Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (214)

plakát

Hey, Viktor! (2023) 

Hey, Viktor! je velmi svérázný komediální mokument o herci malé dětské flashbackové role ve filmu Kouřové signály (1998), který je zároveň největším fanouškem tohoto díla, ale hlavně sám sebe. Tento človíček se pak rozhodne natočit svůj vlastní sequel, aniž by se někoho ptal. A z toho plyne veškerý humor, jenž se ale bortí po první třetině. Viktor má naprosto přestřelenou stopáž - nápad na půlhodinový kraťas je roztáhnutý na téměř dvě hodiny. Občasný herec a režisér filmu, Cody Lightning, se snaží, ovšem jeho komediální potenciál není nekonečný a podobá se svým stylem na Zacha Galifianakise z Wishe. Dvě hvězdy za dvě scény, kdy jsem se od srdce zasmál. Zbytek se utápí ve zbloudilé nastavované kaši, která často drhne. Práce s ,,dokumentárním štábem" je krásná. Celý film má krásné nápady. Ovšem to ani zdaleka nevystačí a Viktor tak nefunguje jako celek.

plakát

31. Český lev - Ceny České filmové a televizní akademie za rok 2023 (2024) (pořad) 

Noirový úvod byl super, ale jednalo se o nezvládnutý přenos jako celek. Začnu přerušením režisérky Darii Kascheevy režisérem Michaelem Čechem (jehož největším úspěchem je narození se Františku Ringu Čechovi). Často lidé na internetu obhajují postup režiséra. Ale takové okřiknutí a zásah ,,hlasu" režiséra v rámci živého přenosu i galavečera se nesluší - normálně by takový člověk dostal pokutu a padáka. Bohužel žijeme v Česku. Lidi říkají, že režisér udělal dobře svou práci. Udělal? Kameramansky se to nezvládlo. Často se stříhalo na kamery, které teprve došvenkovávali a připravovali záběr. Často byl zřetelný propad zvukové kvality, kdy někteří předávající anebo laureáti byli špatně slyšet. A scénář... to mělo scénář? Krom noirového úvodu zde ale není nic. Český lev dlouhodobě bojuje s krátkou stopáží. Ceny české filmové a televizní akademie mají zhruba stejný počet kategorií jako její americký protějšek. Jenže Oscaři mají stopáž 3-4 hodiny. Nikoliv dvě! Kvůli tomu se musí vymýšlet různé trapné způsoby, jak oceněným zabránit v delších proslovech. Dlouhodobě se tak lvům propadá dramaturgie a tím, že se doslova žene ostošest, abychom stihli se dobrat ke konci, než začne další programový slot. Takže se vlastně nic neděje. Jenom se předává, sem tam řekne Eben vtip - většinou blbej, sem tam má dobrou slovní hříčku. Kdybychom měli teda hodnotit 31.ČL jako televizní žánr živého přenosu, dojdeme k brutálnímu podprůměru.

plakát

Jeden gól (2023) 

Nejslabší Waititi. Fassbender přiletí na Americkou Samou a nudí se. A tak moc nehraje. A chlastá. A do toho poslouchá nahrávku své mrtvé dcery a neustále se dívá na fotku své bývalé ženy. A vy si nějak jako rukojmí filmu musíte poskládat, co se teda vlastně děje. Rámování příběhu za pomoci egoistického Waititiho kněze s asi nejdebilnějším šišlavým akcentem, který jsem kdy ve filmu slyšel. Výsledek je takový asi ok, ale ničím extrémně vás nepotěší, ani nenaštve. Film jenom tak pluje a snaží se dělat všechno nějak dobře, aby byl oddechovým indiečkem pod Searchlightem. Ale už není rok 2010 a od Waititiho bych čekal něco víc.

plakát

Chudáčci (2023) 

Čistý Lanthimos. Tentokrát ale se zaslouženým budgetem. Emma Stone předvádí fascinující výkon v roli Belly, která je pomalu zrajícím dítětem uvnitř dospělé ženy a která jakoby se učila znovu všem požitkům a schopnostem. Stylově vybroušené a flirtující se styly Tima Burtona a Wese Andersona jdoucí ale dál ve šlépějích Řecké divné vlny. Absurdita dospívání, emancipace jdoucí po boku čistého humanismu.

plakát

Kuciak: Vražda novináře (2022) 

Silné téma a příběh, dokumentární forma byla naopak strašná, až neuchopitelná. Chce to být něco mezi publicistikou a dokumentem z Netflixu. Není to ani jedním a moc to nefunguje dohromady. Škoda.

plakát

The Last of Us - Long Long Time (2023) (epizoda) 

Hýkání místní anti-lgbti zásahové jednotky jsme se dočkali. Ale všichni víme, že tito lidé vůbec nehráli hry. Protože Bill je gay i ve hře a queer téma je jedním z důležitějších v sérii. Tato epizoda neposouvá děj Joela a Ellie, ale prohlubuje zákonitosti světa. Ukazuje, že ne všude jsou morálka a hodnoty věcí minulosti. Byl jsem dojat a jako fanoušek předlohy díky! Navíc jsem konečně viděl epizodu, která byla pro mě něčím novým oproti hře a to kvituju!

plakát

Všechno, všude, najednou (2022) 

Byl jsem nadšený až do závěru. V poslední třetině se však odkryje přepálená stopáž, která se projevuje tak, že cítíte velmi matahovaný konec, třikrát se opakuje nějaká situace, která mohla být zdůrazněna jen jednou. A ty fantastický nápady to nespraví. Škoda. Ale jinak se jedná o solidní film a jedno z překvapení minulého roku.

plakát

Větrný démon (1990) 

Smrt zkázonosnému pudinku! Díky za skvělý živý dabing na podzimní sklizni Festivalu otrlého diváka v Aeru.