maxi6

maxi6


Paris, je t'aime

171 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 28.6.2004  15:54
    Ed Wood (1994)
    *****

    ...ED se zařadil po Sleepy Hollow a Big Fish mezi mé tři nejoblíbenější od TB. Velice chutný humor, který mi je mimořádně příjemný, stíhající Johny Deep jako režisér mistrovsky i zde potvrdil, proč byl nasazen do hlavní role. Budu se opakovat, ale tato černá komedie se dá vidět i vícekrát, pokaždé v ní najdete něco nového...

    • 18.7.2004  10:47
    Frankenstein (1994)
    **

    Už X-té pokračování na toto téma nepřineslo dle mého bohužel žádnou velkou změnu. Nepochopitelné střihy, nenavazující děj, místy odfláknutý exteriér, umělohmotná až kýčovitá zima, milé pohledy z teplé-ledové vody. Celkový dojem na mě působil uměle, teatrálně a hodně lacině, bez jakéhokoliv se vcítění do doby, rolí, či jakési sounáležitosti. Po celou dobu sledování mě to pronásledovalo, víc než hrůzy hororu. Za pohled do monitoru, kde mi pan Branagh pustil barevné obrázky, jsou dvě ** až, až....

    • 26.12.2004  11:21
    Záskok (1994)
    *****

    .........Coenovský inteligentní humor, brilantně odvedená práce. Určitě jeden z jejich nejlepších filmových kousků, na kterém nelze najít chybu. Dokonalý rytmus děje, scenář, symbolismus v detaliech, dialogy, střih, neopakovatelný zážitek........

    • 6.7.2004  00:35

    „Špičkové audio doop wop, stylová hudba 60. a 70 let, příběh, který celý od začátku vypráví mladý Calogero alias C. Postavičky z baru Břečka, Bublanina a spol... především pasáž z WC, kdy hrají všichni kostky, to je klasika. Citlivě natočený snímek jako např. Goodfellas nebo Tenkrát v Americe. Konstelace všeho možného a nemožného, takové to příjemné mrazení v zádech, tak to je jen málokdy....“

    • 20.6.2004  15:49

    Triller BI je úspěšná klasika, která se dnes ani po 12 letech nedá zapomenout.Některé filmy vám vyprchají během jednoho večera. Zde se vše uhnízdí pod kůži a jednotlivé dějové střípky pak celý život vykukují napovrch a budou stále poukazovat, jak v kině zasáhly vaše paměťové centrum v mozku.

    • 9.4.2005  07:51
    Nahý oběd (1991)
    ****

    ..........Vše způsobila nejslavnější Burroughsova kniha, která se na regálech knihkupectví dlouho neohřála a hned putovala na deset let do trezorů. Ve filmovém ztvárnění se zmítají vidiny, fantazie, přízraky a sexuální touhy se skutečnou realitou v ponurých zamlžených barvách. Vše jsou vlastně ve skutečnosti částečné epizody ze spisovatelova života, popravdě řečeno i režisérova. Velice skrytě oba v ději zakomponovali věci mnohem důležitější, než by se na první pohled zdálo. A to především zneužívání moci a celé lidské společnosti. Jak kdysi řekl I. Welsh: "Mnoho lidí si myslí, že Nahý oběd je obscénní. Není to pravda. Je třeba se dívat mnohem více pod povrch, kde jsou ukryty věci zcela zásadní." V každém případě psychedelické a halucinatorní výjevy v knize i ve filmu byly zpracovávány "s láskou v duši a koksem v krvi". Toť celé je vtěsnáno do životopisu jednoho rozporuplného a zajímavého člověka, pro kterého byl život jedna velká noční můra.........

    • 15.11.2004  18:42
    Mafiáni (1990)
    *****

    ........Ani ne Casino, ale především Příběh z Bronxu, tak bych viděl začínající, na chlup stejný úvod a podrobné až mikroskopické a barvité zobrazení osob a jejich charakterů u tohoto drama, které nám na věky vtiskne do paměti pečeť nečeho originálního a nezapomenutelného................

    • 19.11.2004  15:00

    .......Nejslavnější těžký bombarder B-17 se úspěšně vrátil z akce. ........V tomto koprodukcnim remaku filmu z r. 1944 od W. Wylera http://www.csfd.cz/film/9920-memphis-belle-a-story-of-a-flying-fortress-the/ jsou místo skutečného města Lorient ve filmu bombardovány Brémy. Celý příběh se slavným letadlem a jeho posádkou je malinko přimóděn do amerického hávu, pro efekt a napětí je přidáno několik vzrušivých momentů během letu, které se vlastně ani ve skutečnosti nestaly. V každém případě tuto verzi z roku 1990 považuji za jeden z těch lepších filmovým válečných leteckých bonbónků, které byly doposud vyprodukovány. Nebýt dlouhého seznamovacího začátku a závěrečného happy endu, určitě by tento film s leteckou tématikou získal mnohem více ocenění.............

