Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (309)

plakát

Black Widow (2021) 

Black Widow je pro mě velkým zklamáním a filmem, jenž se zařazuje po bok vůbec těch nejhorších Marvelovek (Kapitán Amerika 1 a Iron man 2 zdraví). Přitom úvod a vlastně celá první polovina je skvělá. Už od prologu je Black Widow překvapivě temná a relativně přímočarým akčňákem se skvělými akčními scénami a fajn titulky po vzoru bondovek, kde nám je ve zkratce ukázán Nataši výcvik. Z jejího mládí toho vidíme po hříchu málo, avšak i po skoku do současnosti (tedy do období mezi Civil a Infinity war) se toho o ní nic moc nového a zajímavého nedozvíme. Příběh nám ukáže jednak krásy Norské krajiny, tak i Budapešť (bohužel ne tu co bychom určitě všichni vidět chtěli), Maroko a jakési vznášející sídlo těch zlých. Jak jsem jim napsal tak první polovina je lepší té druhé. A to o dost. Zhruba do scény než jsem opět na scéně objeví David Harbour v roli jakéhosi Sovětské verze kapitána (soudruha?) Ameriky. Ten hláškuje a ztrapňuje se o stošest, přesto jasnými královny filmu jsou hlavní hrdninky (Scarlett Johansson a Florence Pugh). Obě hrdinky se správně doplňují a je radost na ně pohledět. Od vysvobození Harboura jde snímek do kopru. Tempo uvadlo, temnota upadla do zapomnění a krom veškerého hláškování, tvůrci nekde pozapomněli funkční a nepředvítalný scénář. Protože ve druhé polovině se snímek překlopí v jeden velký klišé digibordel s nezajímavým vyůstěním děje, který je násilně roubován k tomu, aby se mohl vyjádřit k MeToo kauze. A nedaří se mu to. Akční scény už po Tenetu ničím nemohu překvapit a oslnit. Obzvláště závěrečná bitva je nudou obrovskou, kde se děje tolika nemožných věcí až na tom zůstává rozum stát. Druhá polovina byla pro mě opravdu velkým utrpením, které nespravilo ani následné nečekané objevení Olgy Kurylenko v roli hlavní záporačky. Přitom právě silný záporák s charismatem a možností zvítězit tu opravdu hodně chybí. A je jednu z hlavních příčin kvalitního úpadku druhé poloviny snímků, kde nefungovalo takřka nic. Ani jakoby nečekané plány hlavních hrdinů. Black Widow je velkým zklamáním, avšak fanouškovi Marvelu asi stejně nic jiného než shlédnutí doporučit nelze. Jinak se asi nebude dát za chvíli vyznat v tomto universu. Byť je to snímek zhola zbytečný a nic nového nepřinášející. 35%

plakát

Cesta do Ameriky 2 (2021) 

Tak tohle byl pořádný úlet. Pro Cestu do ameriky mám slabost (i pro odkazovanou Záměnu). Ale tohle mi moc nesedlo. Dost mi to připomínalo filmy se Sachou Baronem Cohenem (zejména Diktátor a Borat). Ale oproti nim tohle je vtipné pouze v pár momentech. Celkově se to spíš veze na vlně trapnosti a snahou vtipkovat za každou cenu. No a to se povětšinou absulotně nedaří. Příběh se také příliš dobře nepodařilo vymyslet, aby dvojka měla ve výsledku nějaký význam. Co se snímku daří, je povedeným způsobem odkazovat na původní film (a nejen ten). Některé scény jsou taktéž velmi povedené. Ale ve výsledku film nedokáže ničím překvapit a leckdy jen zbytečně přešlapuje na místě. Délka je také delší než by měla. A moc nechápu to, že z toho nakonec tvůrci udělali skoro muzikál. Na druhou stranu s takovým hereckým obsazením toho nelze moc zkazit a i ty sebetrapnější vtipy neklesnou tak hluboko. Ale nepochybně by se původní film bez tohoto pokračování dozajista obešel. 3/10.

