Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Oblíbené filmy (10)

Strážci - Watchmen (2009)

Snyder si mě opět získal, neselhal ani na jedné frontě. Příběh je naprosto srozumitelný (konečně od Snydera pořádný příběh), i když hodně využívá flashbacků a různých dějových linií. Postavy jsou každá jiná se svým vlastním charakterem, navíc perfektně zahrané pro mě téměř neznámými herci (Snyderova výtečná schopnost vybrat si odpovídající aktéry). Když dojde na akci, se kterou se to tu naštěstí nepřehání, je bezchybná (další Snyderova výtečná schopnost), vizuál je ohromující (nechci se opakovat, ale další Snyderova výtečná schopnost) a hudba spolu se známými songy taktéž perfektní. Námitky nemám žádné, Watchmeni mě naprosto uhranuli, doznívají ve mě ještě teď. Vždy jsem říkal, že nikoho by žádný film neměl nijak ovlivnit, každý má mít svůj názor a ten si hájit a že filmem číslo jedna pro něj má být ten, který se do jeho názorů trefí. U mě to splňují právě Watchmeni, jejichž první místo v mé TOP10 je neotřesitelné. PS: Mimochodem, Moore by měl Snyderovi poděkovat, jelikož filmové zpracování dokonce předčí originál (neoddiskutovatelné kvality), vylepšuje jej.

Temný rytíř (2008)

Musím přiznat, že jsem Nolanovi moc nevěřil. Batman Begins mě sice ohromil, ale stále mu chyběla ještě nějaká porce šťávy, kterou podle mých úsudků nemohl Nolan nikde získat. Jsem rád, že jsem se mýlil. Nolan dokázal Batmana vytáhnout z těch sr...k, do kterých ho přivedl Schumacher, a z neonové komedie s komixovým bradavkáčem udělal pořádný akční krimi-thriller, který se od ostatních "regulérních" žánrových kolegů liší jen tím, že hlavní hrdina je tak trochu ujetý do netopýrků. Batman Begins byl test diváků, co snesou. Když Nolan viděl, že může přitlačit, skutečně to udělal, a to v takové míře, že teďka ani nemám slov, jak to popsat. Šíleně rychlé tempo, bombastická a přesně dávkovaná akce, rozumná dávka romantiky, výborný (VÝBORNÝ!) scénář, samozřejmě pevná režisérská ruka(těch vychytávek, co tam Nolan naházel!) a v neposlední řadě plejáda herců, jejichž role jim byly souzeny už od narození. Nechtěl bych podhodnocovat herecké umění ostatních(Bale - výtečně, Eckhart - výtečně, Freeman - výtečný standard, Oldman - prostě komisař Gordon), ale kdybych měl vyzvednout jednoho člověka, byl by to samozřejmě Heath Ledger. Ten jeho řezaný smích, mlaskání, olizování, pohyby a styl mluvy - kdybych nevěděl, že Jokera hraje Ledger, nikdy bych to ani neřekl. On se stal doslova jiným člověkem. Nesmím zapomenout ani na hudbu, která se na soundtracku sice může zdát trochu monotónní, ale ve filmu je naprosto skvělá a hlavně při Jokerových vystoupeních trhá nervy... Myslím, že po přečtení těch pár řádků je každému jasné, jak nadšený z Temného rytíře jsem a že bych Nolanovy za resurekci mé nejoblíbenější komixové postavy přál pořádnou smršť Oskarů... PS: Stále si přeji, aby se při předávání Oskara za nejlepší (vedlejší?) mužskou roli pro Ledgera najednou zpoza opony vyřítil sám Ledger se slovy "Why so serious? Let´s put a smile on your faces!"... A jéje, rozsypal se mi tu pytlík s hvězdičkama...

Pán prstenů: Návrat krále (2003)

A je konec! Peter Jackson završil přelomové dílo celé kinematografie snímkem, který se právoplatně zařadí mezi nesmrtelné skvosty (vedle takových jako Shawshank redemption nebo Přelet nad kukaččím hnízdem). Když vynásobíte Společenstvo a Dvě věže a umocníte na druhou, dostanete tisícinu procenta, které ukazuje kvalitu Návratu krále. Dechberoucích scén je film plný až po okraj, atmosféra je hustá, jako jíška od Vitany, slzami z dojetí byste naplnili celý Slapy (přátelé, vy se neklaňte) a celé 3,5 hodiny života utečou rychlostí ptáka Uličníka. Jackson se stal neskutečným detailistou, například nechal detailně ozdobit brnění rohanských bojovníků, ačkoli v celém filmu není šance si toho pořádně všimnout. Také schizofrenní rozhovor Gluma je perfektně vykonstruován a překonává ten z Dvou věží. Co nemůžu pochopit je fakt, že někoho tato trilogie může nudit!!! Pravděpodobně to budou asi blockbuster-maniaci, kteří chtějí vidět jen bitvy a nějaké vykreslení postav je nezajímá. O sugestivních bitvách a nepřekonatelných tricích však tato trilogie není. Tady jde hlavně o postavy a vztahy mezi nimi. O tom, jak se poperou s vlastním osudem. Triky a bitvy jsou jenom třešničkou na 270-miliardovém dortu. Peter přivedl krále filmu a sám se stal králem režisérů. Díky Petere!