    • 4.8.2004  19:08

    Svižný i plouživý, divoký i upjatý, klidný i ďábelský a nakonec hříšný....tak i ten mohu....bláznivý tanec až do rána s krásnou hudbou a šťavnatou pusinou, komu by se to nelíbilo? Nezlobte se, ale na toto sladké cukroví nedám dopustit.....

    • 19.10.2004  09:13

    Absurdnost válek, přesně jak je zobrazeno na plakátu...... "co to máte napsáno na přilbě a co ten odznak".....???? Vlastně celý film vás podvědomě směřuje k protiválečnému smýšlení a cítění. Přes jeho vcelku značnou krutost je zcela realistický, tomu všemu měli přidat nekonečně dlouhé dialogy v první polovině a dále nenávist k vietnamcům. "Přesto, že si mysleli, že roboti nejsou, bohužel ve většině případů to pravda byla". Na to, že se Kubrick bál létat v letadle a veškeré natáčení z "Vietnamu" probíhalo v Anglii, je vše opět profesně na úrovni a očividně skutečné a pravé.....................

    • 3.8.2004  18:49
    Brazil (1985)
    ***

    Konečně jsem si splnil povinnost filmového fanouška...(Anglie)....a jak jsem se těšil !!!!....Film skončil a nic.... Zřejmě jsem si v očekání něčeho, postavil laťku hodně vysoko. Nebo byl problém ve zbytečné složitosti a přeskakování rovin. Určitě jako memento odsouzení systému pro mladou generaci zabere. Umělecký počin jakbysmet, bohužel já celou dobu vše sledoval opodál a nemohl se dostat do děje. Malinko to naznačil Tsunami_X, ale podle svého. Především píseň Brazil, která mi byla vždy příjemná, mě tím věčným pouštěním jak na flašinetu pěkně zprotivili. Bylo toho všeho jaksi hodně a krkolomné. Stále mě Gilliam připomínal pejska a kočičku, jak pekli dort..Anebo, ne??..Abych vás moc netrápil, zřemě se na to mrknu ještě jednou....znova a lépe.....

    • 3.10.2004  17:47
    1984 (1984)
    *****

    Karikatura totalitní mašinerie, ukázka oddanosti zfanatizované a ovládané masy Velkou stranou. Během celého filmu je používán specialní jazyk či mluva " newspeak" tj. slova ze schváleného pravopisu a povoleného Stranou, natočená verze se od knižní liší minimálně, zásady, pravidla, hesla a stranické "pravdy" byly vsazeny pro jejich knižní obsáhlost pouze krátce a heslovitě, o to více je z nich cítit totalitní odpad, bezmoc a násilí. George Orwell:".....Je nemožné vybudovat civilizaci na strachu, nenávisti a krutosti. Nebyla by schopná života. Rozpadla by se. Spáchala by sebevraždu....Nějak to musí selhat. Něco vás udolá. Je to život.........

    • 21.6.2004  08:24

    U Coenů nikdy nevíte, co bude v příští minutě. Spletitě protkané příběhy ad absurdum, akce, napětí. Černého humoru požehnaně. Velice stylový soundtrack je hlavně namíchan z klavíru, některé pasáže byly propasírovány na míru zvláštními zvuky, při kterých doopravdy stojí chlupy. Šikovný hvězdný start humoristů noir si tímto snímkem získal řadu stálých obdivovatelů.

    • 23.11.2004  11:52
    Blade Runner (1982)
    *****

    ........nechat se unášet na temné a fantastické vlně noir, při vzrušující kulise Vangelis a pociťovat příjemně mrazivé pocity - to je Blade Runner........

    • 27.11.2004  17:58
    Ponorka (1981)
    *****

    .......Film, jenž se určitě stal pro Petersena přelomovým v jeho filmové kariéře. Na svoji dobu celkem drahý, přesto už více jak 20 let přináší milovníkům válečné a psycho tématiky potěchu a hodně radosti. O to více potěší v r. 2004 vydání DVD 208 min. v nezkrácené verzi, lépe řečeno přidaním nepoužitého materiálu a vyčištěným zvukem. Je to opravdový bonbonek na smlsnutí......