plakát

Cruella (2021) 

Můj první letošní film v kině a musím říct, že zklamaný vůbec nejsem. Šel jsem především na snímek kvůli Emmě Stone, ale výsledek překvapil. Obsazení bylo ve výsledku ještě lepší než jsem čekal, především Richard Jewell hodně potěšil. A Emma Thompson zvládla hlavní záporačku úplně famózně. Přesto hlavním plusem filmu je skvělý soundtrack (rockové 60’ a 70’ léta ja prostě miluju). Scénaristicky film už tak originální není. Zápletka je vcelku tuctová, ale natočeno je to (na Disney) dosti nekonvenčně. Londýn své doby se povedlo vystihnout skvěle i jejo atmosféra. Obzvláště módní souboj mezi Cruellou a Emmou Thompson je skvělý a nápaditý. Cruella je film, který je vtipný a i přes svou délku (na rodinný film od Disneyho delší než je zvykem) stejně nenudí. Hlavní postava není (po vzoru Jokera) typickou kladnou postavou, která je do morku kosti hodná a ctnostná, ale přesto jí fandíte i tak. I když ve výsledku by spíše bylo přesnější přirovnání k Deadpoolovi než-li k Jokera. S tím má Cruella společného hlavně skvěle využitý soundtrack. Je to sice jednohubka, ovšem jednohubka která zabaví nadočekávání a nenudí. Hodně slušných 75%.

plakát

Čas (2021) 

Překvapivě ne tak špatné, jak to mohlo být. I když je pravda, že Čas neskýtá příliš zajímavý příběh. Ale ten je naštěstí vytěžen do maxima. M.Night Shyamalan už zdaleka neni v takové formě jako před 20 lety, ale stále si každý jeho další film nenechám ujít. Čas má zcela jednoduchý příběh, kdy je rodina na exotické dovolené. Zde přijmou nabídku nestandartního výletu do tajné zátoky (spolu s další rodinou). Ovšem ta zátoka je speciální. Lidi zde stárnou mnohem rychleji. Dost se mi líbila skupinka lidí v zátoce, kdy každý byl jiného povolání a dle toho se snažil vyřešit danou situaci. Sázka na nepříliš známé herce se také vyplatila. Herci zahráli dobře. Skvělá byla také klasicky u Shye kamera. A nakonec i vyůstění příběhu bylo fajn. Ale délka filmu byla zbytečně dlouhá, postavy jsme moc do podrobna nepoznaly a tak bylo některé dění totálně bez emocí. A jak už jsem zmiňoval příběh byl hodně průměrný až podprůměrný. Přesto ve výsledku nemohu říct, že bych si film neužil. Byl prostě “jen” dobrý. 5/10.

plakát

Eternals (2021) 

Bohužel Eternals od režisérky oscarové "pecky" Země Nomádů, kterou můj kamarád trefně přejmenoval na Země Šneků, se hrubě nepovedla. Eternals jsou pro mě nejhorší Marvelovkou, která sice řemeslně od ostatních špatných marvelovek (Iron man 2, Black widow, Thor 2 či Avengers 2) nezaostává tolika, někdy ba naopak. Ale výrazně ztrácí příběhovým mišmašem a postavami. Postavy ostatní Marvelovky zachraňovali a to hlavně z toho důvodu, že jsme je již znali a my k nim logicky již měli nějaký vztah. Nehledě na vždy precizní a charismatický obsazení. I to zde absentuje. Téměř všechny postavy jsou po hříchu zaměnitelné a neskutečně ploché. A za celý film se jejich vývoj téměř rovná nule. Eternals jsou špatní i po příběhové stránce. Příběh nedokáže zaujmout a ve své neopodstatněné stopáži hodně nudí. To samé nudné generické akční souboje nebo ničím zajímavá hudba (byť Time od Pink Floydů byl hodně fajn). Z mnou načtených relativně pozitivních recenzí jsem se alespoň těšil na podnětn na mé myšlenky o smyslu bytí nebo o lidstvu a přírodě celkově. Bohužel to se zde téměř nevyskytovalo a pokud už, tak vše bylo jen malinko nakousnuté. Těžko říct, kde je chyba v tomhle snímku. Jestli přímo jen u režisérky nebo i v celkově nezajímavé látce, jež Eternals dozajista představují. Zajímalo by mě jak moc velkou svobodu Chloe Zhao měla. Ale Eternals rozhodně nejsou filmem, který za vidění stojí. A v kině už vůbec ne. 1/10.

