. Ale budiž, dobrý film.
Trojí hranice (2019)
Obsazení je plná ruka trumfů, lokace v jižní Americe jsou parádní, ale výsledkem je celkem bezvýrazná akční jednohubka s jednoduchým a okoukaným poselstvím, že krást a nechat se unést touhou po penězích se nikomu nakonec stejně nevyplatí. Krom předvídatelného scénáře hoří i akční scény, k akci skutečných profesionálům to má totiž zatraceně daleko, spíše to připomíná Arnolda a Slye v nejlepších letech. Velká škoda.
Smrtelné stroje (2018)
Sterilní story s nezajímavými hrdiny zachraňuje originální vizuál, ve kterém jsou zajímavé lokace dávkovány přesně tak, aby dokázaly na diváka udělat dojem. Výsledek tedy není vyloženě průser a příjemně se to sleduje, ale opakují se zhruba chyby Zlatého kompasu. Čtvrtou hvězdu přidávám spíš proto, že jsem milovník fantasy a mám tím asi pokřivený úsudek.
Avengers: Endgame (2019)
Čím víc hrdinů, tím méně člověka zajímají. Zakončení dekády filmových Avengers je tak poněkud přeplněné a přitom o jednotlivých hrdinech nic neříkající. Možná to vadí jen mě, ale při vzpomínce na první Avengers nebo Winter Soldier celkem o desítce postav nemohu říct, že by mě ta nynější totální změť hrdinů a akce ještě nějak oslovovala, že bych žasl nad neotřelými scénami, že bych zažil jedinou zimomřivku v nečekané události nebo mě třeba nějak výrazněji zasáhl závěrečný doják. Oceňuji tak pouze chytře zakomponované návraty do různých událostí z předcházejících filmu a setkání s mrtvými postavami univerza. Jinak nic moc pro mě.
Hastrman (2018)
Působivě natočená vesnická fantasy. Karel Dobrý podal výborný výkon, Simona Zmrzlá dokonale podmaňující mužské oko, atmosféra historického venkova se všemi jeho pověrami zachycená velmi přesvědčivě a vyzdvihnout je třeba i skvěle pasující hudební složku a výběr písní. Více méně není co hanět, velmi povedená záležitost.
Strážci majáku (2018)
Snímek jakožto možné vysvětlení skutečného zmizení strážců majáku příliš nečerpá ze skutečností, zjištěných na místě v roce 1900. Spíše bylo využito staré záhady pro rozehrání psychologického drama, což by snad nebylo na škodu, ale měl jsem bohužel problém pochopit motivace některých postav k jejich činům. Výsledek tak pouze není špatný film s celkem hutnou atmosférou, ale bez větší návaznosti na skutečný případ.
Zkáza lodi Endurance (2012) (TV film)
Nejlepší možné dokumentárně laděné vylíčení slavně neslavné cesty Ernesta Shackletona se zacílením na osobnost kapitána lodi Endurance Franka Worsleyho. Dle mého ještě lepší než povedený snímek s Kennethem Brannaghem.
Franklinovy ztracené lodě (2015) (TV film)
Dokument skvěle shrnuje všechny dostupné informace i dějiny pátrání po zmizelé expedici. Ještě by to chtělo pokračování o nalezení i druhé lodi a bylo by to dokonalé.