    • 20.6.2004  14:33
    Osvícení (1980)
    *****

    Díky puntičkářskému a někdy až protivnému Kubrickovi při filmování, můžeme nyní zhlédnout po všech stránkách propracovaný strhující psychologický horor. Na rozdíl od jiných vyvražďovaček a potoků krve, je zde vsazeno na Hitchockovu školu. Drobnými libůstkami jsme vtaženy do rozjetého vlaku a zjištujeme, že se vezeme až do konce filmu. Podbarvení některých scén hudbou umocňují už tak mrazivé scény ve starém hotelu, přechody v čase, představy, detaily, to vše nemá chybu. Mozaiku drobnůstek u Nicholsona tak i u syna Danyho Kubrick dovedl rozvést do posledního detailu. Nevím sice, kterou sestříhanou verzi jsem viděl, přesto to je jeden z nejlepších filmových bonbónků.

    • 10.12.2006  09:55

    ..........Plechový bubínek svým kontroverzním ztvárněním, silnou myšlenkou a hlavně podáním mladého Bennenta v hlavní roli, zapadl do klasiky naprosto ze dne na den. To se stává málokdy. Toto velice zajímavé a impozantní dílo šokovalo svou otevřeností a bezohledností. Naprosto zdařilý výběr mladého herce byl asi velkým a hlavním plusem k úspěchu. Nemluvě o Schondorffově režii a slovenské barvité kameře. Nemalou zásluhu na převedení románu do knižní podoby měl Jean-Clade Carriere, jehož propracovaný scénář udával hlavní osnovu a zároveň neopakovatelnou podobu snímku. Světový poválečný grassův román byl po dohodě s autorem zkrácen, ubyly některé postavy a epizody. Přesto je filmová verze prošpikována figurkami, které se liší svým charakterem a dávají celému ději hudebnost a barvitost. Malý Oskar je v Léčebném a zaopatřovacím ústavu a tam odtud vypráví část ze svého života, stráveného v Gdaňsku. Jeho další životní osudy po vystěhování do německé zóny však již ve filmu nejsou. PB považuji za jeden z nejlepších filmů 80 let a určitě patří mezi ty, které se vám na dlouho vryjí do paměti...........

    • 13.11.2004  20:40

    .....Nejprve se chci zcela oprostit od tendenční knihy izraelského W. Hoffera, která byla z větší části předlohou pro scénář a záměrně popisuje protiislámské nálady a postoje. Samotné zpracování děje, zobrazení nálad, osob, hudební doprovod a celkové změny v chování života mladého drogového dealera je do posledního okénka v záběru mistrně odvedená práce. Spolu s P. Bonacellim, J. Hurtem a P. Jeffreym tvoří jeden velký obraz vězení, státu ve státě, pocity lidí před mříží a za ní, psychické trauma uvězněných, vznikající postupem let " továrnu na stroje". Moroderova hudba je citlivě vložena a na celkovém dojmu spolu s ostaními ruchy přidává na síle a působí přirozeně.........

    • 5.3.2005  10:20

    ........Lynch zde extrémní symbolismus přitvrdil až do polohy „po koule“ a během delších přestávek, kdy měl finanční problémy s natáčením, nepolevil. Veškerý čas zde převládá černobílá vizuální stránka, strnulá statická kamera, místy si musíte ověřit, zda-li není film zaseknutý. Je to jakási přehlídka obrazů, autobiografické lynchovo vniknutí do jeho nejranějších zážitků, traumat a afektů s podivně zkombinovanými zesílenými zvuky a ruchy. Jeho vlastní postižený potomek je zde náznakově pojat jako malá nevyvinutá zrůda. Jeho manželka a dcera byly ve střižně úplně z filmu vyjmuti, ale v titulcích jejich jména byla nakonec ponechána. Toto rozporuplné dílko, které nebylo schopno si na sebe vydělat, bylo přes všechny peripetie odrazovým můstem k další filmové tvorbě toho mistra improvizace, snílka a bojovníka s noční můrou. Nebýt Eraserhead není ani Sloní muž........

    • 30.11.2004  08:43

    ........Smutný, melancholický příběh tří lidí a jednoho psa, jenž osud spojil a zase rozloučil. G. Paskaljevič tak jako E.Kusturica jsou absoloventi české filmové školy. Oba spojuje v jejich filmech přímočará živelnost, naprostá přirozenost, zobrazení obyčejných lidí v krizových situacích, jejich pocity, představy, citové rozpoložení. Děj je vždy proložen jejich specifickým a nezaměnitelným černým humorem. Škoda jen, že ČT vložila do svých upoutávek na film dosti nevhodný spoiler. Přesto závěrečné rozuzlení filmu a pointa jsou naprosto kouzelné a nezapomenutelné tak jako celý snímek vám navždy zůstane uchován v paměti .............

