Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Horor
  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama

Recenze (742)

plakát

Hrozba smrti (2024) 

Původní Road House, je tak trochu polozapomenutý klenot a ještě aby nebyl, vždyť vyšel v roce 1989, v tom samém roce co vyšel třetí Indy, Batman s Keatonem a Kickboxer s Van Dammem. Já osobně původní Roud House mám hodně rád a nedám na něj dopustit, takže tenhle film, to měl už od začátku těžké, protože jě těžké si mně získat. Naštěstí Jake Gyllenhaal má stejné charisma jako Patrick Swayze, takže na Gyllenhaala nejde mít žádnou kritiku, jeho postava je slušná a ten zbytek je o trochu složitější, On tedy zbytek postav je zde nevýrazný a vše se víceméně točí, okolo.....dejme tomu čtyř postav. Gyllenhaal je v suchu, co ale zbytek ? No zdejší osudová žena, je celkem fajn, mohlo to být mezi nima něco víc, ale i ten letmý polibek a závěrčný pohled, byl slušný. Problém nastává u záporáků, zdejší hlavní záporák, je prostě jen mafiánský synek, který emočně přeskakuje z Patricka Batemana do třináctiletého kluka. Když hlavní záporák, příjde Daltonovi jak se věci mají, tak v tom baru předvede velice slušného Batemana, z té scény je fakt cítit, to napětí, to dusno, je to takzvan éticho před bouří. No a v další scéně, je to prostě zase jen rozmazlený fracek. Nooooo a pak je tady naše velká hvězda, samotný Conor McGregor a jako nic proti němu, ale tady je šílenej, jakože úplně mačo na desátou, což u některých postav může působit děsivě, ale tady to prostě nefungovalo. Co film, tak trochu zachraňuje sou bitky, dvě slušný bitky, tu fackovanou s těmi blbama nepočítám. Ale ta závěrečná, jako to je slušná vytloukávaná a celé to zůčtování, už...už to skoro vypadalo na trojku, ale přišla podtitulková scéna a ono to zase spadlo na ty dvě. Je to fajn film a Gyllenhaal dělá co může, jen to tady sám neutáhne a to fakt škoda, protože tyhle filmy já rád.

plakát

Kaskadér (2024) 

Tak sem slyšel, že tohle je prej celkem dobře odpadní film, tak sem hned bežel to zkouknout, abych tedy posoudil jak moc je to odpadní. A k mému šokujícímu úžasu, sem zjistil že tohle neni odpadní film. Naopak tohle je krystalicky čistý film, kde ta pěti hvězda musí být dána. A teď si hned řekneme proč, protože to má fanstastickou akci, ještě aby ne, když na ni dělal bývalý kaskadér. A byť oproti jiným akční filmům, zde neni tolik bitek, přestřelek a honiček, tak každá akce, každičká akční scéna, je prostě umění. Ať už na to kouknu čistě z praktického hlediska, jak ta akční scéna byla vytvořena, jak byla natočena, jak byla zahrána nebo z hlediska akčního fandy, ty akční scény sou zde udělány, co nejvíc frajersky. Ale teď to důležitý a podstatný, když sem od Leitche viděl předchozí film Bullet Train, tak sem si tam stěžoval, že o hlavní postavě nic nevíme, nevíme kým je, nevím nic o jeho minulosti, prostě nic. No a Leitche to evidentně četl, protože jinak si to nedovedu představit, protože hlavní hrdina je zde prostě perfektní. Na záčátku ho vidíme samolibého, pak sraženého na zem a následně během filmu vidíme, jeho pokání a vzestup. Jako Ryan Gosling, má za sebou dost filmů, u kterých by se dalo říct že sou perfektní, dokonalý a bezchybný, což je i pravda, ale zde, zde hraje perfektního hlavního hrdinu. Nejlépe je to vidět, když Colt se vloupe k Jody a místo toho aby upřednostnil sebe, tak dává přednost ji a to je přátelé, to co dělá tenhle film platinový.

plakát

Spider-Man: Napříč paralelními světy (2023) 

