Recenze (1 093)
Káva a cigarety III - Někde v Kalifornii (1995)
Iggy Pop dobrak a Tom Waits ho porad stiral ... to s tim jukeboxem bylo dobry, stejne tak kecy "ted muzu kourit, protoze sem uspesne prestal" :D
Káva a cigarety II (1989)
Tohle jednoznacne podrzel Buscemi - ta jeho historka byla vtipna. Dvojcata me nebavili.
Káva a cigarety (1986)
Tahle scenka je takova prumerna, ale uvodni hudbu mam fakt rad... to muzu jet porad :)
Podivnější než ráj (1984)
Willie a Eddie schrasti money a vyrazi po roce za Evou, aby si spolu "uzili" dovolenou. Tady uz naplno vladne Jarmusch s jeho minutovyma zaberama na drzky lidi v kine, navstevu jezera a jizdy autem. Oproti prvnimu aktu si ale uzijeme i exteriery, coz je velky plus. Teta z Madarska byla vtipna, stejne tak vykulenej Eddie v podani Richarda Edsona. Bohuzel krome tety byli Bela s Evou dost nezajimavy, hlavne pak ta jeji anglictina z ucebnice ZS. Ja vim, ze Stranger Than Paradise je kriticky povazovanej za jeden z tech lepsich nezavislych filmu, ale me se to proste vleklo. Je tam od prvniho filmu / aktu druhyho velky posun kupredu, ale porad me proste sledovat hodinu tri panaky v jednom pokoji zas az tolik nebavi, abych tomu dal hodnoceni 95% jak lidi z rajcat... za me lepsi podrpumer.
The New World (1983)
Prvni akt o imigrantech z Madarska a kamaradovi Eddiem. Neni to o moc lepsi, nez Trvala Dovolena, ale je tam citelny upgrade - hlavni hrdina ma postel, kanape a TV!! (v Permanent Vacation se spalo na matraci) ... krome uvodu na ulici a zaveru na ulici je to opet minimalisticky natoceny v Belove byte a herci jsou vlastne neherci, ktery teda rozhodne neni zabava sledovat. Proste sorry, ale opet jen za jednu hvezdu.
Nepřítel (2013)
Villeneuve patri rozhodne mezi rezisery, jejichz filmy jsou necim zajimavy, a jmeno rezisera samotnyho budi zajem. I tak se tomu stalo, ze i pres rozporuplny hodnoceni jsem se podival na Nepritele a ve finale se da rict, ze ta rozporuplnost je na miste. Film je celkem kratky, presto ma velmi pomale tempo a vlastne se ten dej da shrnou do dvou, mozna tri vet a hotovo dvacet... Villeneuvovska atmosfera tam je, ale neni to tak vysperkovany, jako napriklad v Sicariu nebo Prisoners. Film drzi predevsim Gyllenhaal, kterej je v zaberu temer nonstop. PS: Film skoncil nejak uprostred niceho s debilnim pavoukem, coz jsem nepochopil - a po vygoogleni "enemy explained" to vlastne porad nechapu (anebo chapu, ale prijde mi to jako absolutni sracka).
Phar Lap: Národní hrdina (1983)
Phar Lap (film) je jednoznacne mireny predevsim na milovniky koni a dalsi mekoty, kterym sedi poeticke zabery na krasy beziciho kone a lasku ke zvireti. Film vypravi pribeh, kde je kun (a jeho trener) tzv. "against all odds", a v rozhodujici chvili se to vsechno zlobi a z nuly je razem sampion. A ackoliv je film predevsim o koni, zaujme i hlavni trio postav kolem nej - osetrovatel Woodcock, trener Telford a majitel Davis. Samozrejme kazda z postav ma v ramci sveho postaveni jine zajmy, ktere jsou casto opacne, a dochazi tak k hadkam - ty jsou ale znacne zjednoduseny, takze ackoliv je treba trener alibistickej blb a jde tvrde po tom, aby kun zavodil, necha se osetrovatelem pomerne rychle a snadno zlomit a stejne to pak funguje i mezi trenerem x majitelem. Vzdycky je nekdo zpocatku blb, a pak najednou otoci. Je to dost okaty, ale vzdycky zvitezi blaho kone, takze to vlastne plni svuj ucel z pohledu cileneho divaka, ktery konikovi fandi (prestoze vi, jak to dopadne). Coz mi pripomina dulezitou poznamku - pokud NEVITE predem, jak to dopadne, tak si stahnete US verzi. Pokud Phar Lapa znate, tak si ponechte original z Australie... ackoliv film nebyl nikdy kasovnim trhakem, asi po pravu patri mezi nejoblibenejsi australsky filmy vsech dob.
Vesnice (2004)
Tesil jsem se na to, ze bude hutna atmosfera a budu se bat. Nestalo se. Filmu se podari castecne budovat napeti, ale pomerne rychle dojde k vysvetlovani deni a tak film nikdy nedosahne sveho potencialu. Je to skoda, protoze dobove / tematicky zasazeno do meho vkusu a s vybornym castingem - skutecne jsem se chtel bat, ale nakonec jsem byl jen trochu napjaty. Shyamalanuv zaverecny twist zklamal. Vaham mezi lepsi 3 a horsi 4, takze neco mezi..
Proč právě on? (2016)
Nejsem teda zadnej puritan a pro "fuck" sam nejdu daleko, ale tenhle film mi prisel jen jako nesmyslna a neuveritelna explicitni plejada pro osloveni publika, kterymu pro zabavu staci hodne "fuck", huleni a precenovana "cool" blondyna z teorie tresku. Nechapejte me spatne, komedie na tema "holka ma netradicniho pritele a predstavuje ho rodine s vyraznou otcovskou postavou" mam docela rad, ackoliv jejich kvalita je vetsinou prumerna, mozna lehce nadprumerna. Presto me vsechny ty filmy jako Peeples, Guess Who nebo Meet the Fockers bavily alespon o 50% vic nez tohle. Ty predchozi filmy jsou totiz uveritelny, sympaticky a humor netlaci na pilu. Tady to byl ale portret genialniho programatora / milionare, kterej se chova a mluvi cilene jako debil, a jako rodic bych se sebral uz behem tech prvnich 15 minut na navsteve, kdy se mnou mluvi o kokotech a curacich a sukani my dcery. Zhruba v pulce filmu jsem si proste rikal, ze ten film neni vubec vtipnej. Nakonec jsem tam nasel par momentu, ktery me pobavily (lizani kundy s tatou pod stolem, zrani novin k veceri), ale daly by se spocitat na prstech jedny ruky a mnohem vetsi stopaz filmu mi pripadala proste trapna. Bryan Cranston byl misty vtipnej, bavic Cedrik nebo ajtak byli zajimavy a vtipny a duchodci Kiss mi prisli mega seschly a smutny.
Tobruk (1967)
Valecny Tobruk je vdecne tema a uz jsem si myslel, ze tohle bude jen dalsi verze Sahary, coz se nastesti nepotvrdilo. Fiktivni pribeh o utajenem utoku na palivove nadrze v Tobruku byl zajimavy a vyuziti nemeckych zidu ve sluzbach Jejiho velicenstva rovnez. Peppard se svym hranym nemeckym prizvukem mile prekvapil, naopak anglani byli dost takovy moc anglansky a spiona jsem odhalil hned, bylo trapny, ze na to nikdo z nich neprisel.