plakát

Expedice: Džungle (2021) 

Expedice: Džungle je novým filmem od Disneyho a krásně nám ukazuje, jak nám podobně laděný dobrodružný film v posledních letech v kinech chyběl, protože se čoověk ve výsledku spokojí i s tímto veskrze průměrným (chvílemi až podprůměrným) filmem. Přitom začátek ve stylu Mumie a eskapád z Pirátů z karibiku je více než fajnovým. Za rytmu orchestrálního Nothing Else Matters se nám vysvětlí hlavní zápletka vcelku i zajímavého příběhu. Načežnse nám představí hlavní hrdinka Emily Blunt, která je chytřejší a silnější než-li všichni muži. Feministky by jistě jásaly radostí. Rukopis Disneyho je více než zřejmý. Snímek je “Family friendly” a tak neuráží nikoho a jsou zde zastoupeni všichni, nehledě na tendence té dobý. Největším kladem filmu jsou rozhodně hlavní dva herci, kdy hlavně Dwayne Johnson a jeho černý humor použitý za každou cenu film skvěle odlehčuje. Největším zklamáním jsiu záporáci z kterých nejde ani na chvíli strach (Zlatá Mumie). Taktéž rozhodně platí, že první polovina je lepší té druhé. Je skvěle odlehčená a báječně utíká. Ve druhé polovině tempo naopak lehce povolí a film je ještě více rutinějším a zde už jsem se začínal i chvílemi dosti nudit. Je škoda, že takováto dobrodružství nevídáme v našich kinech častěji. Bohužel však tohle je až přespříliš průměrný snímek, který táhnou pouze ústřední herci. 5/10.

plakát

Falcon a Winter Soldier (2021) (seriál) 

The Falcon and the Winter soldier měl slušný potenciál. Dvě velmi zajímavé postavy, které slibovaly připomenutí skoro již zapomenutého Buddy movie s poctivou špionážní zápletku, která navíc může krásně těžit z možností MCU světa po Endgame. To vše se daří naplnit pouze částečně. Scény, kde se Falcon a Winter soldier pošťuchují a podobně jsou tím nejlepším, co seriál nabízí. Bohužel nejslabším článkem je scénář sázející spíše na bitky, který za šest dílů nedokázal postavy nikam moc posunout. Špionážní žánr to také připomíná v pouze v pár scénách. Jinak je to seriál veskrze průměrný, který zbytečně sází na různé bitky a digibordel, přičemž mnoho triků působí přinejmenším jako podivné. Na druhou stranu je v seriálu spousty skvělých scén, které mají náboj a vtip (většinou škorpící se Falcon se zimním vojákem). Je škoda, že se nepodařilo seriál lépe dotáhnout, obzvláště po scénaristické stránce, ldy je mnohdy příběh předvítatelný. Více Buddy movie a špionážního thrilleru a byl bych o mnoho spokojenější. Přesto jsem se nenudil. Nic víc. 5/10.

plakát

Gump - pes, který naučil lidi žít (2021) 