Už předchozí film s Milesem byl něco vyjímečného, ale tohle pokračování, překračuje všechny pomyslné hranice možností. Nejprve asi k tomu, z čeho je každý úplně šokovaný a to je animace, každý záběr, každou jednotlivou scénu, co je v tomhle filmu, bych si chtěl vytisknout a zarámovat. Ta animace je něco fantastického, ještě aby taky ne, když animátoři na tom dělali každý den a to několik hodin až do úmoru, už jen za jejich práci si film zaslouží pět hvězdiček. Nelze se divit tomu emočnímu výbochu, jaký Shameik Moore měl, když film nedokázal na Oscarech vyhrát a vyhrál to Chlapec a volavka. Jako ve vší úctě k jakou k Mijazakimu a studiu Ghibli mám, tak ten Oscar má patřit tomuhle filmu. Co se týče vývoje postav, tak je skvělý, jak tvůrci pomalu přesouvají Milese a Gven z toho naivního a dětského světa, do světa dospělých, který je krutý a nemilosrdný. Kdy je nechávají pocítit, jaké to je nést následky za své činy a je jedno, že jejich úmysly byli morálně správné a v jejich očích správné, oba dva sou zde dost sraženi na zem. Po příběhové stránce, je to zajímavé, protože všichni známe ho známe, "Nejde zachránit všechny", ale zde dostává dodatek "Nesmíš zachránit všechny" a to je prostě něco, co se ve filmech a ani v komiksech neobjevilo. A proto si tenhle film zaslouží Oscara.

plakát

Smrtelné zlo: Probuzení (2023) 

Já sem najednu stranu spokojený a na druhou stranu mírně zklamaný, ale to zklamání, je spíše osobního rázu, protože film rozhodně neni špatný, jen sem očekával něco jiného. Původně sem tedy doufal, že se tohle ponese v duchu druhých Démonů a že to tedy bude masakr, ale on je to relativně decetní záležitost. S tím souvisí mé další zklamání a to, že velká většina zabití je mimo kameru a že zde vlastně šetřili s nějakou pořádnou divočinou. Přeci jenom bavíme se tady o přepisu, jedné z nejděsivějších knih, o samotném Necronomiconu. Jak tady, tak i v předchozích filmech se tvůrci drží dost zkrátka a vypouštějí z knihy, jen entity nízké kategorie, které umí jen posednout lidi, zvířata a věci, ale tu pravou hrůzu, kterou Necronomicon umí nabídnout, jsme ještě nedostali, tak snad příště. A  to je vše, co by šlo vyčíst filmu, protože ten zbytek je solidní a poctivá filmařina. Je fajn že scénář psal někdo, kdo to psal s citem a tak zde dialogy nejsou z osmdesáti procent tvořeny vulgaritami a zbytek větami "Nejsou posedlí, jen snědli něco špatného" viz film z roku 2013. Nemluvě o tom, že postavy se chovají i relativně rozumně, asi jako by dalo najít že tahle postava udělalo tohle a to by se nemohla stát a podbné věci, ale nic tady vlastně nebije do očí, jako to co předváděli postavy, v již zmíněným filmu z roku 2013. No a pak sou tady věci, které stojí za zmínku, jako třeba to zabít postavy, u kterých sem si říkal, že to možná i přežijou. A těch ikonických záběrů, kdy si kameraman doslova užíval svoji práci, těch tady je, ať už jde mámu za dvěřmi a nebo ségru přikritou prostěradlem, uuu tyhle záběry sou luxusní záležitost. A nakonec celé to má perfektní finále, tak přestože mám k tomu nějakou tu výtku, tak těch pět dám, protože když to stojí za to, tak to stojí za to.

plakát

Pavučina (2023) 

Přestože je tady celkem fajn pointa a i solidní zvrat, tak je to jinak průměrný film, kde to nad vodou drží Lizzy Caplan a všemi milovaný Antony Starr. Asi největší problém, mám s první polovinou, kde je to celé silně neuvěřitelné, ať se snažím sebevíc, tak to prostě nedokážou zkousnout. A cože je ten problém ? No prostě to, že Petr instatně začne věřit dotyčné osobě, která je za zdí a pak dělá to, co mu dotyčná poradí a všechno to zahodí, protože dotyčné za zdí, věří víc než rodičům a to vše během jednoho týdne. A někdo může namítnou, že kdyby si sním rodiče o tom promluvily, tak by se tomu dalo předejít. A ano, je to pravda, ale zase chápu, že ho rodiče chtěli předtím uchránit a chtěli mu dopřát "normální život". A co týče druhé poloviny, je to fajn, ale neni to nic co by mně nadzvedlo ze židle, jinde už to bylo lepší, ať už akčnější a nebo víc hororovější, tady to byl průměr.

plakát

Late Night with the Devil (2023) 

Teda tolik studii co na tomhle filmu dělalo, sem tedy nečekal, ale podívaná to byla pěkná. Co se mi na filmu hodně líbilo, bylo to pomalé budování atmosféry, z počátku skrze neviné věci a které však stupňovali napětí, aby to pak v závěru vyvrcholilo v celkem decetní masakr. Film má na víc super pointu a nechává tak prostor k zamyšlení, ať už nad kritkou společnosti a nebo nad tím, co se tam vlastně stalo. Navíc mám vždycky rádost, když v podobně bizardním hororu hraje David Dastmalchian.

plakát

Nejlepší podcast (2023) (pořad) odpad!

