Recenze (4 680)
Pearl (2022)
Ti West skutečně roste a to přímo před očima. Vůbec by mě nenapadlo, že jej napadne udělat prequel nechutného X, on nejenže do toho šel, on je udělal ještě v témže roce. Setkáváme se tedy s mladou Perlou, na které je něco velmi velmi zneklidňujícího. Chválím. Chtěl bych prosím klidně i 3. díl. Je ohromná škoda že Mia Goth nebude za tohle nominovaná na Oscara, v mých očích by byla jednoznačným favoritem. 70%
Thor: Láska jako hrom (2022)
Na konci jsme si přečetli, že Thor se vrátí. Já bych si tím úplně zase tak jistý nebyl. Taika ve 4. díle zničil vše co se mu jakštakš povedl vytvořit ve 3. Thor už není vtipný, režisér jej tady napasoval do škatulky hlupáka. Nedivím se že tohle Hemswortha pěkně dožralo. Ten film je vskutku velmi slabý a absolutně nedůstojný pokračovatel čehokoliv co ještě nedávno Marvel dokázal tvořit. 50%
Clerks III (2022)
Mrzí mě to strašně moc, ale Kevin Smith nebyl vlastně nikdy úplně kvalitní režirér. Ve své době dokázal vytvořit geniální poptávku po něčem co tady nikdy předtím nebylo, ale není náhodou že už 14 let nenatočil dobrý film. Clerks III byli jeho poslední záchranou a co se stalo? Místo aby rozvíjel příběh dvou přátel, tak je nechá točit film o dávných časem (znovu recykluje a vytahuje na světlo události a scénky prvního dílu). Tedy jinak řečeno nemá vlastně moc co říct. V minulých filmech jsem si myslel, že možná nechce, teď už vím skoro na beton že to neumí. Přesto bych neváhal označit scény kdy nechá umřít jednu ze svých hlavních postav, za jeho nejvíce srdcervoucí v celé sérii. 40% PS: Moc mě to mrzí Kevine, ale je to bohužel tak, prožili jsme spolu krásné chvíle, ale už prosím raději netoč.
Špičák (2009)
Nikdo nemohl čekat od Yorgose normální film. 75%
Sedmikrásky (1966)
Podivnost Věry Chytilové, která je fascinující když o ní člověk přemýšlí jako o studijním materiálu někde na umělecké škole, ale zároveň je to často hrozně nedějové a je problém dávat celou dobu bedlivý pozor. 50%
Nekromantik (1987)
Extrémně nechutná záležitost, kterou jen totální úchyl může považovat za film.
Trol (2022)
Norská Godzilla mohla a měla dopadnout určitě mnohem lépe. Trola si užijeme prakticky až na konci hodně mu ubližuje fakt, že proti sobě vlastně nemá žádného měřitelného protivníka. Navíc film hodně zvláštně nakládá se spravedlností. Královská rodina zlikvidovala téměř všechny Troly, ten poslední se jim jde pomstít, lidé vyhrají a dostaví se happyend. Zvláštní. 50%
Nikdy neříkej nikdy (1983)
Slabota oproti oficiálním Bondův v každém myslitelném směru. Zaujaly mě tři věci: krásná Basinger, Atkinsonova účast a nekonečná bitka v lázních. Zbytek za moc nestojí. 40%
Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022)
Potvrzení faktu, že 4. fáze se Marvelu absolutně nedaří. S Marvelem se začínáme čím dál více rozcházet. Jasně, nemůžu se považovat ve svých 41 letech za nějakou cílovku, ale i přesto jsem si ověřil, že když jsem si nedávno znovu pouštěl Iron Many nebo třeba prvního Thora, tak na mě ty filmy stále dokáží účinkovat. To ani nemluvím o Kapitánech, kteří byli vždy špičkoví. Jenže se Strangem si zkrátka nevím vůbec rady. Jednička mě úplně nesbourala a Dvojka je pro mě absolutně nesrozumitelná. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale jediné co se mě na tomhle Strangeovi líbilo: Scéna s chobotnicí, ultimátně krvavé killy a Bruceovo cameo. Zbytek včetně dvou matek mě dokonale sral. 40%
Black Adam (2022)
Příjemně jsem byl překvapen. Marvel je určitě mnohem dál v budování v nějakých širších souvislostí, zápletek atd. Jenže DC umí překvapit, když to vůbec nečekáte. Od Black Adama jsem čekal akorát tak kravinu na kvadrát. Neříkám že jsem ji nedostal, ale slušně mě to bavilo. Rock si svou roli neskutečně užívá. Pořád se něco děje, postavy jsou fajn, casting se povedl (včetně pro mě zcela neznámých herců), prostředí je neokoukané a pořád se ve filmu něco děje. Není to samozřejmě nějaké vysoké umění, ale tahle nenápadná záležitost mě určitě bavila mnohem víc než poslední Thor a celkově mám obrovské výhrady k Marvelu, kterému se poslední fáze opravdu krutě nedaří. 70%