    • 24.5.2007  16:02
    Stroszek (1977)
    ****

    .........Díky Faye mám v mé paměti zafixován další výstřelek v podobě herzogova dramatu. Začáteční pomalý rozjezd na evropské pevnině přechází po příjezdu za velkou louži do hustého a šmrncovního rytmu. V závěru, kdy nešťastný Bruno přijde o svůj mobilní dům, už jenom při veřejné aukci lapáte po dechu a v posledních sekundách filmu nezbývá nic jiného, než jen udiveně zírat na slepici, která hraje na piáno a současně stepuje.........

    • 7.4.2005  14:06

    .........Zcela stejně jako ve Strašácích, i zde Peckinpah dokázal, že umí. Oproti jiným válečným velkofilmům se zde ve velkém stylu snoubí válečná psychologie ( Long Day's Dying, The) spolu se špičkovou akcí, napětím, strhujícím střihem ( Enemy at the Gates). Přesto, že celé filmování a úspěch snímku stálo na chatrných producentských základem, vše nakonec dopadlo tak, jak nikdo ani zdaleka nečekal.............

    • 27.7.2004  17:43

    Markéta Zinnerová zde rozepsala působivé drama plné emocí a pohledů nad ztrátou milovaného dítěte. Působivé, rozhodně nenechá bez následků a i když, tak stále ještě v uších slyšíte Hapkovu melodii...nezapomenutelné...pokud vám to nic neřeklo..smůla

    • 16.11.2004  10:54

    Komediální propagace zakládání a práce v mládežnickém SSM v bývalém Československu, agitační vstupenka do klubů mladých, předvoje komunistů......inu jářku, co dodat...???

    • 3.10.2004  21:18
    Barry Lyndon (1975)
    *****

    Sága rodu Barryů, později Lyndonů, je opět jako u MP od začátku vyprávěný příběh. Samotný děj je Kubrickovým zpracováním doveden ad absurdum k téměř čisté dokonalosti. Historické exteriéry krajiny mají v jeho šerosvitu magickou sílu a stáváte se jakoby návštěvníkem uchvacujících obrazů v Louvru. Jeho oko fotografa a fotografické počátky z roku 1945-1950 v něm zanechaly a dále rozvíjely vytříbený vkus pro kompozici, sladění detailu s děním a experimenty s barevným laděním. Perfektcionizmus mu zde v žádném případě není cizí, přihlédneme- li na snímání filmu pomocí technikou "steadycam", bez pomoci umělého osvětlení a s přístroji vyvinutými pro NASA, docílil opravdu nezapomenutelných záběrů. Jak již zde někdo řekl o BL: Jeho bolestná krása vás dostane na kolena. Velká škoda, že jeho další historické téma "Napoleon", které již měl do detailu propracované a připravené, nebylo vubec použito a upadlo v zapomnění...............

    • 16.11.2004  11:01
    Kozí roh (1972)
    *****

    .......Je málo bulharských filmů, jejichž forma, tvar, pojetí a krása ve vás nechá na dlouhá léta pocit něčeho silného, citového. Balada o lásce a mstě ze 17. století Kozí roh určitě patří k těm vyvoleným...........

    • 6.7.2004  12:30

    ........velkolepý, absurdní, fotogenický, šokující, kontroverzní, zakázaný, nadčasový, depresivní, barevný, geniální Kubrick, ne nadarmo je MP v mé první přihrádce hned na dosah ruky.........

    • 24.11.2004  08:14

    Jeden z nejlepších filmových majstrštyků s horolezeckou tématikou o přátelství a ženách . Perfektní herci a nádherné Tatry......

    • 13.1.2005  18:17

    ..........Strhující, provokativní, černohumorná vytříbená poezie v mistrovském podání Hrušínského, veliký trn v oku velkého komanče. Není se čemu divit, že tento filmový klenot ležel tak dlouho v trezoru. Celý příběh je zajímavě natočen jakoby jeden velký záběr. Osoba vždy zůstává, přechází se jen z místa děje, či v čase. Děsivé vyprávění hlavního protagonisty se stále více stupňuje a graduje jeho skutky, které on zároveň vykonává, dle nařízení vyšších mocí a ospravedlňuje pro blaho všech. Černobílý materiál, klidná tichá hudba, působivý hlas vypravěče, děsivé prostředí krematoria, režijní cit pro psychologické podbarvení. To vše dohromady dalo vzniknout tomuto vyjímečnému, dá se říct i světovému skvostu...........

    • 11.12.2005  12:27

    Mimořádně kvalitní, válečný psychologický film. Zobrazení a studie psychologie člověka ve stresových krizových životních situacích. Jedině v těchto okamžicích vypluje na povrch to pravé a skutečné já každé lidské bytosti. Long Day's Dying, ano, toto je moje krevní skupina........