Původně sem chtěl dát pět hvězdiček, protože je to fakt dobrý pořad, ale nějak mi ujela ruka a tak sem omylem dal odpad. Bohužel jak je dáno, tak je dáno, nedá se s tím už nic dělat.

plakát

Bestie (2022) 

Pohodový survival film, který si vystačí se čtyřmi herci a jedním lvem, který má právo se pomstít. Ten lev byl překvapivě dobře zpracovaný a ty jeho útoky, plížení a hledání kořisti, bylo slušně napínavé, v tomhle seměru pomáhá dost kamera, která zde předvede velice slušné záběry. A závěrečný "souboj" Elba vs Lev, je docela brutální a napínavý, nelze si při tom nevybavit Revenanta. Kdyby tvůrci vychatali občasné nepříjemnosti, jako nezavřené dvěře od školy a to že občas mají postavy velice silný plot armor, tak bych i šel na pětku, takhle je to poctivá čtyřka.

plakát

Expend4bles: Postr4datelní (2023) odpad!

Tak jo, jedné věci úplně nerozumím a to proč tenhle film, neni v černé barvě a neni to zařazený, mezi jendy z nejhorších filmů ? Tenhle film, je totální a nekopromisní odpad a to po všech stránkách. Oni tedy předchozí filmy, měli taky nějaký ty svoje problémy, o tom žádná, ale u každého filmu, byla aspoň vidět nějaká snaha, ať už šlo o herce, režiséry a nebo scénáristy, tady nic takového neni. Scénář je jak po lobotomii, takhle debilní a nudný dialogy, sou už dlouho neviděl a příběh ? Ten se zase snaží být kompilokovaný a přinášet šokující zvraty, ale to v tomhle směru, to bylo předvídatelné a doslova urážející. A to že to ani nebavilo herce, je vidět, ti si odehráli svoje a pak se snažili na celý ten film zapomenout.  K tomu co tady někteří herci dělají, se snad ani vyjadřovat nebudu a přejdou rovnou k té poslední věci a to je akce. Akce je zde nudná, nezáživná a hrdinové to tady mají doslova zadarmo, protože záporáci se zde ani nesnaží, ani se nepokoušejí předstírat že po nich jdou a snaží se je zabít. A to co tady Barney, vypotí za plot twist je tedy fakt velká debilita.

plakát

Rychle a zběsile 10 (2023) 

Toretto a jeho rodinka si zvesela jezdili po světě a dělali si co chtěli, tu zlikvidovali gang, tu zase někoho okradli, když se na ně někdo ošklivě podíval, tak ho zlikvidovali taky a tohle všechno dělali bez jakýchkoliv následků. Buď je kryl Hobbs a nebo Pan Nikdo, byl to fajnový život, kde kdo se i k nim přidal, tenhle ráj pak narušil Dante. A Dante je na první pohled výstřední záporák, ale zároveň je to záporák, který má právo na to se pomstít Torretovi a jeho rodině. Jason Momoa si tenhle film ukradl pro sebe a dokazuje to pokaždý když je na scéně. Celý film, je jedna velká honička, kdy Torreto a jeho rodina, utíkají před Dantem, který po nich jde jako zběsilý a ta akce je tady nápaditá, napínavá a furt se po akční stránce něco děje Ať už jde o akci v Římě a nebo závěrečnou honičku, která je fakt intenzivní, tak furt se sou tady věci, které sou zábavné a furt to má ten tah. Trošku slabší sou tady bitky, sou spíše takové průměrnější a odlehčenější. A teď si trošku za spoileruji, Dante má jednu velkou výhodu, nad Torettem a to je to, že i když do Torreto porazí a zabije, tak Dante vlastně vyhraje. Protože tím potvrdí, to co o něm Dante tvrdí a to že Torreto je arogatní pokrytec a že jediné co umí, je ničit okolo sebe lidi a jejich životy, aniž by hleděl na následky. Aby ho o tohle Torreto připravil, nesmí ho zabít. Což půjde dost těžko, protože se zde Dante opravdu snaží a dělá Torretovi peklo. Takže sem velice zvědavý, jak tohle skončí prototože jediné řešení jak Danteho porazit, je šoupnout ho do blázince/vězení, ale nechat naživu toho nejhorší nepřítele, je blbost, ale když ho Torreto zabije, tak Dante vyhraje. Uuuu tohle bude vážně ošemetné.