Recenze (107)
Vyvolený (2000)
Zajimavě podaný příběh na motivy dobra a zla a typických komiksových postav (a který předběhl svou dobu). Skvělé výkony zde podavá jak Bruce Willis tak i Samuel L. Jackson. Film předkládá několik zvratů, kdy především závěr je dokonalý a nečekaný. Vynikající je scéna Bruce Willise se synem a zbraní, která byla dechberoucí.
Rozpolcený (2016)
James McAvoy byl opravdu skvělý a jeho výkon tomuto filmu přidává na procentech, jeho hra několika osob byla velmi chytlavá a místy dechberoucí, navíc má film vynikající temnou až tísnivou atmosféru, kterou si drží po celou dobu. Škoda jen některých momentů a obzvlášť poslední postava v Jamesi byla už prostě moc. Jinak ale tento film patří mezi ty lepší, které se v roce 2016 objevily, má skvělou atmosféru, zajimavý příběh a velmi dobré herecké obsazení.
Strážci Galaxie Vol. 2 (2017)
Pokračování Strážců na sebe nenechalo dlouho čekat a je zde i s novou várkou akce a malým Grootem. Celkově film jede více na vlně humoru, než na silném příběhu, což ale mnohdy stačí, zvlášť když zde máte tančící ,,větvičku” a navíc se objeví i Sylvester Stallone (asi jen na dvě minuty). Při srovnání s ostatníma marvelovkama, se ale bohužel jedná spíše o slabší dílo, které nepřichází s ničím novým, jen výrazně přidává na barvách a digitálních efektech. Příběh je sice slabší a moc nepřekvapí, ale i tak chválím skvělý výběr hudby, povedené vtípky i super drahé efekty.
Velká čínská zeď (2016)
Velká čínská zeď je jednoduše velmi drahá bitka s monstry za účasti několika západních hvězd (M. Damon, P. Pascal a W. Dafoe) a pár set číňanů. Pokud nebudeme brát v potaz scénář, který je místy poměrně hloupý (viz. scéna mytí nádobí s brnění a tak dále), tak tu máme celkem velkolepou bitvů s velmi slušnými triky a efekty. Jako popcornová oddechovka proč ne?
Zahradnictví: Rodinný přítel (2017)
Rodinný přítel je prvním dílem z trilogie Zahradnictví Jana Hřebejka. A bohužel je na celém tomto snímku až moc vidět, že se jedná o film na pokračování. Film má stopáž dvě hodiny, ale většinou se v něm prakticky nic neděje, příběh se rozjede asi na prvních patnáct minut s gestapem a pak vlastně už nic. Celé je to poskládáno z různých epizod či kapitol života lidí během války, kteří vlastně neustále jen čekají. Co se však filmu ale nedá vytknout je atmosféra, skvělé kostýmy a občas povedený vtip či komentář k danému momentu ve filmu. Jinak se bohužel jedná o velmi průměrný film, který ničím nevyniká, což je obrovská škoda.
Ochránci (2017)
Pokus o kopii marvelovských filmů se Rusům opravdu nepovedl. Příběh je primitivní, dialogy poměrně hloupé, scény hrající na city spíše vtipné a celkově je to všechno spojeno dohromady několika nepřesvědčivými důvody, proč jít bojovat společně proti nepříteli. Během 89 minut nemáte šanci a vlastně ani důvod si některou z postav oblíbit či blíže poznat. Všechny celkem povedené akční scény jsou ukázány v traileru, takže film již nemá čím ohromit A celkově by se mělo více zapracovat na scénáři a trochu přidat na tricích, které jsou místy velmi slabé, ten medvěd se opravdu nepovedl. Západ je v tomto případě o dvě kategorie napřed.
Místo u moře (2016)
Film o trágedii, smrti a všedním životě podaný velmi realitcky až bolestně. V hlavní roli Casey Affleck, který je naprosto perfektní a zaslouženě za tuto roli získal oskara. Ve vedlejších pak velmi výrazná Michelle Williams a jejich společná scéna u kočárku byla jedna z nejlepších, která se ve filmu objevila. Příběh velmi pomalu ukazuje přítomnost i záblesky minulosti a odkrývá všechnu tu bolest hlavních postav, a tím i skvěle odvedenou práci na scénaři a režie.
Kong: Ostrov lebek (2017)
Efekty, samotný Kong a další obludy, především pak pavouk, se povedly na jedničku. Bitky mezi jednotlivými mostry jsou skvěle vizuálně zvládnuté a velmi efektní. Co týká herců, ti se v tomto filmu moc nepředvedou, nebo spíše nemají tolik prostoru, především pak od Toma Hiddlestona jsem očekávala více. A přestože na toto téma bylo natočeno již mnoho filmů, vizuálně se řadí k tomu lepšímu, dolů jej však sráží scénář, který je místama nedotažený, ale i tak je to nakonec slušná práce.
Triple 9 (2016)
Akční krimi a drama s velmi dobrým obsazením, bohužel však příběhově pokulhává. Akční scény jsou opravdu povedené, ať už je to útěk z banky nebo policejní zásah v domě, ale to prostě celkově nestačí. A přitom tu bylo všechno co potřebovali, skvělí herci, kteří hrají zkorumpované policajty, dobří herci hrající dobré policajty, banka, loupeže, honičky v autech, přestřelky, a tak dále, ale stejně to nakonec nedopadlo, celkově je to po téměř dvou hodinách takové nějaké neslané nemastné.
Cizinka (2014) (seriál)
Skotsko, 18. století plné typických zarostlých, špinavých, sprostých ,,horalů" a do toho všeho příchod vzdělané angličanky z roku 1945. Velmi dobře obsazený seriál, ve kterém si každý najde to svoje (lásku, nenávist, hrdinství, válku i smrt). Během druhé série seriál přidává i více krvavých scén a střetů vojsk, čímž se příběh příjemně zrychluje. Seriál má skvělou atmosféru, krásné prostředí Skotska, občas i s typickým jazykem, a navíc i vynikajícího padoucha (Tobias Menzies).