Počátek (2010)

Nolan nám tímto dal vstupenku do první řady, aby nám ukázal svou mysl, která je - nechci říct geniální, jelikož se tímto slovíčkem moc nešetří, ale určitě je brilantní, jedinečná. Nevím, jestli má cenu popisovat jeho režisérské schopnosti, protože od počátku nasadí kvapnější tempo, které postupně graduje do nabušeného finále, ani nevím, jestli má smysl pět ódy na scénář, který prolíná tolik rovin a stejně zůstává dokonale přehledný. Taktéž nevím, jestli má cenu chválit herce, protože ansámbl nemá jedinou slabou postavu (nejvíce jsem fandil J.G.-Levittovi, doufám, že splnil Nolanův test a nastoupí na Jokerovu pozici), či snad perfektně padnoucí hudbu Hanse Pokoje (i když OST není tak samostatně poslouchatelný jako u TDK). Tohle všechno jsme od Nolana čekali. Tím pádem nemá smysl popisovat nic a jen s velkou urgencí doporučit shlédnutí (několik) ostatním. Takže přestaňte číst nějakej komentář a šup do kina na Inception. Já dávám plný počet a od dneška se naučím pracovat s mramorem a vytesám si doma Nolanovu sochu v životní velikosti.

Schindlerův seznam (1993)

Vše podstatné k tomuto klenotu již bylo řečeno, takže přidám jen fakt, že kdybych tento film sledoval bok po boku nějakýho Němce, asi bych byl znám jako nejbrutálnější vrah v historii...Tak silné pocity ve mně film vyvolával. Jedna otázka na závěr: dokážete si představit Schindler´s list v barevném provedení? Já taky ne...

Terminátor 2: Den zúčtování (1991)

Tohle je srdeční záležitost. Cameron stvořil nejlepší scifárnu všech dob, které se každý bude klanět, i když zrovna bude vrcholit válka se stroji...Ze všech herců James vymačkal úplné maximum (hlavně to co dostal z Arnolda je obdivuhodné, hrozivý pokrový výraz Roberta Patricka je pak třešnička na dortu). Příběh je neskutečně temný a strhující, akční sekvence nepřekonatelné, vizuální efekty i v tuto dobu působí naprosto realisticky. Ještě bych se zde chtěl zmínit o hudbě, která je neuvěřitelně primitivní (se střídaj snad 3 tóny furt dokola), ale neskutečně úderná. T2 patří neodmyslitelně do mé TOP10 a nikdy z ní nevypadne. Ledaže by Skynet napadl ČSFD.

Přelet nad kukaččím hnízdem (1975)

Co napsat o filmu, který mě přimněl zajímat se o film jako takový?... Snad jen malá rada pro distributory - cuckoo je sice v angličtině kukačka, ale taky blázen. Tenhle překlad je opravdový přehmat. Asi jako T2: Den zúčtování namísto Soudný den...

Hanebný pancharti (2009)

Absolutní paráda! Ani nevím, kde mám začít. Zkusím to s režií - Tarantino je v nejlepší formě. Každičký záběr je bezchybný, každá scéna, ať už začíná sebeklidněji, začne zničehonic gradovat a dosáhne svého kýženého vrcholu v okamžiku, kdy to nečekáte (zářným příkladem budiž scéna v hospodě). Scénář je po takovéto době vypiplán do posledního dialogu. Kde kdysi Tarantino potřeboval dlouhé vyprávění o prdelích poznávajících středověk a o sraní atomových hřibů, tady mu stačí pouhé "Buon Giorno" (v tom okamžiku se opravdu celé kino válelo smíchy). Dialogy jsou opět dlouhé, ale naprosto úderné, ani jediná hláska není zbytečná. Z herců jsem také nadšen. Kdykoliv se na plátně objeví Pitt nebo Waltz, je jasné, že následující scéna bude památná. Taky se mi líbilo karikaturování nacistických pohlavárů - ubrečený Gébls a Hitla žadonící o žvýkačku mi zůstanou v hlavě pořádně dlouho. Poprvé jsem také zažil, že ač se nejedná o premiéru s přítomnými herci či režisérem, celé kino na konci aplaudovalo. A taky bylo proč. Hned po skončení promítání jsem měl chuť si na za čtvrt hodiny začínající další představení koupit lístek. Nemám výtky. 100%.

Americký gangster (2007)

Kdo hrál proslulou Mafii, určitě si na ni při sledování Ridleyho posledního počinu vzpomenul stejně jako já. Příběh o řidiči, který se ze dna dostane na vrchol, v tomto případě ještě nad samotnou mafii. Jenže na rozdíl od herní Mafie, Americký gangster má něco navíc. Není to jen druhá hlavní postava na opačném konci zákona, nejsou to jen dva skvělí představitelé hlavních rolí, je to hlavně osoba Ridleyho Scotta. Svou obrovsky pečlivou režií postupně servíruje kousíčky neobyčejného zážitku, kterým bych nebyl přesycen, ani kdyby film trval půl dne. Nádherné scény, přesné vedení všech herců, perfektní atmosféra doby (i Fincher se Zodiacem by mohl závidět), pečlivé rozkouskování příběhu - ta námaha za to stála. . .Vyznamenal se i Marc Streitenfeld - hlavní motiv jeho hudby mi bude znít v uších hodně dlouho. . . Tohle je zkrátka zážitek, kvůli kterému miluju film. Díky, Ridley, toho Oscara za režii, a potažmo i za film, ti ze srdce přeji. . . Hej, kámo, nemáš nějakej modrej zázrak? Raz-dva-tři!

Reklama

Reklama