Gump je vcelku koukatelná agitka pro děti, aby se chovaly ke zvířatům s úctou a respektem. A samozřejmě je měly rádi. F.A Brabec film řemeslně zvládnul. Je to vcelku příjemně natočené a herci, zejména Bolek Polívka, hrají dobře. Příběh je sice primitivní až běda, ale snímku pro děti to lze i odpustit. Na délku filmu je toho však moc. Je zde také zbytečně moc postav, které sice hrají zajímavé osobnosti, ale pro snímek a příběh jsou leckdy úplně navíc. Otravná a vlezlá je hlavně hudba, která se snaží ždímat emoce až moc okatě a naivně. I když věřím, že děcka si u filmu i pobrečí. Oni jsou cílovkou filmu a ti odcházeli ze sálu spokojeni všichni do jednoho. Gump celkově není úplně špatným filmem, ale ani nijak zajímavým. Prostě průměrná pohádka, která má být pro děti poučením. 50%.

plakát

Králíček Petr bere do zaječích (2021) 

Jednotka Králíčka Petra byla fajn komedií pro děti, kdy se pobavili i dospělí. Byla vtipná, nápaditá a rychle utekla. Dvojka už není tak dobrá jako jednotka. Horší je především příběh, který je hodně úsměvný. Ale Králíčkovi se musí nechat, že je stále vtipný a že snímek dokáže řádně utáhnout. Problémem je zvětšený prostor pro lidi Gleesona a Byrneovou. Ti ač se snaží být vtipnými, tak je to spíše trapné. Všechny lidské postavy jsou strašně jednotvárné a nezajímavé. Naštěstí to králíci dokážou utáhnout. Heist část a samotný neskutečně přepálený ale o to víc vtipný závěr jsou toho jasnými důkazy. Je škoda, že se celkově snímek nevydal více touhle cestou, protože je to mnohem zajímavější než úvodní část. Ale i tak oproti předchozímu dílu stále na míle horší. Ale moc se nelze divit. Jednotka byla vcelku uzavřenými příběhem, který nemá už moc co nabídnout. A to se ve dvojce prokázalo. Ale na druhou stranu nemůžu říct, že bych se úplně nudil. Králíček Petr bere do zaječích ve výsledku příjemně pobavil a i utekl. I když slabších míst tu taky pár bylo... 55%.

plakát

Král Richard: Zrození šampiónek (2021) 

Král Richard je další povedené sportovní drama, které je zde trošku atypicky vyprávěné skrze otce dvou současných hvězd dámského tenisu- sester Williamsových. Ten se totiž rozhodl, že ze svých dvou dcer udělá nejlepší tenistky historie. A to se mu i přes jeho sebeobětování, víru a jeho ego povedlo. Král Richard se zvládá vyhýbat veškerým neduhům, které sportovní dramata mohou nabízet a dávky patosu tedy nabízí v příjemně přijatelné míře. A i když by lehce mohl sklouznout k dalšímu, který proklamuje Afroameričany a jejich stav v USA, naštěstí i tohle snímek překvapivě zvládá v přijatelné míře. Hlavním lákadlem tohoto snímku je jasně Will Smith, který svou roli zvládl na výbornou a rozhodně si hlasitě říká alespoň o Oscarovou nominaci. Není to pravá kladná postava zbavena věskerých špatných vlastností. Ale je to správně nečitelný otec pohybující se na hraně obdivu a odsouzení. Jeho dilemata ve filmu fungují a vy se s ním velmi rychle ztotožníte. Snímek má překvapivě i přes svou štědřejší délku vcelku vyrovnané tempo a divák se ani chvíli nenudí. Tenisové tréninky či zápasy jsou natočené nápaditě a vy jako divák s napjetím sledujete, jak dané zápasy skončí. To vše ve snímku funguje skvěle. Jen mi přišla trošku větší upozadění Sereny na úkor Venus. Líbil by se mi vyrovnanější prostor pro obě z dcer. Dále však musím pochválit i výkon představitelek sester Williamsových, ale i výkon Jona Bernthala ze kterého se stává velký sympaťák (viz Le Mans 66). Celkově tenhle snímek musím doporučit a to obzvláště fanouškům tenisu, ale i fanouškům sportovních dramat celkově. Tento snímek nabízí přesně to, co by měl sportovní snímek nabízet. A zvládá to na výbornou. Příjemné překvapení 8/10.