Recenze (934)
Bowling for Columbine (2002)
"KEEP EVERYONE AFRAID, AND THEY'LL CONSUME." ------------ Pre uponáhľaných príp. lenivcov sa v podstate Bowling for Columbine a jeho dve hodiny dajú pekne zhrnúť do troch minút vďaka tejto krátkej animovanej sekvencii . Odporúčam však celú minutáž, kvalitných dokumentov na túto tému je pramálo.
Tiché místo (2018)
Veľké prekvapenie a zároveň veľké sklamanie, ak je teda možné mať tieto dva opačné pocity pre jeden film zároveň.
Policejní divize Rampart (2011)
"WE INTIMIDATE THOSE WHO INTIMIDATE OTHERS." ----------- Konečne film o Rampart divízii a vykľula sa z toho taká zbytočná, bezvýznamná srágorina. Pre ľudí, ktorí chcú len film, neodporúčam, no a pre tých, čo sa chcú viac (filmovo) dozvedieť o Rampart škandále, už vôbec nie. To už radšej priemerné polhodinové dokumenty na YouTube ako napríklad The LAPD Rampart Scandal alebo The Untold Story of the LAPD Rampart Scandal.
Paříž 15:17 (2018)
"IF YOU HAVE ANY QUESTIONS DON'T ASK ME. I PROMISE I'M NOT GONNA HAVE THE ANSWER." ---------- Eastwood a patriotizmus ide dohromady a s tým, že sa v jeho filmoch bude frekventovane objavovať, jednoducho treba počítať, vrátane akýchkoľvek pátosov a osláv hrdinských činov. Vie sa predsa, že aktuálnu generáciu má v zuboch a niet sa mu čo čudovať. Inak tomu nebolo ani v 15:17 Paríž. Iste, mierne poľavil, no zároveň šliapol o krok vedľa. Príbeh troch borcov, ktorí sa išli prevetrať po Európe a náhodou natrafili na Maročana, ktorému sa v nesprávnu chvíľu zasekla zbraň. Film rozhodne nutný nebol a aj keby sa náhodou našiel niekto pripravený z tejto príhody ťažiť, nepovedal by som, že to bude práve Clint. Nebolo ale moc z čoho ťažiť, preto aj skladba vyzerá nasledovne: 70 minút – kecy z ich osobného života / 10 minút – samotná udalosť, z toho 5 minút akcia / 10 minút – aftermath. No nič, nakrútilo sa, ide sa ďalej. Pevne dúfam, že si rejža napraví skóre v pripravovanom The Mule a posadí nás znovu pevne do sedačky.
Anon (2018)
Vízia takejto dystopickej budúcnosti je tak mrazivá, až je to sladké. Netflix servíruje do svojho portfólia ďalšiu pecku, v ktorej je Clive Owen urputne seriózny ako vždy. Príbehovo dosť slabé, to však plne vynahrádza fenomenálna atmosféra, poriadne nabitý soundtrack a Amanda. Záver jemne vlažný. Napriek menším výhradám ale dávam za 4*, pretože na niečo v takomto duchu som čakal už veľmi dlho. (5.5.2018) (21.2.2023)
The Looming Tower (2018) (seriál)
"SO BASICALLY THIS IS ALL ABOUT INTERNATIONAL PUSSY?" ----------- Gibney sa na staré kolená rozhodol vyskúšať niečo nové a po desiatkach kvalitných dokumentárnych záležitostí sa pustil do seriálových vôd. Odštartoval veľmi slušne. The Looming Tower mapuje celé backstory ohľadom 9/11, hlavne rivalitu medzi CIA a FBI. Samotným útokom je venovaných len pár minút, čo naozaj nie je na škodu. Na margo autentickosti, netreba na seriál hneď kydať len preto, že v ňom absentujú akékoľvek konšpiračné teórie. TLT zobrazuje situácie a udalosti tak, ako sú vo svete prezentované a všeobecne prijaté. Na konšpiračné teórie treba hľadať iný produkt a nie seriál z produkcie Hulu...
50 Documentaries to See Before You Die (2011) (seriál)
"THIS IS WHAT THE JOB OF DOCUMENTARY IS TO DO, TO BRING YOU, THE VIEWER, RIGHT INTO THAT MOMENT." ------------ Po prvej hodinovej epizóde som usúdil, že je zbytočné stráviť pri tom ďalších 5. Každý dokument sa v skratke pár vetami opíše a predvedie niekoľkými zábermi. Dôležitý je ale zoznam a ten je tu: https://en.wikipedia.org/wiki/50_Documentaries_to_See_Before_You_Die ------- Výber je to ale naozaj pôsobivý.
N.W.A: The World's Most Dangerous Group (2008) (TV film)
"NO JUSTICE, NO PEACE!" -------------- Vrchol hudobných dokumentov, najmä rapu a po obsahovej stránke neuveriteľne výživné. Aj keď sa dokument venuje skupine N.W.A., pokrylo sa absolútne a úplne všetko, čo i len drobne súvisiace - epidémia cracku, skutočná situácia v getách, operácia Hammer, prostitútky, Death Row, Suge Knight, CRASH, nepokoje v LA, Rodney King, skrátka čokoľvek, na čo si spomenieš. O Niggaz With Attitude som videl už nepreberné množstvo obsahu, no väčšinou sa od seba nejak signifikantne nelíšil, najmä kvôli nedostatočnej video-dokumentácii daných udalostí. Tu sa deje úplný opak. Masa dovtedy nevidených záberov, doslova hodinová prehliadka niečoho, o čom si už niekedy počul, ale nikdy nevidel. Nutnosť zhliadnuť. -------- (03.05.2020) Po dlhých rokoch od prvého zhliadnutia tohto doku (2014) som konečne našiel ďalší, ktorý sa približuje prínosnosti tohto, a je to – https://www.csfd.cz/film/361951-n-w-a-efil4zaggin-the-only-home-video/komentare/ (sú 4 hodiny ráno, seriem na štylistiku komentu teraz)
Paterno (2018) (TV film)
"FUCK THE MEDIA! FUCK THE MEDIA! FUCK THE MEDIA!" ----------- Tak, ako mal Al Pacino nekompromisne u pi*i celé to znásilňovanie detí, bolo asi to najlepšie, čo som tento rok videl. On proste dokáže zahrať úplne všetko. Boh.